Shell olja

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
-Åker med shell advance ultra 10W-40 4T helsyntet i min ktm 525,...hojen har ju som bekant ganska täta serviceintervaller, så det går en del olja (byter även nån extra gång innan rek tidsintervall),...o det blir ganska dyrt o köpa en 4l dunk ett antal gånger per säsong (ca 600:-/dunk), så jag undrar om någon här vet vart man kan hitta denna olja i större kvantiteter till ett förhoppningsvis billigare pris??
(tycker mig har sett en tråd om detta tidigare i år, men hittar inte),.....vore tacksam för svar! :Bugar

pwracing skrev:
2226163 -Åker med shell advance ultra 10W-40 4T helsyntet i min ktm 525,...hojen har ju som bekant ganska täta serviceintervaller, så det går en del olja (byter även nån extra gång innan rek tidsintervall),...o det blir ganska dyrt o köpa en 4l dunk ett antal gånger per säsong (ca 600:-/dunk), så jag undrar om någon här vet vart man kan hitta denna olja i större kvantiteter till ett förhoppningsvis billigare pris??
(tycker mig har sett en tråd om detta tidigare i år, men hittar inte),.....vore tacksam för svar! :Bugar

ja, advance finns i 20L dunkar, kostar ca 1600kr, gäller dock att hitta en shellåterförsäljare som "äger" butiken själv dvs inte är kedjeägd för bästa pris

kan annars rekomendera SBK racing 15/50 helsyntet från OKQ8, kostar ca 1100kr för 20liter. Finns att beställa på valfi ok mack

Köper olja på SGA i bromma. Samma olja och blir billigare än Biltemas räsing olja. (per literförpackning)

FreddaAbborre skrev:
2226218 Köper olja på SGA i bromma. Samma olja och blir billigare än Biltemas räsing olja. (per literförpackning)

-Just det!,..var :tummenupp det jag tycke att jag hade läste om!,..tackar!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg