Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

PuchDakotaJonny skrev:
Det här är ju lögn och förbannad dikt :7peta . Jag skickade sidan till dig för att jag tyckte det var över gränsen för vett och sans att installera en ciggtändare från en gammal amazon i en dator. :lol

Ergo, han förhåller sig helt enkelt till stavning som du gör till sanningen. :fatta!

För övrigt tycker jag däremot att det är helt självklart att killen är en idiot, och idioter förtjänar att bli hånade offentligt. Hippieran är över, fatta!

Må så vara att jag friserade sanningen när jag skrev så, men det tar i alla fall inte udden av kontentan att han stavar illa.

För övrigt kan du ta dig i brasan Johnny :arsele :D

Last edited:
mankan skrev:
För det första har jag inte "letat reda" på sidan. Jag fick den skickad till mig via mail av en som också tyckte det var rätt kul att han hade misslyckats så katastrofalt med stavningen. Sen om du tycker att jag är dryg bara för att JAG tyckte det var kul får stå för dig. Du ska för övrigt inte snacka om att vara dryg eftersom du inte är pastor i din egen kyrka när det gäller inlägg i vissa trådar. :7peta

Det spelar väl ingen roll vad han vill bli. Om man har en hemsida på Internet där alla kan beskåda ens alster får man vara beredd på en del kritik på sin sida. Både negativ och positiv sådan. Killen stavar fruktansvär dåligt. Punkt slut! Om det sedan beror på dyslexi eller inte är inte upp till mig att bedömma.

Jag har väl ändå inte på något sätt hånat killen? Jag postade en länk och anmärkte på att det var mycket stavfel på sidan. Jag har ju inte påstått att han är dum i skallen, eller?

Tjena,

Som den dyslextiker jag själv är känns det mer som han har problem med att hålla isär tal och skrivspråk,vilket är ganska vanligt bland "yngre" i dagsläget.
Sen handlar dyselexi om att tappa ord tex jag gick till affären ,kan "bli jag gick" för man har tappat ett ord utan att se det eller vändningar som tex ahr=har eller bar= bra.Dyslextiker lär sig inte att skriva enligt regler dom lär sig hur orden skall se ut när dom är riktiga.Ett annat stort problem är siffror vilket kan vara väldigt förvirrande pga att man vänder på dom.

Så ge killen en chans....

Långa farbron skrev:
Tjena,

Som den dyslextiker jag själv är känns det mer som han har problem med att hålla isär tal och skrivspråk,vilket är ganska vanligt bland "yngre" i dagsläget.
Sen handlar dyselexi om att tappa ord tex jag gick till affären ,kan "bli jag gick" för man har tappat ett ord utan att se det eller vändningar som tex ahr=har eller bar= bra.Dyslextiker lär sig inte att skriva enligt regler dom lär sig hur orden skall se ut när dom är riktiga.Ett annat stort problem är siffror vilket kan vara väldigt förvirrande pga att man vänder på dom.

Så ge killen en chans....

Jag ger killen precis alla chanser som finns, jag lovar! Jag tycker ju faktiskt att han har lyckats ganska bra med sin hemsida, stavfelen till trots. Faktum kvarstår dock fortfarande, och det är att jag tycker att det är lite festligt att man har så mycket stavfel på en och samma sida, vad sedan orsaken till detta är spelar mindre roll. JAG tycker att det ser roligt ut, JAG skrattar åt det, MEN, jag hånar inte honom på något sätt!

Han är väl inte en sämre människa för att han stavar illa (som vissa här har försökt påskina att jag tycker. Ingen nämnd, ingen glömd).

Kan vi inte bara skippa diskussionen angående orsaken till att han stavar illa, eller huruvida jag kan skratta åt det osv.
Jag tycker att jag har förklarat mig så många gånger att det bara är rundgång i den här tråden.

Kör försiktigt därute :tummenupp

Last edited:
mankan skrev:
Men snälla nån! Det ligger väl i ett allmänt intresse att man lär sig skriva och stava ordentligt i skolan. Hur ska man annars kunna bli tagen på allvar senare i vuxenlivet? Varför ska man hela tiden vara så förbannat ödmjuk och tänka "ohhh, han stavar fel. Det är nog synd om honom, det måste vara jobbigt osv.). Visst att det finns de som verkligen har detta problem med att inte kunna stava ordentligt, men det är min fulla övertygelse att många av dagens ungdomar helt enkelt är för lata för att ens orka bry sig om att lära sig ordentligt, sedan får du tycka vad du vill. Det kommer i alla fall jag att fortsätta med :7peta

:Bugar

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...