Silly Season 250r

johanrehn80 skrev:
Jo, det är ju bara att svänga fortare än Lindfors och Nordgren :tummenupp och bromsa senare också, men då är det väl slut på kurva :dummer

-----------------------------------

Om Watz kan svänga snabbare och bromsa senare så går det uppenbarligen. :fakta

egentligen var mitt inlägg bara ett försök att på ett subtilt sätt tracka Nordgren. då han varje gång vi pratar i telefon säger att "han skulle vara glad om han kunde följa mig i slippen nästa år".

Att det däremot är möjligt att bromsa senare och köra fortare än både Nordgren och Lindfors, ja det är en annan historia men som jag ser det är det både möjligt och egentligen i så speciellt svårt :D

från en som vågar sticka ut hakan lite.......

RS250RR skrev:
egentligen var mitt inlägg bara ett försök att på ett subtilt sätt tracka Nordgren. då han varje gång vi pratar i telefon säger att "han skulle vara glad om han kunde följa mig i slippen nästa år".

Att det däremot är möjligt att bromsa senare och köra fortare än både Nordgren och Lindfors, ja det är en annan historia men som jag ser det är det både möjligt och egentligen i så speciellt svårt :D

från en som vågar sticka ut hakan lite.......

Janne jag har hört att du har ny maskin nu, stämmer det ? eller är det samma?......men inte var det väl en -02 du körde den här säsongen...

Isåfall får vi börja fila på det gamla A-kitjunket henrik har :tungan

Last edited:
johanrehn80 skrev:
Janne jag har hört att du har ny maskin nu, stämmer det ? eller är det samma?......men inte var det väl en -02 du körde den här säsongen...

Isåfall får vi börja fila på det gamla A-kitjunket henrik har :tungan

Jo, 01 a-kit är ju säkert junk :rolleyes: Inga dåliga pryttlar på nordgrens hoj heller direkt...

senaste nytt om 250r hittade i mcerr-listan

We would like to invite Swedish drivers to our 250cc class in season 2004. We
have a sponsor for the whole season ( they are paying the drivers entry fees /
so it doesn´t cost anything to the driver). There are no B-class, only A-class.
The racers will race from Finnish Championship title.

Because of the situation of 2-stroke bikes, someone had to do something about
the situation, and thats why i´m trying to get all the drivers to Finland.

We are making information webpages for 2-stroke drivers ( www.250info.net) those
pages will be translated in English in few weeks time. There we have discussion
center and a buy/sell center. And in the info part i will tell all the latest
news. Translation will come in the beginning of January.

For questions i will be your contact person

With Best

Kari Autio
kari.autio@p...
+358 400 654 001
fax: +358 15 674 906

oFFkeFF,kan du inte skriva in i listan vilka som är klara?

Senast ändrad av oFFkeFF den 10-09-2003 kl 10:03. ;)

2004 ser ut att bli :banana

Tc skrev:
oFFkeFF,kan du inte skriva in i listan vilka som är klara?

Senast ändrad av oFFkeFF den 10-09-2003 kl 10:03. ;)

2004 ser ut att bli :banana

Ändrat lite, men inga större nyheter om nya förare eller hojleveranser.
Klart är dock att 250r kommer bli en ruskigt hård klass nästa år, med snabba maskiner och stort startfält.

Tack!
Nya förare, feta hojar-Ska bli kul att se på 250r 2004.
Hur ser det ut i 125r?
Nya feta hojar och nya sugna piloter eller blir det ett nytt Håkan-år?

Tc skrev:
Tack!
Nya förare, feta hojar-Ska bli kul att se på 250r 2004.
Hur ser det ut i 125r?
Nya feta hojar och nya sugna piloter eller blir det ett nytt Håkan-år?

Några nya piloter blir det väl i 125r också, men om någon rår på håkan redan nästa år tror jag inte.

oFFkeFF skrev:
Några nya piloter blir det väl i 125r också, men om någon rår på håkan redan nästa år tror jag inte.
Daniel Persson tror jag kommer att utmana Håkan om han får tag i kitgrejorna till Hondan.

Torkel skrev:
Daniel Persson tror jag kommer att utmana Håkan om han får tag i kitgrejorna till Hondan.

Köper han ett 04 JHA-kit kan han nog kanske jaga ifatt håkan.
Avgasportar på nya kitet, och ger 12hk mer mellan 9000 och 10000rpm, sen 2hk mer på toppen än förra årets JHA-kit.
Fast han får nog skynda sig att beställa... Billigt är det ju också, bara en 60000kr sådär ;)

oFFkeFF skrev:
Köper han ett 04 JHA-kit kan han nog kanske jaga ifatt håkan.
Avgasportar på nya kitet, och ger 12hk mer mellan 9000 och 10000rpm, sen 2hk mer på toppen än förra årets JHA-kit.
Fast han får nog skynda sig att beställa... Billigt är det ju också, bara en 60000kr sådär ;)

Det kostar faktiskt ca: 60.000:- + moms = 75.000:-

Jag har eventuellt (väldigt osäkert just nu, men kanske) en ny RS125 -04 på gång, då kanske man får lite bättre fart.

Hoj + diverse roliga saker ca: 200.000:-, det kostar att ligga på topp. :)

Last edited:
DP #70 skrev:

Jag har eventuellt (väldigt osäkert just nu, men kanske) en ny RS125 -04 på gång, för den som är intresserad.

Hoj + diverse roliga saker ca: 200.000:-

Om du vill spara lite pengar så åker du till japan och hämtar cykeln själv, en 125'a går lätt ner i ett par resväskor. Sen köper du nya kåpor här hemma istället.
Kan göra det åt dig om du vill ;)

oFFkeFF skrev:
Om du vill spara lite pengar så åker du till japan och hämtar cykeln själv, en 125'a går lätt ner i ett par resväskor. Sen köper du nya kåpor här hemma istället.
Kan göra det åt dig om du vill ;)

Jag vet inte om det blir så mycket billigare för mig eftersom jag ska köpa den på mitt företag (jag får betala 79.000:- + moms). Privat har jag inte råd att köpa ny hoj.

tråkigt bara att den inte släpps förrän mars...... känns väl lite tight å hinna få på alla grejer å kit å så eller??? allt kanske går med vilja... å vaselin :) heja daniel spöa håkan :banana :banana

DP #70 skrev:
Jag vet inte om det blir så mycket billigare för mig eftersom jag ska köpa den på mitt företag (jag får betala 79.000:- + moms). Privat har jag inte råd att köpa ny hoj.

Iofs överkomligt, hoppas det går vägen iaf :) nya rs125'an ser jäkligt snabb ut, så helrätt med dig på en :)

DP #70 skrev:

Jag har eventuellt (väldigt osäkert just nu, men kanske) en ny RS125 -04 på gång, då kanske man får lite bättre fart.

Hoj + diverse roliga saker ca: 200.000:-, det kostar att ligga på topp. :)

kommer du att åka utomlands å träna nu under vimtern våren? jag menar hkan har snabb hoj han med

moto-gg skrev:
kommer du att åka utomlands å träna nu under vimtern våren? jag menar hkan har snabb hoj han med

Jag kommer nog inte träna nåt utomlands som det ser ut just nu, mina studier tar för mycket tid.

En stor del av säsongen som varit har jag blivit ifrån åkt på rakorna och ut ur kurvorna. Det är betydligt svårare att försöka köra ikapp nån som har en snabbare hoj än en själv mot om du har en likvärdig hoj.

En nyfiken fråga. Vad har man för företag om man kan köpa racehojar i det? Vad är det registrerat som? Att vara RR-förare i Sverige känns ju inte som den mest vinstdrivande företagsidéen. Jag är nyfiken på hur man gör ett sådant upplägg utan problem med PRV, Skattmas etc.

*/ ?>
Back