Shell säljer bensinstationerna i Sverige och Finland

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har talats om detta länge att Shell velat sälja sin svenska verksamhet. Nu är det en realitet. Innebär detta att V-power bränslet försvinner från Svenska och Finska marknaden tro?

Att bensinmackarna via licensavtal fortsättningsvis kommer att vara märkta Shell säger ju inte att man kommer att behålla V-power i nuvarande form.

"Oljebolaget Shell meddelade i dag att man har beslutat att sälja majoriteten av sin raffinaderi- och marknadsföringsrörelse i Finland och Sverige till finska Keele.

Försäljningen omfattar Shells detaljhandel, inklusive cirka 340 bensinstationer i Sverige och omkring 225 i Finland, samt bolagets kommersiella vägtransporter (CRT) på båda marknaderna.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Alla bensinstationer tillsammans med CRT-verksamheten kommer förbli Shell-märkta på de båda marknaderna i enlighet med licensavtal.

I affären ingår även Shells raffinaderi i Göteborg, med kapacitet om 87.000 fat per dag, Shells bulkbränsleverksamhet på båda marknaderna samt Shells marina verksamhet i Sverige. Det totala priset för tillgångarna är 640 miljoner dollar. Affären är föremål för myndighetsgodkännande."

Källa:

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=279887&rlt=0&pid=218644__ArticlePageProvider&epslanguage=sv

Se där ja!

Mer fulsoppa åt folket.
Bara att köpa SV05 på fat nu då :D

Stämmer att shell säljer till ST1. kommer gå igenom i månadskiftet.
dom säger att inga ska förändras o att shellsnäckan kommer finnas kvar men vi får väl se.. v-power vet ja inte hur de kommer bli med. kan alltid uppdatera när ja vet mer.
tycker inte dom ska ta bort v-power då min bil måste ha de

Har du ändrat motorstyrningen till din bil för V-Power specifikt? Om inte klarar du dig nog på 98 oktan övriga bensinbolagen säljer.

Meddela gärna hur det blir med V-Power om du hör något. :tummenupp

dom säger att inga ska förändras o att shellsnäckan kommer finnas kvar men vi får väl se.. v-power vet ja inte hur de kommer bli med. kan alltid uppdatera när ja vet mer.

Har du trimmat din bil så hårt att den inte spikar på 99okt men spikar på 98okt:va
Dessutom kan du ju endast tanka på 20% av alla mackar.

Löjligaste jag har hört, är det ett specialbygge ala carte?
Jag körde då min ordentligt trimmade bil på vanlig macksoppa och då var det rätt många hk/liter.

Har du trimmat din bil så hårt att den inte spikar på 99okt men spikar på 98okt:va
Dessutom kan du ju endast tanka på 20% av alla mackar.

Varför tanka på andra mackar när ja kan gå ut från jobbet o ställa bilen på pumpen o tanka den:va:D:D

Löjligaste jag har hört, är det ett specialbygge ala carte?
Jag körde då min ordentligt trimmade bil på vanlig macksoppa och då var det rätt många hk/liter.

Varsågod o kör på 95 om du vill de men nej tack för min del...
har provat o bilen gick som en hostande jävla kärring

Har du ändrat motorstyrningen till din bil för V-Power specifikt? Om inte klarar du dig nog på 98 oktan övriga bensinbolagen säljer.

Meddela gärna hur det blir med V-Power om du hör något. :tummenupp

Kan som sagt inte svika jobbet... varför tanka någon annanstanns när de kostar mig lika mycke o tanka v-power på jobb som om ja skulle tanka 95 på en obemanad station:va:va:tungan:tungan

Last edited:
Varför tanka på andra mackar när ja kan gå ut från jobbet o ställa bilen på pumpen o tanka den:va:D:D

Kan som sagt inte svika jobbet... varför tanka någon annanstanns när de kostar mig lika mycke o tanka v-power på jobb som om ja skulle tanka 95 på en obemanad station:va:va:tungan:tungan

Förlåt, jag trodde du använde bilen för att åka nånstans. Inte bara runt runt v-power pumpen

Ok, vad är det för bil då om man får fråga och hur mycket har du höjt kompressionen eller dylikt i den?
Det måste vara fantastiskt jobbigt att vara så naiv, eller?

Japp de är de... o retas me folk som tycker att man ska tycka som alla andra

Ja, man ska alltid reta folk som tycker att man ska tycka som alla andra för såna människor förtjänar det då det oftast är klentrogna dårar.

Men återigen, vad är det för bil? Alltid kul med tjejer som kör värstingbilar :tummenupp

Japp de är de... o retas me folk som tycker att man ska tycka som alla andra

Det vet du väl. Är du inte moderat och inte bor i Stockholm så är man ju nästan utstött här på SH. Då kvittar det ju vad man än säger :D.
Gillar man dessutom att åka ner och handla i Ullared. ja fy fan. Då är man så gott som bannad:tummenupp

Tycker vi låter Carolines vara ifred. Om jag arbetade på en Shell mack hade jag också tankat V-Power om priset var detsamma som 95 oktan utblandad med 5% även om jag körde en skrothög. Upplevde jag sedan att bilen gick ännu bättre vore det bara en bonus.

Själv uppskattar jag att V-Power finns. Utomlands går det att få tag på fler leverantörer av bensin med hög oktan utan tillsatser. Vi får hålla tillgodo med det som finns - än så länge.

Tycker vi låter Carolines vara ifred. Om jag arbetade på en Shell mack hade jag också tankat V-Power om priset var detsamma som 95 oktan utblandad med 5% även om jag körde en skrothög. Upplevde jag sedan att bilen gick ännu bättre vore det bara en bonus.

Själv uppskattar jag att V-Power finns. Utomlands går det att få tag på fler leverantörer av bensin med hög oktan utan tillsatser. Vi får hålla tillgodo med det som finns - än så länge.

:krama:krama:krama

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...