shandyturbos!!!!!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
http://www.shandyturbos.com/homepage.html
kolla in den här sidan! det är nog tamejfan det mest tragiska jag har sett ett företag producera och ta betalt för.
värre fulmeck får man leta efter. undrar vad han lämnar för garantier på turbokiten?

kolla speciellt på grenröret till cbr 954:an :D

blev alldeles matt så jag måste nog gå och sova nu!

Tyckte sliponturbokiten såg.........spännande ut :D

Rördragningen på 636:an går inte av för hackor den heller!! :D

Snacka om ketchup effekt med de långa rören till turbon:va
Måste vara "intressant" & lärorikt att köra dem:D

Fan va fult !
Borde va förbjudet att förstöra och misshandla hojarna så.

Tur dom Svenska turbobyggarna finns :tummenupp

Ser ju ut som om hojarna fått hemorrojder eller nåt :va :näsblod

Utan att veta antar jag att setupen ger låååååång fördröjning i gassvar?
Det ser ut att ta tid innan pulserna når turbon och tid innan övertrycket når förbränningsrummet, åtminstone om man jämför med ett modernt montage.

Möjligheten att montera intercooler verkar vara begränsad och hur är det med oljetrycksledningarna, kan de begränsa flödet och därmed livslängden på stressfläkten?

Blomquist #14 skrev:
2662129Rördragningen på 636:an går inte av för hackor den heller!! :D

05.jpg.jpg

:D :huvet

EDIT: helvete va stor bild det blev... dom verkar inte veta hur man skalar ned bilder på det företaget heller...

Last edited:
Trucken skrev:
2665747 Varför placera turbo bak?

Det är bara för att få en enklare konstruktion. Men man tappar ju både prestanda och körbarhet. Det finns sådana snik-turbosatser till bilar också. De monterar då turbon ungefär där reservhjulet brukar hänga under baken på amerikanska bilar.

Ingen fördel för kunden, bara arbetsbesparande för installatören/konstruktören är mitt svar.

/J

kolla in oljeledningarna till och från aggregaten.... man blir alldeles mållös.
utan att veta gissar jag att dom där cyklarna inte alls går speciellt bra. i bromsbänk ger det säkert en effektökning men på gatan tror jag dom går som ett lass med skit.

kanske det dummaste jag sagt i mitt liv men. mc express monterar ju turbon under dynan där ljuddämparen sitter på sina rx1/warrior turbosatser, och dom påstår inte att det blir nån märkbar skillnad från att ha den under huven!...

byskebon skrev:
2666003 kanske det dummaste jag sagt i mitt liv men. mc express monterar ju turbon under dynan där ljuddämparen sitter på sina rx1/warrior turbosatser, och dom påstår inte att det blir nån märkbar skillnad från att ha den under huven!...

hittar bara denna bilden på mcxpress kitet du menar.
ser inte ut som att grenröret behöver vara speciellt långt bara för att det sitter under dynan. även om det är ca 1 meter är det ingen fara, längre än så kanske inte är det bästa alternativet.

Bifogat

• Copy%20of%20P1010128.jpg
    Copy%20of%20P1010128.jpg
    58.3 KB · Visningar: 155
Jag förstår inte va ni gnäller om. De säger ju själva: "Professional Turbo installation" och "Shandy "Slip-on" Turbo kits are the leader in motorcycle turbo technology".
Det måste man ju tro, för de ljuger väl inte :skrämd

Undrar om killen som designade tex 636:ans system tog ett steg bakåt efter att allt var färdigt, nickade lite nöjt och mumlade för sig själv, det här blev riktigt bra:nicka

Nästa fråga måste bli, är det verkligen på riktigt eller är det några grabbar med alldeles för mycket fritid som har skojjat till det?

xfader skrev:
2665715
05.jpg.jpg

:D :huvet

EDIT: helvete va stor bild det blev... dom verkar inte veta hur man skalar ned bilder på det företaget heller...

Ingen tvekan om att oljereturen från turbon sitter över motorns oljenivå...:D

boost2 xr650 så har han agget under sidolappen bak...
de verkar ju funka :yoparty

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...