silikonbiceps

Hahaha!
Att betala stora pengar på det där när det räckte med att gå till gymmet ett par gånger för att få den skillnaden:P
Det finns folk till allt!:rolleyes:

Att dra parallellen med tjejer som sminkar sig till den gräns att de ser ut som någon annan än den de är och trycker upp brösten till hakan för att få folks uppmärksamhet förstår jag inte riktigt.

Jag drog den parallellen för att båda ägnar sig åt samma sak.
De manipulerar och konstruerar om sina kroppar. En kille som pumpar sig som en bodybildare "skapar" en annan slags kropp som han naturligt inte skulle ha. En tjej som tex sminkar sig konstruerar ett annat slags utseende än det hon har naturligt. Samma princip, bara olika sätt att "forma" om sitt utseende/kropp.

Det här är ju inget konstigt, men jag har upplevt att en kille som tränar på gym och är deffade som tex killarna i Calvin Klein-reklamen ofta ses som ett ideal och hyllas (både av killar och tjejer) för sin fysiska styrka och vältränade kropp, då det starkt förknippas med manliga attribut att vara stark och atletisk.
Men när kvinnor sminkar sig och fixar till sitt utseende anses det ofta som lite löjligt, ytligt och självupptaget.
Att de då har dåligt självförtroende och inte vågar visa sitt "rätta jag".
Men vafan e det för skillnad?
Både tjejer OCH killar konstruerar/manipulerar sina utseenden, och har så alltid gjort genom historien, så det är i sig inget förvånande...
Bara synd att man inte ser på det med samma ögon..

Men när kvinnor sminkar sig och fixar till sitt utseende anses det ofta som lite löjligt, ytligt och självupptaget.

Finns dock en skillnad, träning kan vara beroende framkallande(endorfiner osv.) så smink kanske inte är bästa jämförelsen, finns killar som sminkar sig också...

Håller inte med dej!

Jaja, du menar såna. Trodde du menade bodybuilders. Tycker du jämför lite fel faktiskt. Uppsminkade tjejer ska väl jämföras med superstylade killar. Typ solariekillar med dyra frisyrer och flashiga kläder. Såna hånas rätt friskt tycker jag.

En vältränad kille bör väl jämföras med en vältränad tjej och såna hånas garanterat inte. Det är isf enbart av tjejer som är avundsjuka (precis som avundsjuka killar ofta hånar vältränade killar). Jag tycker själv att vältränade tjejer är snyggt såvida det inte är bodybuilders. Dessa två damer tycker jag t ex är rätt trevliga att titta på:

Bifogat

• a4.jpg
    a4.jpg
    30.3 KB · Visningar: 72
  • m19.jpg
    m19.jpg
    56.7 KB · Visningar: 64
Jag drog den parallellen för att båda ägnar sig åt samma sak.
De manipulerar och konstruerar om sina kroppar. En kille som pumpar sig som en bodybildare "skapar" en annan slags kropp som han naturligt inte skulle ha. En tjej som tex sminkar sig konstruerar ett annat slags utseende än det hon har naturligt. Samma princip, bara olika sätt att "forma" om sitt utseende/kropp.

Det här är ju inget konstigt, men jag har upplevt att en kille som tränar på gym och är deffade som tex killarna i Calvin Klein-reklamen ofta ses som ett ideal och hyllas (både av killar och tjejer) för sin fysiska styrka och vältränade kropp, då det starkt förknippas med manliga attribut att vara stark och atletisk.
Att de då har dåligt självförtroende och inte vågar visa sitt "rätta jag".
Men vafan e det för skillnad?
Både tjejer OCH killar konstruerar/manipulerar sina utseenden, och har så alltid gjort genom historien, så det är i sig inget förvånande...
Bara synd att man inte ser på det med samma ögon..

Du kan ju inte påstå att bygga muskler är att manipulera sin kropp?! :va
Att ha muskler är hälsosamt, kroppen vill ha muskler, det är därför vi kan ta vara på protein för att bygga dessa, det har ingenting med manipulation att göra. Det är lika naturligt som att kroppen vill spara på fett och ha energidepår. Sjukt svårt att ta till mig ditt resonemang när du jämnför styrketräning med sminkning?!

Skönhetsoperationer med silikon lite varstans som tråden faktiskt handlade om faller väl ändå mer in i kategorin fysisk manipulation om något.

Och till topic, visst är det löjligt med silikonbiceps. Kan inte vara speciellt hälsosamt heller på såpass rörliga muskeldelar. Den lär nog flytta på sig. Den typen av person lär nog aldrig börja träna fysiskt eller försöka få några stora armar den naturliga vägen så det är nog inget att oroa sig för att detta implantat skulle vara ivägen då. Men jag tycker varken det är konstigt eller chockerande, människro söker ALLTID enkla genvägar till att lyckas. Hård träning har ALLTID prioriterats bort av genvägar, se bara på viktminskning t.ex

Summa kurdemumma? : Folk är idioter.

Last edited:
Du kan ju inte påstå att bygga muskler är att manipulera sin kropp?! :va
Att ha muskler är hälsosamt...

Jo, det är att konstruera sin kropp och göra den till något som den annars inte skulle vara "helt naturligt".
Jag har väl inte påstått att muskler är ohälsosamt, det är väl asbra om man tycket om att träna. Men det JAG MENADE var att både tjejer och killar konstruerar om sina kroppar/utseenden, alltså principen att vi båda ändrar/förändrar vårt utseende.
Tog då ett klassiskt exmpel för tjejer, dvs sminkning, och ett klassiskt exempel för killar, dvs muskelbyggande. Båda konstruerar (på olika sätt om sina kroppar) för att passa in i skönhetsidealet gällande för deras kön.
Visst finns det killar som sminkar/stylar sig och tjejer som bygger muskler, men jag valde att ta det mest vanligt förkommande "konstruktions-sätten" för vardera kön.
De (boys & girls) sysslar alltså med samma princip.
Men när det gäller tjejernas "omkonstuktion" förlöjligas den ofta, men sällan muskelbyggande.
Blir SÅ trött om ni inte fattar vad jag menar.. :huvet
Same, same but different verkar attityden vara här på SH. :confused:
Så där är väl det bevisat att killar blir helt förskräckta om man skulle ta den jämförelsen att de är LIKA fåfängda som tjejer vad gäller utseendet, och börjar mumla om protein o dylikt...!
Det e okej att vilja vara snygg o bättra på sitt utseende, men sluta hacka på oss tjejer om ni tycker vi är ytliga som sminkar oss, när ni går o pumpar upp er för att bli deffade och snygga. :nicka :kiss

Det e okej att vilja vara snygg o bättra på sitt utseende, men sluta hacka på oss tjejer om ni tycker vi är ytliga som sminkar oss, när ni går o pumpar upp er för att bli deffade och snygga. :nicka :kiss

Men vem är det som hackar? Jag känner då inte alls igen mig i det du säger. Varken jag eller nån kille jag vet brukar klaga på att tjejer är måna om sitt utseende. Enda jag kan komma på är väl att den blonderade utvikningslooken inte går hem hos alla. Jag personligen gillar t ex inte såna tjejer. Men i övrigt förstår jag inte riktigt vad du menar.

Men vem är det som hackar? Jag känner då inte alls igen mig i det du säger. Varken jag eller nån kille jag vet brukar klaga på att tjejer är måna om sitt utseende. Enda jag kan komma på är väl att den blonderade utvikningslooken inte går hem hos alla. Jag personligen gillar t ex inte såna tjejer. Men i övrigt förstår jag inte riktigt vad du menar.

..men, då är du undantaget isf. Jag hackar inte på dej. Men jag vet (håller på att plugga om detta) att den generella uppfattningen genom tiderna har varit nedlåtande om tjejer som fixar till sitt utseende, men sällan har det varit så gällande killar. Det är inte bara killar som hånat o förlöjligat tjejer som sminkar/stylar sig utan också många feminister. Det tycker jag bara är orättvisst att man behandlar kvinnor och män på olika sätt när det handlar om samma sak.
Punkt slut. :glömdet :tummenner

..men, då är du undantaget isf. Jag hackar inte på dej. Men jag vet (håller på att plugga om detta) att den generella uppfattningen genom tiderna har varit nedlåtande om tjejer som fixar till sitt utseende, men sällan har det varit så gällande killar.

Tycker det där låter som nånting som bara är sant i böckernas värld och inte i verkligheten. Jag tror helt enkelt inte på att nån är nedlåtande mot tjejer för att dom sminkar sig. Är det nånting du själv har märkt av?

"Haha! Kolla Lotta har sminkat sig! Kom så dödar vi henne.."

Snarare är det väl så att det anses att tjejer ska vara mån om sitt utseende. Det snackas ju hela tiden om överdrivna ideal hit och dit, och tjejer med gäddhäng och hår under armarna duger inte åt det elaka patriarkatet.

..men, då är du undantaget isf. Jag hackar inte på dej. Men jag vet (håller på att plugga om detta) att den generella uppfattningen genom tiderna har varit nedlåtande om tjejer som fixar till sitt utseende, men sällan har det varit så gällande killar. Det är inte bara killar som hånat o förlöjligat tjejer som sminkar/stylar sig utan också många feminister. Det tycker jag bara är orättvisst att man behandlar kvinnor och män på olika sätt när det handlar om samma sak.
Då kanske man snarare bör jämföra tjejer som sminkar och stylar sig med killar som är fixerade över hur deras hår ser ut, som solar solarium året om för att hålla sig bruna och fina osv. Gör du den jämförelse tror jag snarare folk "hånar och förlöjligar" dessa killar än motsvarande tjejer som sminkar sig och är utseendefixerade.

Jag har aldrig upplevt någon slags nedlåtenhet gentemot tjejer som är sådana. Min uppfattning är snarare att det anses vara betydligt mer naturligt när tjejer är sådana.

Det jag reagerade på var att du svarade på bilden på en bodybuilder och det har ingenting att göra med det som du tar upp.

Jag har aldrig upplevt någon slags nedlåtenhet gentemot tjejer som är sådana.
Det jag reagerade på var att du svarade på bilden på en bodybuilder och det har ingenting att göra med det som du tar upp.

Vi har kommit in på ett sidospår. Jag vet inte om du har läst det jag skrivit men jag kommneterade både bodybuilding o Tom Andersson som denna tråd började med..
Sen drog jag paralell till tjejer som fixar sig. Något som jag uppenbarligen inte skulle ha gjort då jag bara blir ifrågasatt och missförstådd, men gjorde.
Jag diskuterade vidare om själva principen att "fixa om sej" och jämförde tjejer och killar och hur man ser på det, och vad jag tycker om det. Är detta inte ett forum där man får ventilera sina tankar? Det är min åsikt och erfarenhet och ni behöver inte hålla med mej.
Tom Andersson "fixar" ju till sig, det tråden handlade om fr början, men sen tog den en annan vändning, som många andra trådar gjort när människor har olika synpunkter och infallsvinklar.
Jag kom bara med min åsikt.
Jag orkar inte diskutera detta mer, känns så uttjatat nu...

Tycker det där låter som nånting som bara är sant i böckernas värld och inte i verkligheten.
"Haha! Kolla Lotta har sminkat sig! Kom så dödar vi henne.."

Hahah! ....:D

Du e ju för go

Jo, det är att konstruera sin kropp och göra den till något som den annars inte skulle vara "helt naturligt".
Jag har väl inte påstått att muskler är ohälsosamt, det är väl asbra om man tycket om att träna. Men det JAG MENADE var att både tjejer och killar konstruerar om sina kroppar/utseenden, alltså principen att vi båda ändrar/förändrar vårt utseende.
Tog då ett klassiskt exmpel för tjejer, dvs sminkning, och ett klassiskt exempel för killar, dvs muskelbyggande. Båda konstruerar (på olika sätt om sina kroppar) för att passa in i skönhetsidealet gällande för deras kön.
Visst finns det killar som sminkar/stylar sig och tjejer som bygger muskler, men jag valde att ta det mest vanligt förkommande "konstruktions-sätten" för vardera kön.
De (boys & girls) sysslar alltså med samma princip.
Men när det gäller tjejernas "omkonstuktion" förlöjligas den ofta, men sällan muskelbyggande.
Blir SÅ trött om ni inte fattar vad jag menar.. :huvet
Same, same but different verkar attityden vara här på SH. :confused:
Så där är väl det bevisat att killar blir helt förskräckta om man skulle ta den jämförelsen att de är LIKA fåfängda som tjejer vad gäller utseendet, och börjar mumla om protein o dylikt...!

