Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

YamahaJojje skrev:
Märkligt inte Swedie stängt denna tråden? :va
Han har bestämt sig för att låta det gå lite längre eftersom så många klagade på stängningen an WCX-tråden.

mankan skrev:
Visst få du tycka vad du vill, men du måste fortfarande hålla dig till fakta! Vem eller vilka anser du att jag har trakasserat, och på vilket sätt?

Jag anser att du gör dig lustig på andras bekostnad....
I detta fall en kille som stavar illa!

Hänger ut honnom på en sida som handlar om Motorcyklar!

Det tycker då jag är att trackasera!

FAKTA!

Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Det är ju så att även jag lider av Dysleksi och får läsa allt jag skriver ca 8 gånger för att inte bli ansedd som en idiot!!!

Så kan du då förstå att jag reagerar?

Har genom hela mitt liv fått spott å spä för att jag stavar dåligt!

Och varför ska man inte få reagera på sådana inlägg???

Men snälla du, nu får du väl ändå ta och ge dig! Jag har nu i flera trådar förklarat för dig och andra vad jag har menat i mina inlägg, men du väljer ändå hela tiden att missförstå mig och rycka mina ord ur sitt sammanhang för att låta påskina någonting som jag aldrig har sagt eller tycker. Jag har inte heller med ett ord anmärkt på din stavning, så du behöver inte känna dig påhoppad av mig i alla fall. Jag måste väl ändå ha rätt att bemöta i mina ögon felaktiga påståenden från dig och andra?

Du säger att du lider av Dyslexi och jag har verklligen medkännande med dig om du tycker att det är jobbigt, tro ingenting annat! Men snälla du, sluta att förvränga det jag säger hela tiden, för jag kommer aldrig acceptera att du eller någon annan låter påskina att jag har sagt eller gjort någonting som inte stämmer med verkligheten.

mankan skrev:
Men snälla du, nu får du väl ändå ta och ge dig! Jag har nu i flera trådar förklarat för dig och andra vad jag har menat i mina inlägg, men du väljer ändå hela tiden att missförstå mig och rycka mina ord ur sitt sammanhang för att låta påskina någonting som jag aldrig har sagt eller tycker. Jag har inte heller med ett ord anmärkt på din stavning, så du behöver inte känna dig påhoppad av mig i alla fall. Jag måste väl ändå ha rätt att bemöta i mina ögon felaktiga påståenden från dig och andra?

Du säger att du lider av Dyslexi och jag har verklligen medkännande med dig om du tycker att det är jobbigt, tro ingenting annat! Men snälla du, sluta att förvränga det jag säger hela tiden, för jag kommer aldrig acceptera att du eller någon annan låter påskina att jag har sagt eller gjort någonting som inte stämmer med verkligheten.

Det är ju din fulla rätt att inte acceptera detta...
Men jag har ju min rätt att ha min uppfattning!

Och jag tycker inte jag missförstår det du skriver!

Kräver ingen avbön eller något bevis om att du är en reko kille..
Du är som du är och det får vi ju leva med!

Prova istället att tänka på konsekvensen av att driva med andra innan du gör det!
Det finns folk som inte delar din uppfattning om vad som roar.
Och dessa kommer troligen reagera!

Kamikaze kid skrev:
Jag anser att du gör dig lustig på andras bekostnad....
I detta fall en kille som stavar illa!

Hänger ut honnom på en sida som handlar om Motorcyklar!

Det tycker då jag är att trackasera!

FAKTA!

Visst kan det vara så att jag gör mig lustig på hans bekostnad, och där har vi grejen med humorbiten igen. Vad är humor? Vad ska man skratta åt? Vad eller vem FÅR man skratta åt? Jag tyckte det var kul, du och andra tyckte inte det var lika roligt. Så är det med det, alla kan inte vara likadana. Att jag sedan postade det på ett forum för motorcyklar spekar ingen roll. Jag kunde ha postat det precis vart som helst, och dilemmat hade varit detsamma; alla skrattar inte åt samma sak.

Att trakassera någon innebär ofta att medvetet och avsiktligt utsätta någon för fortlöpande obehag vilket jag inte tycker att jag har gjort. Jag postade en länk till en sida med ett stort antal stavfel eftersom jag fann det lustigt att man kan misslyckas så katastrofalt med stavningen. Jämför det med en del länkar som postas här och handlar om annonser på Blocket t.ex.

Är inte det samma sak? Man gör sig lustig över att någon har formulerat sig konstigt eller roligt och väljer att sprida den länken vidare för att man kanske tror att andra också tycker det är roligt. I sådana fall skulle jag vilja påstå att det där föreligger betydligt mer risk för trakasseri eftersom annonsören ofta har lagt ut sitt telefonnummer, vilket gör att risken för obehag för denne ökar markant i sådana fall. I "mitt" fall så är väl största risken att någon gör ett inlägg i hans gästbok där de anmärker på hans stavning (det fanns faktiskt några sådana där INNAN jag postade länken här), och det är väl knappast att anse som trakasseri?

mankan skrev:
Visst kan det vara så att jag gör mig lustig på hans bekostnad, och där har vi grejen med humorbiten igen....

.....I "mitt" fall så är väl största risken att någon gör ett inlägg i hans gästbok där de anmärker på hans stavning (det fanns faktiskt några sådana där INNAN jag postade länken här), och det är väl knappast att anse som trakasseri?

Trackaseriet i det hela ligger väl i att du lägger ut länken till hans sida och påpekar hans stavfel!

Det är ju att jämföra med om du pekar på någon som har ett lyte och ropar -kolla på den där!

Du behöver inte försöka övertyga mig om att du har rätt!
Det funkar inte ...
Visst får du lägga ut länken, men då får du tåla att folk reagerar!!!!

Inse det nu ...Ok?

Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Trackaseriet i det hela ligger väl i att du lägger ut länken till hans sida och påpekar hans stavfel!

Det är ju att jämföra med om du pekar på någon som har ett lyte och ropar -kolla på den där!

Det funkar inte ...

Inse det nu ...Ok?
Fast den som har ett lyte kanske inte tar en bild på sig själv och lägger ut den på internet för allmän beskådan?

Kamikaze kid skrev:
Det är ju din fulla rätt att inte acceptera detta...
Men jag har ju min rätt att ha min uppfattning!

Och jag tycker inte jag missförstår det du skriver!

Kräver ingen avbön eller något bevis om att du är en reko kille..
Du är som du är och det får vi ju leva med!

Prova istället att tänka på konsekvensen av att driva med andra innan du gör det!
Det finns folk som inte delar din uppfattning om vad som roar.
Och dessa kommer troligen reagera!

Nu börjar vi närma oss pudelns kärna, bra där. :tummenupp

Självklart har du rätt till en egen uppfattning, men jag vill att du baserar den på fakta i form av vad jag verkligen har skrivit, inte antaganden eller lösryckta påståenden. Du säger att du inte tycker att du missförstår vad jag skriver, men jag vågar påstå att du faktiskt gör det, annars hade denna diskussion varit slut för länge sedan...

Jag tänker mig (nästan) alltid för innan jag gör någonting alls överhuvudtaget. Jag har redan förklarat tillräckligt många gånger att humor inte är mätbart, så det kommer jag inte att ta en gång till (inte nu i alla fall). Visst kan man reagera, men gör det på rätt saker i stället för att låta påskina att saker och ting är värre än det egentligen var från början. Det är ju bland annat du själv som har hetsat upp stämningen i denna tråd och gjort den till vad den nu är.

Jag har heller ingen anledning att göra någon form av avbön, varken inför dig eller någon annan här. Jag är som jag är som du mycket riktigt påpekade, och det var där som du för första gången träffade rätt i denna tråd. :)

Kamikaze kid skrev:
Ha ha ha.....

Ja jävlar....
Dyslektiker ska alltså inte skriva på internet....

Toppen!

Visst är det en härlig värld. Det borde innebära att folk med lyten inte borde vara ute bland folk alltså? :va

Chrille skrev:
Visst är det en härlig värld. Det borde innebära att folk med lyten inte borde vara ute bland folk alltså? :va
Absolut inte, men:
valmers skrev:
I samma ögonblick som man lägger ut information på internet ger man sitt medgivande till allmän granskning av exempelvis stavning.

Kamikaze kid skrev:
....

Empati verkar vara något du saknar i allra högsta grad!
Prova att tänka dig in i andra personers situation innan du sätter igång att trackasera!
...

Empati är alltid det magiska ordet i sammanhanget. Att behandla en okänd människa med respekt är det inte alla som klarar av...

Det är inte olagligt att driva med folk som stavar illa men man måste inte göra allt bara för att man kan.

Kamikaze kid skrev:

Det funkar inte ...

Inse det nu ...Ok?

Även om du nu har dragit dig ur diskussionen så vill jag ändå ta tillfället i akt att svara på detta inlägg.

Jag hittade följande definitation av trakasseri på: http://www.kotus.fi/svenska/reuter/1997/080197.shtml

"Vad trakassera riktigt innebär är väl inte alltid helt klart. Liksom mobba kan det i varje fall handla om att utsätta någon för både fysiskt och psykiskt obehag, från att tömma luften ur däcken på någons bil till att på otillbörligt sätt vidröra en kvinnlig medarbetare eller komma med grova pikar och antydningar. För att man skall kunna tala om trakasserier krävs det uppenbarligen dessutom att det är fråga om något som upprepas – ett enstaka grovt skämt är knappast tillräckligt."

Texten ovanför handlar förvisso bla. om mobbing, men jag tror att andemeningen finns där i alla fall. Att bara posta en länk till en sida där en kille stavar illa kan knappast räknas som trakasseri, inte ens som grovt skämt. Det är ju sant att han stavar illa, eller hur?

Sedan haltar din jämförelse med att peka ut någon med ett lyte och ropa ut det till alla och envar. Då blir ju den utpekade personen i fråga direkt drabbad av detta, vilket inte är fallet med den felstavade hemsidan. Det är ju upp till var och en som läser hans sida att agera på sitt sätt, och det kan knappast jag lastas för. För övrigt hade min polare hittat hans sida på http://www.sweclockers.com/ så att den är postad här är knappast unikt.

Jag försöker inte heller övertyga dig om att jag har rätt, jag bemöter bara dina ibland lite luddiga påståenden med rätt fakta så att du inte går i villfarelse.

Det behöver du inse.

valmers skrev:
Absolut inte, men:

Jag hänger med vad du säger, men det är en gråskala det handlar om och drar man åt andra hållet så kan man säga: I samma ögonblick som man visar sig på allmän plats så ger man sitt medgivande till allmän granskning av exempelvis kroppsbyggnad.

Det bygger på exakt samma resonemang - två olika sorters lyteskomik, men skriker du "Djävlar va fet!" efter en okänd människa på torget så får du inga kompisar direkt

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti