Should we start worrying?

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Vet inte om den e gammal men hur som helst så är Amerikaner riktigt spåniga...

http://www.superbike.co.uk/video/start_worrying_4_11_5_news_70507.html

Påminner mig om en grej som hände i Thailand..

Jag satt på en bar brevid en amerikanare som var 50+ nånting...
Han frågar: -Var e du ifrån?
Jag svarar: -Sweden...
Han säger: -Sweden..?? Where is Sweden??
jag förklarar vart det ligger och då visar det sig att han har bott på en Amerikansk bas i tyskland i 10 år.... :näsblod (Och ändå vet han inte vart sverige ligger..)
Jag tänkte jävlas lite med honom o frågar var han e ifrån... varpå han svarar..: -The States...
Jag ser frågande ut och frågar om det är nånstans i närheten... :va
Han blir rasande och spottar o fräser som en blöt katt på LSD och skriker... :-Alla vet väl var USA ligger!!...
Jag sa att jag hade hört namnet men kunde inte riktigt placera det...
Han fick jordens spel...

DaLorD skrev:
Påminner mig om en grej som hände i Thailand..

Jag satt på en bar brevid en amerikanare som var 50+ nånting...
Han frågar: -Var e du ifrån?
Jag svarar: -Sweden...
Han säger: -Sweden..?? Where is Sweden??
jag förklarar vart det ligger och då visar det sig att han har bott på en Amerikansk bas i tyskland i 10 år.... :näsblod (Och ändå vet han inte vart sverige ligger..)
Jag tänkte jävlas lite med honom o frågar var han e ifrån... varpå han svarar..: -The States...
Han blir rasande och spottar o fräser som en blöt katt på LSD och skriker... :-Alla vet väl var USA ligger!!...
Han fick jordens spel...
:kocko

U.S.A är ett U-land

Dom Har säkert bara valt ut dom dummaste till den där videon :näsblod
Men endå va fan :argpådato

Snygg han e när han "hittar" Iran..... Ahh... there it is... didnt know it was that big... O pekar på Australien... :D

Pinsamt, precis som en polare till mig som inte kan peka ut Kentucky. :kocko
Fast Australien bör man ju kunna pricka i och för sig.

Markus skrev:
Pinsamt, precis som en polare till mig som inte kan peka ut Kentucky. :kocko
Amerikan?

Jag kan inte peka ut alla Sveriges landskap,

Last edited:
Neanderthalaren skrev:
Nej det är det inte.

Nähä, jag måste sett fel i alla trådar om amerikaner då (inkl denna) och jag har nog missförstått vad folk skriver om det s.k. "Stella Awards" också.

:rolleyes:

DaLorD skrev:
Han fick jordens spel...

:klappar :lol Så jävla rätt gjort!

Markus skrev:
Nähä, jag måste sett fel i alla trådar om amerikaner då (inkl denna) och jag har nog missförstått vad folk skriver om det s.k. "Stella Awards" också.
De som skrattar gör det för att de inte vet var värdsdelerna är. En aning skillnad där kanske.

Neanderthalaren skrev:
En aning skillnad där kanske.

Det var därför jag skrev:

Men ändå tycker jag det är konstigt att så många har ett sådant behov att gny om vad ameikaner kan och vad de inte kan.

Markus skrev:

Men ändå tycker jag det är konstigt att så många har ett sådant behov att gny om vad ameikaner kan och vad de inte kan.

Du skrev att folk skrattar åt att amerikaner inte vet skillnaden mellan Norge och Sverige. Det gör de inte och det är det jag påpekade.
När du att i ett annat inlägg tycker att de allt borde veta var Australien ligger går du på min och andras linje och tycker att "deras" geografikunskaper allt kunde varit lite bättre.

Last edited:
Markus skrev:

Nej, det är ganska onödigt att uppmärksamma amerikaners ignorans. De har ju bla. en president som gör sitt bästa för att sprida den uppfattningen om amerikaner.

Oftast har man ett hum om var ett landskap/stat/land ligger. Det som kallas allmänbildning. Jag kan långt ifrån alla USAs stater, kan inte ens alla sveriges landskap. Men kan på ett ungefär pricka in dem. Inte direkt att jag tar Australien som Nord Korea och Tasmanien som Syd Korea ("I didn't know that North Korea was so much bigger then South Korea")

Men gissar nog att de är de dummaste svaren som kommer med. (men nånstans kommer idéen ifrån)

Coola Ola skrev:
Nej, det är ganska onödigt att uppmärksamma amerikaners ignorans. De har ju bla. en president som gör sitt bästa för att sprida den uppfattningen om amerikaner.

Tycker du?
Det är ju intressant, i så fall påminner han ju om både vår utrikesminister och statsminister.
Ett steg i amerikaniseringen får vi hoppas. :banana

Phuket, vad är det?
Man förstår verkligen vad politisk stabilitet betyder för Kina.

Neanderthalaren skrev:
Du skrev att folk skrattar åt att amerikaner inte vet skillnaden mellan Norge och Sverige. Det gör de inte och det är det jag påpekade.

Jag tycker folk generellt sett är jättensnabba att fnissa åt amerikaners påstådda kunskapsluckor. Det är inte de vassaste knivarna i lådan som fnissar högst heller...
Ett exempel är att amerikaner ibland verkar ha svårt att hålla isär sverige och schweiz. JeTtEkUl. *fNiZzIgGt vErrE*

Neanderthalaren skrev:
När du att i ett annat inlägg tycker att de allt borde veta var Australien ligger går du på min och andras linje och tycker att "deras" geografikunskaper allt kunde varit lite bättre.

Ja, det var väl dessutom mitt första inlägg i tråden? ;)

Markus skrev:
Tycker du?
Det är ju intressant, i så fall påminner han ju om både vår utrikesminister och statsminister.
Ett steg i amerikaniseringen får vi hoppas. :banana

Phuket, vad är det?
Man förstår verkligen vad politisk stabilitet betyder för Kina.

Jag har iofs aldrig påstått att våra utlandsrepresanter (h.m. konungen inräknad) skulle vara något gott föredöme. Dubya har väl dock kläckt ett par fler grodor än ovan nämnda herrar. Egentligen håller jag med dig, finns alldeles för många idioter på den här sidan Atlanten också tyvärr.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg