Shell säljer bensinstationerna i Sverige och Finland

Jag skulle gärna vilja veta vad Carolines har för bil. :)

Alltså inte för att jäklas på något sätt eller dylikt, jag är bara nyfiken.

Jag behåller hemskt gärna V-power i detta avlånga landet. Har ingen vidare lust att övergå till E85 om V-power försvinner.

Löjligaste jag har hört, är det ett specialbygge ala carte?
Jag körde då min ordentligt trimmade bil på vanlig macksoppa och då var det rätt många hk/liter.
Vi har en golf -03.
Tankar alltid VP annars spikar den o är allmänt trött.
Är ett välkänt faktum att dom bilarna behöver högt oktantal.:fakta

Verkar stämma bra. Bolaget äger ST1 kedjan i Finland. Är det ett bra bolag?

http://www.mentoronline.se/iuware.aspx?pageid=3172&ssoid=127946
Ingen aning.
Har varit känt länge att Svenska Shell varit till salu .
Same shit,different name

Last edited:
Jag hoppas verkligen att V-power får finnas kvar, men jag tror att de tar bort den för det tjänas nåog inte många kronor på att sälja bra soppa till ett fåtal som vill ha det.

Jag har mappat min bil i bänk på V-power och ställt tändningen riktigt hårt. 95 kan jag inte köra på för då spikar det. 98 går bra så länge det inte är högsommarvärme för då spikar det också lite grann vid fullgaskörningar. Jag har en lätt trimmad Civic Type R med öppnade luftvägar och 235 hästar. Jag har knacksensor på bilen kopplad till motorlampan så jag ser direkt när den ger utslag.
Hojen verkar märkligt nog inte alls lika känslig för soppakvalité trots högre kompression och rejält mycket mer litereffekt. Vad det beror på vet jag inte. Nu har jag ju iofs ingen knacksensor på den så den kanske också mår bättre av V-power. Jag kör på det i hojen också eftersom det ska vara bra för motorn och hålla den renare invändigt.

Vi har en golf -03.
Tankar alltid VP annars spikar den o är allmänt trött.
Är ett välkänt faktum att dom bilarna behöver högt oktantal.:fakta

Självklart, alla vet ju att det är så :D

De få gånger man behöver utnyttja de hiskeliga 200 hästarna i en gammal holländsk volvo så kan man ju alltid hälla i lite oktanbooster, ger typ samma effekt. Alltsom oftast en placeboliknande sådan, åtminstone när kepsnissarna som kör 740 och dylikt tankar det hela, och jag garvar ikapp med Shell's VD varje gång :rofl

Btw, betyder detta att de slutar sälja Shellolja nu? Min Saab går bara med sånt, när jag kör med olja från Ok så läcker den bara :(

De få gånger man behöver utnyttja de hiskeliga 200 hästarna i en gammal holländsk volvo så kan man ju alltid hälla i lite oktanbooster, ger typ samma effekt. (

App app, nu trampade du på min ömma tå.:D Belgisk mitsubishi :tummenupp om jag får be eller var ligger Gent? Dessutom är motorn hopskruvad i Skövde och skickad till Gent! De holländska volvona kom väl aldrig upp i över 120hk(460/480 turbo).

App app, nu trampade du på min ömma tå.:D Belgisk mitsubishi :tummenupp om jag får be eller var ligger Gent? Dessutom är motorn hopskruvad i Skövde och skickad till Gent! De holländska volvona kom väl aldrig upp i över 120hk(460/480 turbo).

Apapapap.

300, 400, S/V40-serien (tidiga) byggdes i Holland tillsammans med Mitsubishi. Dom fanns med upp till 200pålls (T4). I Gent (Belgien) har Volvo egen fabrik. Här har 800, V70-serierna byggts ihop.

Apapapap.

300, 400, S/V40-serien (tidiga) byggdes i Holland tillsammans med Mitsubishi. Dom fanns med upp till 200pålls (T4). I Gent (Belgien) har Volvo egen fabrik. Här har 800, V70-serierna byggts ihop.

Ok jag ger mig S40/V40 T4 tillverkades på Nedcars BV. Holländsk mistubishi:D mao men motorerna skruvades fortfarande ihop i skövde.

Ok jag ger mig S40/V40 T4 tillverkades på Nedcars BV. Holländsk mistubishi:D mao men motorerna skruvades fortfarande ihop i skövde.

Volvo har inget ägande i den holländska DAF-fabriken längre! Det var ganska länge sedan Mitsubishi fick tillverka sin okarismatiska Carisma ensamma där nere..

Var lite nyfiken...

"Shell V-Power kommer att finnas kvar även nu när Keele Oy tar över den största delen av Shells verksamhet Dock kommer V- Powern inte att finnas i Norra delen av Sverige.

Har ni fler frågor är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss på Shell kundcenter."

Sen vad norra delen är enligt Shell vet dom nog ej själva gissar jag.

Var lite nyfiken...

"Shell V-Power kommer att finnas kvar även nu när Keele Oy tar över den största delen av Shells verksamhet Dock kommer V- Powern inte att finnas i Norra delen av Sverige.

Har ni fler frågor är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss på Shell kundcenter."

Sen vad norra delen är enligt Shell vet dom nog ej själva gissar jag.

Sundsvall och norrut kanske? Bara en vild gissning. Frågar du en riktig skåning säger de gränsen till Småland.

Antar att man inte har samma distributionskanaler norrut. Man tar in bränslet via Finland till stationerna i norra Sverige. Även detta är en gissning från min sida.

Sundsvall och norrut kanske? Bara en vild gissning. Frågar du en riktig skåning säger de gränsen till Småland.

Antar att man inte har samma distributionskanaler norrut. Man tar in bränslet via Finland till stationerna i norra Sverige. Även detta är en gissning från min sida.

Shell på berga rör dom väl ändå inte:confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...