Shoei xr1000

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag har slutligen bestämt mig för en Shoei xr1000 efter att ha gått igenom flera hjälm trådar. Jag fastnade inte för någon extrem design på hjälmen utan det blir en vanlig svart. Det jag letar efter är en pålitlig butik som har ett lågt pris på hjälmen inklusive frakt. Vissa företag, många amerikanska, skickar inte direkt till sverige utan UK blir mellanhanden så det kan göra frakten ganska dyr.

Jag känner redan till butiker såsom:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf
Pris på en svart Shoei Xr1000 exklusive frakt: 339.95 € (ca.3 611,46 SEK)
http://www.helmetcity.co.uk/
Pris på svart Shoei Xr1000 exklusive frakt £ 249.95 (ca.2 655,34 SEK)

Men är dessa pålitliga och finns det bättre priser hos andra pålitliga företag. Utöver detta skulle ett hel svart eller spegelvisir vara intressant så en bra butik med dessa skulle också uppskattas. Det är däremot viktigt att ni är säkra på att företaget ni rekommenderar är seriöst.

Tack på förhand!

Kanske kan vara värt att pröva hjälmen först i butik, om du inte redan har gjort det?

Det är helt rätt tänkt och inom en snart framtid ska jag göra det också. Jag tror däremot att det blir en XL men man vet aldrig, tack för tipse iaf :)

Okej, är själv rätt sugen på en, fast Rogue modellen. Har klämt lite på en sån i butik, och den känns helrätt!

Kollat denna? 2990:-ifs inte svart men ring o kolla om dom inte har svarta också:tummenupp http://www.blocket.se/vi/19460542.htm?ca=22_s

Ett bra tips eftersom att priset på designade hjälmar brukar ligga högre. Kollade däremot på deras hemsida och hittade inte någon annan hjälm än "kenan". Verkar som den reas ut rejält dock, är nog värt att slå en signal i veckan ändå.:tummenupp

Okej, är själv rätt sugen på en, fast Rogue modellen. Har klämt lite på en sån i butik, och den känns helrätt!

Jo jag var också å testade xr1000 men det var för två år sedan. Blir lite problematiskt när man ska komma ihåg hur den satt då när mitt minne endast sträcker sig till gårdagen :näsblod

Last edited:
Ebay.de eller www.ebay.co.uk ,USA hjälmar är väl inte godkända i Sverige så det är väl och vara lite dumsnål om försäkringsbolag vill börja strula.
Hjälmen blir även lite större efter lite svettande.

Ebay.de eller www.ebay.co.uk ,USA hjälmar är väl inte godkända i Sverige så det är väl och vara lite dumsnål om försäkringsbolag vill börja strula.
Hjälmen blir även lite större efter lite svettande.

Hittade en trovärdig butik på ebay "helmetcityuk" med 99.7% bra feedback. Hjälmen kostar 216 £(2 294,68 SEK) och de skickar för 10£(106,24 SEK) inom UK men det står inget om sverige. Hjälmen är "ECE 22-05" godkänd, kolla på vägverkets hemsida men hitta inte vilket ECE benämning det skulle vara.

Det skall vara ECE 22-05 för att det skall vara rätt.

Vad gäller XR-1000, ta en lite mindre än du tror. När du provar en ny skall den sitta så det gör ont, för den har en tendens att gå ut sig ganska mycket. Jag var tvungen att gå ner från L till M på min. "Lyckligtvis" var det ett fel i visir-fastsättningen på den första så jag fick en mindre på reklamation.

Har just beställt hjälmar från http://www.missionmx.co.uk/ De har inte integralhjälmar som standardsortiment, men efter mailkontakt lade de upp det jag efterfrågade på hemsidan och tog bort det efter att jag lagt ordern.

Jag valde mellan en Raid och en xr-1000, och han kunde sälja båda modellerna.

Nu återstår att se om det kommer några hjälmar...

De tog 212£ (2600sek) för en Shoei Raid 2 och 175£ (2150sek) för Shoei V-moto. Dessa kostar 3300:- resp 4500:- i sverige.

Maila de för priser! Återkommer så fort jag fått grejerna.

Hittade en trovärdig butik på ebay "helmetcityuk" med 99.7% bra feedback. Hjälmen kostar 216 £(2 294,68 SEK) och de skickar för 10£(106,24 SEK) inom UK men det står inget om sverige. Hjälmen är "ECE 22-05" godkänd, kolla på vägverkets hemsida men hitta inte vilket ECE benämning det skulle vara.
Bara maila dem och fråga så brukar de flesta skicka ändå, sen är det ingen moms eller tull som man åker på från USA:

Idag kom paketet! Snyggt och välemballerat. Allt var som överenskommet.

Kan verkligen rekommendera http://www.missionmx.co.uk/

Mkt bättre priser än i sverige och med en suverän kundservice.

En del av leveransen:

Bifogat

• shoei.jpg
    shoei.jpg
    90.4 KB · Visningar: 115
Du har ingenaning vad dom tar för en XR-1000? :P

Minns faktiskt inte, men om du lägger på samma procentuella ökning som i sverige, på priset mellan raid 2 och xr-1000, så är du ganska nära. Typ 2900:- för en enfärgad.

Tyvärr har han inte dessa som standardsortiment, vilket även medför att han inte har några kampanjer på de... Då lönar det sig inte att ta hem bara en helmut. Vi sparade dock 5700:- när vi tog tre hjälmar och ett par glasögon i samma order.

Har precis köpt en XR-1000 och ser fram emot att få testa den! Är i för sig bortskämd med en Arai RX-7 Corsair sedan tidigare, men Shoei-hjälmen verkar skön! snygg är den också...

om nån har tips om billiga visir till Xr-1000 så hojta gärna till!

Jag tog Stl.M, samma som på min Arai, framtiden får utvisa om det var rätt storlek...:) '
Lycka till med hjälmköpet

Idag kom paketet! Snyggt och välemballerat. Allt var som överenskommet.

Kan verkligen rekommendera http://www.missionmx.co.uk/

Mkt bättre priser än i sverige och med en suverän kundservice.

En del av leveransen:

Kul att höra att allting gick bra och tack för att du talade om det här:tummenupp . Nu är det väl bara till att pröva om det är en XL jag ska ha :)

Minns faktiskt inte, men om du lägger på samma procentuella ökning som i sverige, på priset mellan raid 2 och xr-1000, så är du ganska nära. Typ 2900:- för en enfärgad.

Tyvärr har han inte dessa som standardsortiment, vilket även medför att han inte har några kampanjer på de... Då lönar det sig inte att ta hem bara en helmut. Vi sparade dock 5700:- när vi tog tre hjälmar och ett par glasögon i samma order.

Var det en xr1000 medium du köpte? Ser den i sortimentet för 246.60£

Last edited:
Denna har jag handlat av innan, både stövlar och jacka.
http://topgearsuperstore.co.uk/
De har Shoie xr1000 till £225 + frakt, för mig den låg på £25..

Har varit inne där förr och tittat men jag hade bara en person som sa att den var pålitlig. Nu har jag ju två så det bör stämma. Verkar vara seriösa med. Bara man kan släpa sig iväg för att pröva hjälmen nån gång så man kan göra en beställning:näsblod . Tack för tipset :tummenupp

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!