Shoei xr1000

För info...det blev en Shoei XR1000 (perlgrey) köpt hos handlare i Sverige jag fick bra service och rabatt på priset så jag blev nöjd. Skiljde några hundra mot nätet.

Eftersom du inte vill ange firmanamnet samt det pris du betalade, så är det väl bara att fortsätta handla över nätet! :tummenupp

Jag bor i Uppsala och vart jag handalde...inte svårt att gissa börjar på L.....
Jag tycker det är upp till var och en att pruta på saker man köper, finns ju saker som spelar in. Ifall du är stamkund sen tidigare, handlat mycket, kanske köpt ett par sprillans nya hojjar på stället kanske...vad vet jag.

Vill man handla på nätet så gör man det vill man handla på firma så gör man det ifall man vill.

Last edited:
Jag bor i Uppsala och vart jag handalde...inte svårt att gissa börjar på L.....
Jag tycker det är upp till var och en att pruta på saker man köper, finns ju saker som spelar in. Ifall du är stamkund sen tidigare, handlat mycket, kanske köpt ett par sprillans nya hojjar på stället kanske...vad vet jag.

Vill man handla på nätet så gör man det vill man handla på firma så gör man det ifall man vill.

Anledningen att jag frågade var att jag nyss köpt mig själv en Shoei XR1000 pearl grey för 2.500 kr. -I en butik i närheten av där jag bor, där jag aldrig satt min fot tidigare.

Jag tror du köpte din hjälm på Lidl. Säljer dom hojar också? :va :hihi

Hmm inte alltför många sidor som jag hittar, som skickar till Sverige :huvet

Blir det en ny hjälm när lönen kommer i februari så blir det nog att köpa ifrån http://topgearsuperstore.co.uk/

3710:- med frakt och allt för en XR-1000 Rogue hjälm, rätt bra tycker jag:yoparty

Prövade en xr1000 i XL och en i large. Den i large satt bra på huvudet men var för liten på höjden. XL satt bra på höjden men var väldigt lös på huvudet.

Slutade med att jag provade en AGV RACE - GP - Tech i large som satt perfekt! Den skyddade hakan och satt bra på huvudet. Modellen hade ett längre hakparti som gjorde att den var idealisk för mig.

Det är väl samma hjälm som rossi har?

Jag vill ändå passa på å tacka er för hjälpen med att hitta bra internetsidor då jag nu både vet precis vilken hjälm och storlek jag ska ha.

INFO om hjälmen: 1500 g i large. Gjord i en mix av glasfiber, kevlar och karbon. Hakspänne i dubbla d-ringar.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!