Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Nja, tycker sådär om Andreas, han är lite torr..
Han skall alltid säga "nej.. så är det inte" eller "nej, så är det inte riktigt" när Tobias drar ett skämt.

Även om Tobias ibland spårar lite så tycker jag det blir lite stelt för Andreas verkar aldrig förstå att Tobias skämtar.

För övrigt:

Pedrosa: 160cm/51kg
Marquez: 168cm/59kg

Detta enligt motogp.com.
Dvs. det skiljer 8kg, visst det är mycket. Men inte så mycket att han borde ligga på p20 när marquez oftast ligger topp 3 i blött.
 
Nja, tycker sådär om Andreas, han är lite torr..
Han skall alltid säga "nej.. så är det inte" eller "nej, så är det inte riktigt" när Tobias drar ett skämt.

Även om Tobias ibland spårar lite så tycker jag det blir lite stelt för Andreas verkar aldrig förstå att Tobias skämtar.

För övrigt:

Pedrosa: 160cm/51kg
Marquez: 168cm/59kg

Detta enligt motogp.com.
Dvs. det skiljer 8kg, visst det är mycket. Men inte så mycket att han borde ligga på p20 när marquez oftast ligger topp 3 i blött.

Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va
 
Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va

Gränsen är åt andra hållet, hojarna får inte väga mindre än 157 kg, utan förare (from 2015)
 
Mitt intryck är att årets produktion från Viasat är bra...? Jag tittar inte på TV väldans mycket själv, men kompisar och familj som följer MotoGP verkar vara överens om att Mårtensson är ett uppköp och ett bra komplement till Tobias.

Det de kommenterar är inte heller taget ur luften. Jag har sett dem smyga omkring i depån och de brukar tala med rätt personer för att få veta både sanningar och rykten.

Mycket möjligt, jag baserade mitt uttalande på tidigare kommentatorer. Dock så är ju MM inte riktigt 20kg tyngre än Pedrosa...
 
Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va
125 klassen hade det tidigare men jag vet inte om Moto3 har det också. Ingen av de andra klasserna har ekipagevikt.
 
Gränsen är åt andra hållet, hojarna får inte väga mindre än 157 kg, utan förare (from 2015)



125 klassen hade det tidigare men jag vet inte om Moto3 har det också. Ingen av de andra klasserna har ekipagevikt.


Där ser man....om det inte finns nån viktgräns på förare, borde inte Pedrosa ha lite fördel med tanke på sin vikt då:va
 







Där ser man....om det inte finns nån viktgräns på förare, borde inte Pedrosa ha lite fördel med tanke på sin vikt då:va

Han har både fördelar och nackdelar, den största nackdelen är att han är så kort så han får ingen vidare hävarm när han hänger av sin redan låga vikt.
Han verkar ha svårare att få värme i däcken med, men om det är körstil eller vikt vet jag inte.
 
Bara jag som noterade Lorenzos divafasoner när han skulle ut ur depån på FP1 och vägrade vrida på styret 10cm för att svänga åt vänster eller höger förbi Michelin-tekniker som satt och mätte asfaltstempraturen?
 
Bara jag som noterade Lorenzos divafasoner när han skulle ut ur depån på FP1 och vägrade vrida på styret 10cm för att svänga åt vänster eller höger förbi Michelin-tekniker som satt och mätte asfaltstempraturen?

Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”
 
Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”

Jag såg det också och tänkte, kul, Lorenzo har lite humor och skämtar med killen! Bea där!

Tänk så olika man kan uppfatta en situation!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har ställt frågan tidigare, vad är det för fläkt, kyl? de sätter i insuget på Ducce GP17 och som jag även såg på KTM:ens insug när hojen står i boxen? Syns på fp1 när det återstår 36 respektive 26 min av passet? Kyla insuget?
 
Härligt kval!
MM galet satsande som vanligt. Höll inte idag. Kul för Dani. Blir nog ett riktigt spännande race!
Tror på Zarco och Dovi.
 
Ja, j@vlar! :crash
MM håller ju på att crasha i varenda kurva.
Och en lowsider fixar han ju tydligen upp ändå. :3freak

Blir ett grymt race imorgon! :tummenupp
 
Moto2-kvalet tog sina skalper, fy vad Luhti måste slått sig (eller slagit sig som en del uttrycker det)
 
MM fick plats 7 i Q2. Det räcker att MM håller den platsen i Racet för att vinna MotoGP 2017 (om han klarar 7a eller bättre i Valencia också). MM leder ju med 33 poäng. Även om AD vinner i Malysia och i Valencia.
Så frågan blir?
Hur hårt kommer MM köra i Malaysia ?
Säjfa ?
Eller köra för att vinna MotoGP 2017 redan på Sepang ?
För vinna MotoGP 2017 på Sepang räcker att MM går i mål efter AD.
Om AD vinner. MM tvåa.
AD tvåa, så räcker för MM 3e eller 4e plats
AD 3a, så räcker för MM 7a eller bättre
AD 4a, så räcker för MM 10a eller bättre
AD 5a, så räcker för MM 12a eller bättre
osv till
AD 9a (7 poäng) eller sämre, ja då behöver inte MM inte gå i mål på Sepang
för att vinna MotoGP 2017

2016 vann AD, samma i år, ja då blir det köra av också för MM som måste komma 2a för att säkra MotoGP 2017 på Sepang !

Så jag gissar att MotoGP 2017 avgörs på Sepang (och brukar alltid gissa fel !)

Och Dornas mest lyckade resultat är att MotoGP inte avgörs på Sepang !
 
Last edited:
Jag hoppas MM kör för seger och inte planerar långsiktigt. :)

Och hoppas Vale är med i toppen. :tungan

Det skulle inte förvåna mig om både Hondas stallchef och MM själv fick börja söka nya jobb om AD och Ducati vinner MotoGP 2017 för MM inte planerade lite långsiktligt på Sepang och i Valencia ! :7peta
 
Last edited:
Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”
Bara en episod av hans divalater.
Minns fortfarande då han fick besök av L. Hamilton i boxen och inte ens tog av sig solbrillorna.

Fläkten på duccen används för att kyla motorn för att få ut de sista hk och samma teknik har använts ett tag i f1. Detta funkar ju bara för de korta kvalstinterna. Värmereflektorer används ju på tanken på griden vid varmt väder för att hålla ner bränsletempen fast de får inte kyla bränslet aktivt. Fast bränslet ligger väl mest under sadeln så jag kan ju ha fel. Alatalo har nog ett bättre svar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top