Jo, det är att konstruera sin kropp och göra den till något som den annars inte skulle vara "helt naturligt".
Jag har väl inte påstått att muskler är ohälsosamt, det är väl asbra om man tycket om att träna. Men det JAG MENADE var att
både tjejer och killar konstruerar om sina kroppar/utseenden, alltså principen att vi båda ändrar/förändrar vårt utseende.
Tog då ett klassiskt exmpel för tjejer, dvs sminkning, och ett klassiskt exempel för killar, dvs muskelbyggande. Båda konstruerar (på olika sätt om sina kroppar) för att passa in i skönhetsidealet gällande för deras kön.
Visst finns det killar som sminkar/stylar sig och tjejer som bygger muskler, men jag valde att ta det mest vanligt förkommande "konstruktions-sätten" för vardera kön.
De (boys & girls) sysslar alltså med samma princip.
Men när det gäller tjejernas "omkonstuktion" förlöjligas den ofta, men sällan muskelbyggande.
Blir SÅ trött om ni inte fattar vad jag menar..
Same, same but different verkar attityden vara här på SH.
Så där är väl det bevisat att killar blir helt förskräckta om man skulle ta den jämförelsen att de är LIKA fåfängda som tjejer vad gäller utseendet, och börjar mumla om protein o dylikt...!
Det e okej att vilja vara snygg o bättra på sitt utseende, men sluta hacka på oss tjejer om ni tycker vi är ytliga som sminkar oss, när ni går o pumpar upp er för att bli deffade och snygga.