Shoei visirflärpgrejdoning

storcken89 skrev:
Jag har fortfarande inte fått nå klarhet på min fråga

Bluenote skrev: Funkar som imborttagare. Men har du köpt shoei så har du fått med im-visiret man kan montera på insidan...

Jag har inte fått med nåt imvisir att montera på insidan, är det bara jag som inte fått eller?

Inte så att du råkade slänga "pinlocken"?
Höll jag på att göra, trodde först det bara var nån reklam som följde med hjälmen innan jag i sista stund läste på förpackningen :D
Men som alla säger, det funkar super!!
Komma utifrån när det är kallt och kliva in inomhus med visiret stängt, immar ändå inte :Bugar

rookie skrev:
"Flärpen" har inget med det att göra, den hindrar att visiret stängs helt! Som att köra med typ 1cm öppet visir, den e bara en "stopp" om man önskar ha visiret i det läget.

Däremot e det kass att ni inte fått med pinlock, Z-ONE ska väl levereras med pinlock, rea eller ej?!

Finns ingenting bestämt någonstans att Z-one ska levereras med pinlock. Möjligt att vissa handlare tycker det är smart och har så mycket avans att de lägger in pinlock visir direkt från början.

Ingen av mina 3 z-one har haft pinlock med, har provat det och kör med det i regn. Blir lite sämre sikt med pinlocken på så helst kör jag utan. Hjälmar är som mjölk, blir dåliga ibland och måste slängas :3freak

Viker du plasthandtaget blir det en spärr så visiret inte går igen helt, utan har en liten lucka kvar som ger tillräcklig ventilation även vid regn om du inte trycker bakom kåpglaset för länge.

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!