Mja jag vet inte om det leder någonstans om jag svarar på det här, du intar en ganska jobbig försvarsposition vid diskussion. Jag angriper inte dig, försöker bara kommentera det du skriver och förklara varför jag anser att du har en skev syn. Men I rest my case, peace out :pannkyss

Last edited:
Vi har kommit in på ett sidospår. Jag vet inte om du har läst det jag skrivit men jag kommneterade både bodybuilding o Tom Andersson som denna tråd började med..
Sen drog jag paralell till tjejer som fixar sig. Något som jag uppenbarligen inte skulle ha gjort då jag bara blir ifrågasatt och missförstådd, men gjorde.
Jag diskuterade vidare om själva principen att "fixa om sej" och jämförde tjejer och killar och hur man ser på det, och vad jag tycker om det. Är detta inte ett forum där man får ventilera sina tankar? Det är min åsikt och erfarenhet och ni behöver inte hålla med mej.
Tom Andersson "fixar" ju till sig, det tråden handlade om fr början, men sen tog den en annan vändning, som många andra trådar gjort när människor har olika synpunkter och infallsvinklar.
Jag kom bara med min åsikt.
Jag orkar inte diskutera detta mer, känns så uttjatat nu...
Det du svarar på nu är bara min förklaring till att mitt inlägg kom efter att du menade att bodybuilders (nu menar jag bodybuilders i den mening att vara tävlande på hög nivå, inte varenda person som någonsin besökt ett gym) är fåfänga och är ett ideal som alla vill uppnå, men att det inte var så du menade har du ju redan förklarat.

Jag tycker absolut att du ska ventilera dina tankar och åsikter, men det betyder inte att jag behöver dela dem.

Om jag får gissa vem som kommer "hånas" mest av Tom med silikonbiccarna eller valfri tjej med bröstimplantat så tror jag inte det är tuttlisan som ligger risigast till.

Kanske vore något för Beach -09. Sixpack av silikon på ölmagen. :yoparty

Jag hade sexpacks-mage när de flesta av er låg och drog i skinnstruten till Björnes Magasin...det är så -80 så man skäms. Nu för tiden ska det vara en rejäl svålmage. Inte sån där McDonaldsfetma som är lös och sladdrig utan rejäl kula byggd av svål, öl och ister. :mattias

Edit: Och för att hålla till ämnet så opererar man fan inte in en sån hur som helst. Det krävs åratal av mansgriseri och frossa för att uppnå mitt stadie.

Jag hade sexpacks-mage när de flesta av er låg och drog i skinnstruten till Björnes Magasin...det är så -80 så man skäms. Nu för tiden ska det vara en rejäl svålmage. Inte sån där McDonaldsfetma som är lös och sladdrig utan rejäl kula byggd av svål, öl och ister. :mattias

Edit: Och för att hålla till ämnet så opererar man fan inte in en sån hur som helst. Det krävs åratal av mansgriseri och frossa för att uppnå mitt stadie.

Det är väl det som kallas att man är snyggt tjock!

Nu får du väl ge dig

Är det möjligtvis någon som klankar ner på snygga och tillfixade tjejer så är det väl för f-n andra tjejer. Killar isf är ju mer nedlåtande mot tjejer som inte bryr sig (läs: fläskiga ögonbryn, buske under armarna osv.) Vilket iofs kanske är lika fel det. Alla får väl göra som dom själva vill om du frågar mig.

Jag har då verkligen inga polare som rackar ner på fräscha, vältränade flickor, såvida det inte är allt deras liv går ut på. Bimbos alltså. Det är ju inte fel om dom är smarta och har humor också.:tummenupp

Låter som du har förläst dig på feministpropaganda.

Och som andra inlägg påpekar så är det väl snarare killar som bryr sig lite för mycket som får skit från avundsjuka polare mfl.

Du verkar ju ha en präktigt skev verklighetsuppfattning :galen

Back