storcken89
Allting ä relativt!!
- Gick med
- 31 May 2005
- Hoj
- Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Det är en sak jag inte fattar med min Shoei z-one.. Vad är den här lilla flärpen till på vänster sida vid visirmekanismen???
Det står i bruksanvisningen att det är en "preset opening system".
Citat från bruksanvisningen: "Adjust the preset lever to open the shield to the required amount. Then press the lever at any time to quickly clear the shield of condensation"
Inte för att jag är kass på engelska och inte förstår vad som skrivs.. men vad menar dom??
Ska den användas till att öpna visiret snabbt när det är fullt med imma?
Men det går ju så tungt att få upp visiret med den spaken så att det
könns som att man ska ha sönder den. Och man tycker ju att visiret borde åka ner igen när man vickar tilbacka flärpen till utgångsläge isåfall, annars känns det ju som att den inte gör nån nytta annars. Då kan man lika gärna öppna på vanligt vis.
Det står i bruksanvisningen att det är en "preset opening system".
Citat från bruksanvisningen: "Adjust the preset lever to open the shield to the required amount. Then press the lever at any time to quickly clear the shield of condensation"
Inte för att jag är kass på engelska och inte förstår vad som skrivs.. men vad menar dom??
Ska den användas till att öpna visiret snabbt när det är fullt med imma?
Men det går ju så tungt att få upp visiret med den spaken så att det
könns som att man ska ha sönder den. Och man tycker ju att visiret borde åka ner igen när man vickar tilbacka flärpen till utgångsläge isåfall, annars känns det ju som att den inte gör nån nytta annars. Då kan man lika gärna öppna på vanligt vis.