Jag funderar på att köpa en utav dessa hjälmar. Har provat båda men bara när jag stått i butiken. Dom passar perfekt. Hur är dom att köra med, är det mycket vindbrus osv. Någon som provat dessa hjälmar?
Ris och ros...
Ris och ros...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fudpucker skrev:Jag funderar på att köpa en utav dessa hjälmar. Har provat båda men bara när jag stått i butiken. Dom passar perfekt. Hur är dom att köra med, är det mycket vindbrus osv. Någon som provat dessa hjälmar?
Ris och ros...
Fudpucker skrev:Nån som vet om det följer med eller går att montera imm/nässkydd i XR1000?!
Det finns inte nåt imm/nässkydd som tillbehör till hjälmen på Shoeis hemsida..
Blade skrev:Handlade en XR-1000 Diabolic häromdagen!
Riktigt fiin!!
Men vad blir snyggast...spegelvisir eller svart???
L-Born skrev:Alltid Svart visir!!
Blade skrev:Generellt håller jag med dig om det...
Men är det inte så att det kommer mer och mer att man har spegel eller "iridium" färgt!
Svart är ju billigare oxå!!
Kreuger skrev:Snygg hjälm du skaffat!![]()
Själv tror jag jag köper en helsvart XR1000 med mörkt visir i år.
Hade en XR900 förra säsongen och var nöjd med den. Har provat en 1000 på Lelles och den verkar sitta som den ska så det blir nog bra.
Angående vindbrus så är det väl självklart att köra med proppar när man kör RR. Spelar väl ingen roll hur tyst hjälmen ska vara, i 200+ låter det rätt bra ändå utan proppar i öronen.![]()
Blade skrev:Generellt håller jag med dig om det...
Men är det inte så att det kommer mer och mer att man har spegel eller "iridium" färgt!
Svart är ju billigare oxå!!
Fudpucker skrev:Jag funderar på att köpa en utav dessa hjälmar. Har provat båda men bara när jag stått i butiken. Dom passar perfekt. Hur är dom att köra med, är det mycket vindbrus osv. Någon som provat dessa hjälmar?
Ris och ros...
L-Born skrev:Det är mycket möjligt, men personligen så tycker jag att färgat visir är lite 80 tal....Svart ser elakt ut..![]()
FireSalle skrev:Jag har en av varje
Kan väl säga att Z-One är den bättre hjälmen i både utförande och komfort (även ljudnivå).
Tror du blir nöjd med vilken som.
Ulvheden skrev:+ att den inte har en sådan äggformad & ful form som xr1000!![]()
Det ÄR en justeringssak. Med alla Shoeihjälmar följer det med en "nyckelring" som kan användas som skruvmejsel till visirmekanismen.FireSalle skrev:Det man kan säga om Shoei är att en del verkar ha läckage kring visiren vilket medför högre brus (obs. ej självupplevt). Tror det är en justeringsak kanske, men välj ut en hjälm där gummipackningen verkar sluta tätt längs med hela visiret.
Mr. President skrev:Det ÄR en justeringssak. Med alla Shoeihjälmar följer det med en "nyckelring" som kan användas som skruvmejsel till visirmekanismen.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |