Sidan som bara måste slå alla rekord i stavfel!

mankan skrev:
För det första har jag inte "letat reda" på sidan. Jag fick den skickad till mig via mail av en som också tyckte det var rätt kul att han hade misslyckats så katastrofalt med stavningen. ....

Jag har väl ändå inte på något sätt hånat killen? Jag postade en länk och anmärkte på att det var mycket stavfel på sidan. Jag har ju inte påstått att han är dum i skallen, eller?

Sorry, dryg var ett korkat ordval av mig.. Editerat.

Varför ska du posta en länk till sidan här? För att skratta åt honom eller har du någon fostrande tanke med det??
Att jag är dryg är en j-a skillnad då jag är det mot folk som är här och kan försvara sig.

Killen verkar iaf ha en vilja att lära sig om elektronik :) Vem vet, i framtiden kanske det är just han som sitter och mekar med elsystemet i era blivande hojar? :)

Ja, den var långsökt... :rolleyes:

Chrille skrev:

Varför ska du posta en länk till sidan här? För att skratta åt honom eller har du någon fostrande tanke med det??
Att jag är dryg är en j-a skillnad då jag är det mot folk som är här och kan försvara sig.

Man kan ju tycka att om man lägger upp en sida på nätet för allmän beskådan så kanske det inte är så konstigt att folk har åsikter.
Tycker att ovan brukar ha åsikter rätt ofta (som nu)!!

Flådde skrev:
...
Tycker att ovan brukar ha åsikter rätt ofta (som nu)!!

Har alltid åsikter.

I det här fallet är åsikten att det är korkat och onödigt att göra sig lustig över ovetande människor pga en egenskap som faktiskt är helt irrelevant i sammanhanget.

Chrille skrev:

Ingen fara.
Därför att det faktiskt ÄR ganska lustigt att man kan misslyckas så otroligt med stavningen på hela sidan. Det är ju inte bara ett par ord som är fel om man säger så. Dessutom har jag inte varit dryg mot killen, jag konstaterade bara att jag gav upp att leta stavfel redan på första sidan eftersom det fanns så mycket av den varan. Bara ett konstaterande, inget annat...

Nej, jag har ingen fostrande tanke med det. Jag tyckte det var kul och inbillade mig att det kanske kunde vara kul för andra att läsa. Jag har inte på något sätt uppmanat er att spamma sönder hans gästbok med inlägg i stil med att han är en sopa på rättstavning, eller någonting annat heller för den delen. Jag har överhuvudtaget inte ens nämnt någonting annat om hans sida (som faktiskt är helt OK i övrigt).

Och vaddå försvara sig? Tycker du att vi ska ta och höra vad han säger om att jag postade hans länk här eller? Hör du inte själv hur dumt det låter? Jag säger som jag sa tidigare; har man en hemsida upplagd på Internet som allmänheten har tillgång till får man räkna med att den kan bli postad på t.ex. detta forum p.g.a. det ena eller det andra skälet.

Last edited:
Om folk aldrig klagar och så blir ju aldrig världen bättre, sen ska man fan kunna stava. Har man dyslexi får man helt enkelt be någon läsa igenom det. Hur svårt kan det vara??

Chrille skrev:
Har alltid åsikter.

I det här fallet är åsikten att det är korkat och onödigt att göra sig lustig över ovetande människor pga en egenskap som faktiskt är helt irrelevant i sammanhanget.

Korkat och onödigt kanske det är, kanske inte. Men det spelar väl ingen roll att han är ovetande? Det är ju inte så att jag har påstått att han t.ex. inte kan någonting om elektronik, som hade varit direkt felaktigt av mig, eftersom han uppenbarligen besitter sådana kunskaper. Jag har påstått att sidan innehåller mycket stavfel, och det är baserat på fakta!

Vilken egenskap är irrelevant tycker du, rättstavningen eller?
Jag tycker att rättstavningen ÄR relevant i allra högsta grad när man publicerar en sida för allmän beskådning. Jag är ledsen, men jag kommer inte att vika mig en tum på den punkten. Sedan får ni tycka vad ni vill :arsele

mankan skrev:
.. Jag säger som jag sa tidigare; har man en hemsida upplagd på Internet som allmänheten har tillgång till får man räkna med att den kan bli postad på t.ex. detta forum p.g.a. det ena eller det andra skälet.

Självklart måste man räkna med risken att drabbas av onödiga påhopp. Det är onödigt göra sig lustig över en människa pga något som inte har relevans.

Hade killen planer att bli författare så hade det varit en annan sak men nu ville han visa sin dator och lite el-leksaker. Att kritisera hans datamek elscheman vore en annan sak.

Chrille skrev:
Har alltid åsikter.

Vilken egenskap och vilket sammanhang?

Chrille skrev:
Självklart måste man räkna med risken att drabbas av onödiga påhopp. Det är onödigt göra sig lustig över en människa pga något som inte har relevans.

Hade killen planer att bli författare så hade det varit en annan sak men nu ville han visa sin dator och lite el-leksaker. Att kritisera hans datamek elscheman vore en annan sak.
Att stava rätt är alltid relevant. I detta fall, när personen i fråga presenterar sig själv på en hemsida, är det inte bara relevant, det är fullständigt avgörande för trovärdigheten. Det finns en uppsjö rättstavningsmjukvaror, och för den som lider av dyslexi borde det vara självklart att anlita en korrekturläsare.

"hahaha vem är det som är bög??? rickard bratt(wurst) hahahaha
och konstigt att du dra alla scootrar när din moppe går i 60 trimmad hehe min scooter gör 60 otrimmad"

Bike.se/moppe är en guldgruva! :fakta

valmers skrev:
...., det är fullständigt avgörande för trovärdigheten. ...

Visst är det. Vad tror du om en sån här kille? Jag tror att han är en händig elektriker som tycker det är kul med internet. Tillsammans med 95% av alla killar på yrkesutbildningar så skiter han fett i läsämnena för varför skulle han bry sig(i sin värld). Tror du att han är en sämre elektriker eller hobbymeckare?

Tror vi att han har några ambitioner att stava?

Det är som om du gör dig snygg, går ut på krogen, raggar upp en brud i avsikt att få fett på sylen och hon tackar nej för att du snackar värmländska. Det är väl skit samma, du ville ju bara knulla. Visst kan du förstå att det händer men nog fan anser du att det är onödigt.

Chrille skrev:
Det är som om du gör dig snygg, går ut på krogen, raggar upp en brud i avsikt att få fett på sylen och hon tackar nej för att du snackar värmländska. Det är väl skit samma, du ville ju bara knulla. Visst kan du förstå att det händer men nog fan anser du att det är onödigt.
Och i kategorin "Långsökta liknelser" har vi i dag en solklar vinnare i Christian Hasselberg. Vi säger grattis till Christian!

mattsson skrev:
Ärligt talat så förstår jag inte idén med att hela tiden påpeka hur fel andra stavar (okej, skadeglädje må vara den enda sanna glädjen, but still...) Det är ungefär som att ställa sig på stan och skratta åt någon som stammar eller pratar lustigt. Antingen kan personen inte hjälpa att han pratar annorlunda eller så är han så lat att han medvetet sluddrar. Precis som en del personer inte kan hjälpa att de stavar dåligt, eller så skiter de i om hälften av orden blir felstavade. Så länge man förstår vad personen vill spelar det väl ingen roll hur orden är stavade? Vill inte baka moralkakor men om någon bara kunde förklara hur det här med omedvetna stavfel är roligt så lovar jag att också skratta...

Håller med... Vad är det roliga??? :va :7peta

valmers skrev:
Och i kategorin "Långsökta liknelser" har vi i dag en solklar vinnare i Christian Hasselberg. Vi säger grattis till Christian!

Vaddå? Presentationen var det som enligt er fäller grabben som stavar illa. Vad är det om inte presentationen som fäller dig om du blir nobbad för dialekten? (jag känner en kille som blev det, vi skrattade åt han hela helgen)

Vad har stavning med hans kvaliteter som elektriker att göra?
Vad har din dialekt med din förmåga att dansa horisontalmambo?

Men tillbaks till ämnet:
VARFÖR ska man hänga ut en ovetande kille som ett vandrande stavfel. Ska vi publicera honom i Bike också?

Chrille skrev:
VARFÖR ska man hänga ut en ovetande kille som ett vandrande stavfel. Ska vi publicera honom i Bike också?
I samma ögonblick som man lägger ut information på internet ger man sitt medgivande till allmän granskning av exempelvis stavning.

"" Hur ska ja trimma min mt5 "
Av MT5_boy Online Datum 2004-03-18 10:24:43

aså om ja ska trima min mt5 kan de räka att ja bara köper en Cylinder Honda MB-50, MT-50. 50 cc, 5,5 Hkr... fats behöver ja köpa Högkompressionstopplock då också... men har ni nårra bar ider ja vill inet att de ska bli för dyrt heller.. men om ja köper den cylinder utan nått mer hur snabbt kommer min moppe gå då??
"

:-D

mankan skrev:
Snacka om att misstolka ett inlägg :rolleyes:

Du vill verkligen vrida det till att jag hatar alla som har dyslexi bara för att jag postade en länk till en kille som uppenbarligen inte har alla paddlar i vattnet när det gäller rättstavning. Jag är inte på några sätt perfekt i alla avseenden, men jag förstår ärligt talat inte vad ditt problem är?

Och ja, jag tycker att man kan skoja om allting. Bara för att man skämtar om det betyder inte att man inte tar någon på allvar.

Läs igenom mitt förra inlägg en gång till och se om det klarnar lite. Om så inte är fallet så får jag förklara det riktigt långsamt så att du hänger med. :tummenupp

Ta det gärna långsamt så jag förstår poängen med att driva med andras åkommor, lyten eller men!

För hur jag än läser så kan jag inte få in i min tjocka skalle hur detta skulle ha varit kul?

Hoppas du sjäv godtar om någon hittar fel på dig och sedan hänger ut dig på någon internet sida!

Empati verkar vara något du saknar i allra högsta grad!
Prova att tänka dig in i andra personers situation innan du sätter igång att trackasera!

Ha en trevlig sommar! :kocko

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...