Shell olja

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
-Åker med shell advance ultra 10W-40 4T helsyntet i min ktm 525,...hojen har ju som bekant ganska täta serviceintervaller, så det går en del olja (byter även nån extra gång innan rek tidsintervall),...o det blir ganska dyrt o köpa en 4l dunk ett antal gånger per säsong (ca 600:-/dunk), så jag undrar om någon här vet vart man kan hitta denna olja i större kvantiteter till ett förhoppningsvis billigare pris??
(tycker mig har sett en tråd om detta tidigare i år, men hittar inte),.....vore tacksam för svar! :Bugar

pwracing skrev:
2226163 -Åker med shell advance ultra 10W-40 4T helsyntet i min ktm 525,...hojen har ju som bekant ganska täta serviceintervaller, så det går en del olja (byter även nån extra gång innan rek tidsintervall),...o det blir ganska dyrt o köpa en 4l dunk ett antal gånger per säsong (ca 600:-/dunk), så jag undrar om någon här vet vart man kan hitta denna olja i större kvantiteter till ett förhoppningsvis billigare pris??
(tycker mig har sett en tråd om detta tidigare i år, men hittar inte),.....vore tacksam för svar! :Bugar

ja, advance finns i 20L dunkar, kostar ca 1600kr, gäller dock att hitta en shellåterförsäljare som "äger" butiken själv dvs inte är kedjeägd för bästa pris

kan annars rekomendera SBK racing 15/50 helsyntet från OKQ8, kostar ca 1100kr för 20liter. Finns att beställa på valfi ok mack

Köper olja på SGA i bromma. Samma olja och blir billigare än Biltemas räsing olja. (per literförpackning)

FreddaAbborre skrev:
2226218 Köper olja på SGA i bromma. Samma olja och blir billigare än Biltemas räsing olja. (per literförpackning)

-Just det!,..var :tummenupp det jag tycke att jag hade läste om!,..tackar!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna