Sh=?

Jag gillar nästan allt.
Ska lyssna vidare och se om jag vänjer mig med sångaren, ibland tar det ett tag!

haha! du är inte den första ;-) medveten om kritiken och vi försöker pusha honom, men ibland går det inte ända fram :brinnerup

Musiken är precis min smak i alla fall!
Jag tror nog att sångaren kommer igång.

Annars får ni sparka han på pungen så han börjar yla lite mer... :D

Killen sjunger inte dåligt på något sätt, däremot skulle han behöva få lite mer karraktär, mer klös, mer rock...
Dels skulle han nog må bra av lite mer träning, skicka honom till en sångpedagog så han lär sig hur det skall göras(de mer tekniska och höga bitarna för den rätta pudelkänslan).. Sen skulle han behöva få lite mer rock i rösten så mata honom med cigg och jack daniels under ett par månader så har ni fått fason på honom till hösten.

Musiken är precis min smak i alla fall!
Jag tror nog att sångaren kommer igång.

Annars får ni sparka han på pungen så han börjar yla lite mer... :D

Exakt min åsikt! hehe ;-) basisten gör en del skrik i vissa låtar!

Killen sjunger inte dåligt på något sätt, däremot skulle han behöva få lite mer karraktär, mer klös, mer rock...
Dels skulle han nog må bra av lite mer träning, skicka honom till en sångpedagog så han lär sig hur det skall göras(de mer tekniska och höga bitarna för den rätta pudelkänslan).. Sen skulle han behöva få lite mer rock i rösten så mata honom med cigg och jack daniels under ett par månader så har ni fått fason på honom till hösten.

haha! det är just ambitionen, han har gått sånglärare, men slutat osv. engagemanget :( men men, vi får la se vad som händer i framtiden, vi har lagt ner väldigt mkt pengar på bandet så hoppas det går väga fram!

Last edited:
Kass sångare, som fan :( Kanske passar bättre i ett pop-band?
Kul att ni skriver Metal i genre, men det kanske bara är jag som inte klassar det som metal utan mer glam a la Hammerfall?

Kul att ni skriver Metal i genre, men det kanske bara är jag som inte klassar det som metal utan mer glam a la Hammerfall?

Det här är ju (precis som Hammerfall) klassisk power metal!

Musiken i sig är riktigt fet, men som tidigare har sagts så trivs jag inte riktigt med sångarens röst, fortsätt pusha honom så tror jag det kan bli grymt!

så vitt jag vet så räknas även power metal som "metal". man behöver inte bröla för att klassas som metal vettu! ;-)

Ja, jag vet att de själva gärna klassar sig i den genren, jag gör det dock inte. Poprock med inslag av lite glam :D

Jaja, man kan inte gilla allt.

hehe, skulle alla band få klassa sig själva skulle det bli nåt i stil med; progressiv powermetal med influenser av folkmusik m.m. på varje band liksom. frågar du vad någon spelar får du nästan alltid höra ett nytt namn på genre du aldrig hört innan :tungan

Tjo igen! vi giggar i kalmar på klubben "the rock" på larmtorget ikväll! 30/4-11

Stormhold går på scenen runt 00.00 tror jag, kom dit å knäck en öl om ni råkar va i närheten å inte vet vad ni ska ta er för! ;-)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år