Silly Season 2018

Vad finns kvar i silly season-pusslet nu? Har någon hört något om MarcVDS? Eventuellt Petronas-Yamaha? Avintia och Aspar, vad kommer de göra?
 
Morbidelli och Pedrosa på Ducati? Eller byter Aspar/team angel nieto till Honda? Inget av de alternativen känns ju så troligt för Pedrosa, tror inte han menade satellit-Honda när han sa att ville pröva något nytt.

Verkar ju troligare att de byter till Yamaha isf, eftersom att Yamaha inte har tech 3 nästa år.
 
Fast JL är ju fullkomligt övertygad om sin egen överlägsenhet, så att Hondan skulle vara totalt tokjävligt fel för honom kanske inte riktigt är något han tänker sig. Speciellt inte om han nu fått ordning på Ducatin och kommer börja premiera på pallplatser och bråka med MM. :hihi

Att JL är övertygad om sin överlägsenhet är ju en sak, men att Honda är övertygade om att han skulle funka med deras maskin, och då bättre än Pedrosa, är en annan. Trodde jag iaf.
 
Att JL är övertygad om sin överlägsenhet är ju en sak, men att Honda är övertygade om att han skulle funka med deras maskin, och då bättre än Pedrosa, är en annan. Trodde jag iaf.

Pedrosa har ju haft hyfsat stora besvär på hondan sedan bytet till Michelin i princip, så de kanske tror att JL kan bättre. Om inte annat så hindrar de andra från att ha honom som pilot ett par år iaf.
Och det är ju helt möjligt att han faktiskt lyckas köra hondan hyfsat fort med, han har ju iaf lyckats en gång på Ducatin vilket ingen trodde.
 
Pedrosa har ju haft hyfsat stora besvär på hondan sedan bytet till Michelin i princip, så de kanske tror att JL kan bättre. Om inte annat så hindrar de andra från att ha honom som pilot ett par år iaf.
Och det är ju helt möjligt att han faktiskt lyckas köra hondan hyfsat fort med, han har ju iaf lyckats en gång på Ducatin vilket ingen trodde.

Iofs. Dock finns det ju en grund för argumentet att Ducatin är mer lättkörd än Hondan numera. Likaså finns det en definitiv grund för att säga att Hondan är mer instabil när den körs nära gränsen. Iaf som det ser ut när man tittar på loppen.
 
Verkar ju troligare att de byter till Yamaha isf, eftersom att Yamaha inte har tech 3 nästa år.

Ja, tiden löper snart ut för Yamaha. Tydligen måste de ha ett team på plats senast 30e juni, för att kunna beställa extra hojar till nästa säsong. De var tydligen nära en deal med MarcVDS, men så strulade ju det teamet ihop. Har heller inte sett klart besked att Suzuki inte vill ha extra hojar på gridden nästa år?
 
Ja, tiden löper snart ut för Yamaha. Tydligen måste de ha ett team på plats senast 30e juni, för att kunna beställa extra hojar till nästa säsong. De var tydligen nära en deal med MarcVDS, men så strulade ju det teamet ihop. Har heller inte sett klart besked att Suzuki inte vill ha extra hojar på gridden nästa år?

På tal om MarcVDS.

http://www.marcvds.com/motogp/news/statement-marc-vds-racing-team#.WxfxPlMx2Aw

Mr. Marc van der Straten and Mr. Michael Bartholemy have today reached a mutual agreement to end their association which is solely due to differing strategic approaches.

"The past few weeks have been difficult for everyone in the Marc VDS Racing Team, with the uncertainty surrounding our future distracting from our main aim, that of winning races. With this agreement we can once again focus solely on adding to the successes that we've enjoyed in the past," said Mr. van der Straten.

As Mr. Marc van der Straten said, he did not hold against Mr. Michael Bartholemy the allegations reported in the press, especially regarding any supposed embezzlement. Independent of that, Mr. Michael Bartholemy has been entirely vindicated.

"In eight years Marc and myself have a achieved a lot together, winning two World Championships and establishing the Marc VDS Racing Team as one of the strongest and most successful in the paddock. I am very proud of that," declared Mr. Bartholemy.

"However, no partnership lasts forever and today we go our separate ways. I am looking forward to taking on a new challenge, but I would like to wish Marc and the team all the best for the future,' he concluded.

Mr. van der Straten will now assume leadership of the Marc VDS Racing Team, as they fight for their third World Championship title in the intermediate Moto2 class.

Jag hoppas detta betyder att strulet är över och de kan återgå till förhandlingar för framtida säsonger!
 
Om det blir Yamaha-Petronas, kan det bli en team chef vi känner väl här i Sverige?
 

Så tänker jag, med tanke på hur snabbt det gick från en Moto 2 hoj till 2, med Petronas spons.

Han är en grym kille i den branschen! Har goda kontakter i Malaysia!

Heja Johan!!!
 
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda

Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där :)

Precis som du fattar jag inte hur en kille som byggt sin karriär på en silkeslen touch och ubersnabb kurvhastighet ska köra en hoj som för att vara framgångsrik körs som det vore rodeo...
Både MM och CC är ju extremt sena bromsare och JL raka motsatsen.

Skulle verkligen gilla DP på en satellit/fabriks yamaha.
 
Kan de vara så att MM och Honda hellre har JL på en Honda än på en Yamaha så att få honom i teamet är bättre än att han spöar MM på en annan hoj?
För vi vet ju hur snabb han kan vara när det stämmer och på en Yamaha stämde de ganska ofta?
 
Och nu är det tydligen DP som tänker köra satellit-Yamaha??!! Kan väl i o f s vara logiskt om Petronas skulle gå in som sponsor... https://www.crash.net/motogp/news/897626/1/official-dani-pedrosa-leave-repsol-honda

Men seriöst - JLo har verkligen självkänsla! Med tanke på skillnaden i körstil mellan MM och honom måste man verkligen fråga sig om Hondan är rätt maskin och rätt val för honom? Och jag har svårt att se honom i en andreförarroll faktiskt. Detta måste skapa förutsättningar för ett fantastiskt intressant 2019 om man jobbar i Honda-teamet, fluga på väggen och allt det där :)

Lorenzo har väl kvar väggen som de byggde upp i Yamaha-depån för några år sedan, så man kan kanske vara en fluga på den?
 
Precis som du fattar jag inte hur en kille som byggt sin karriär på en silkeslen touch och ubersnabb kurvhastighet ska köra en hoj som för att vara framgångsrik körs som det vore rodeo...
Både MM och CC är ju extremt sena bromsare och JL raka motsatsen.

Skulle verkligen gilla DP på en satellit/fabriks yamaha.

Ibland har Lorre kvalat in som "late braker" även om han har grundat sin körstil på hög kurvhastighet. Det beror nog på känslan i hojen och kanske vilken bana det gäller. Men det blir nog en stor omställning och utmaning för honom. Spännande :)
3036e4aa7ddabdfd4922847c7892b157.jpg
b15daee0bbb742129767cc0879ab9038.jpg


Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top