SH uppdatering utförd

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej! Ledsen att det varit så struligt på sistone. Jag har helt skrivit om det mesta av SH:s kod och fört över det till ett MVC-ramverk (CodeIgniter) som jag sen faktiskt pluggat på olika sätt för att lira ihop med vBulletin (4). Det var en del buggar som uppstod när koden laddades upp, men nu är sajten igång.

Hittar ni något som är mysko, rapportera gärna här så betar jag av det vartefter!

Jag hoppas i med denna förändring att antalet DB-errors minskas ner drastiskt.
Och jag hoppas även att SH snabbas upp en aning oxå som en bonus! Ni får gärna berätta om ett par dagar om ni känner någon skillnad!

God natt :)

(OBS! Vet redan om Poll / Undersökningen, men det fixas först imorgon)

Låter bra med en åtgärd! :)

Stort tack för allt arbete du/ni lägger ner på Sporthoj! :Bugar

Önskade kika på K-Mans bloggbilder, klicka på dem och se i större format.

Funktion flyttade mig till annan plats. Bilden gick inte att få förstorad:-(

God fortsättning, önskar Tony

Jag uppfattar det som att när uppdateringen till vBulletin Version 4 gjordes så kom alla småfel och dom bara byter av varandra, fixar du ett så kommer ett nytt.

Nu funkar det inte att gå in i "Mina Garage" via toppmenyn, går man in via "usercp" så när man öppnat en bild och väljer att gå till nästa bild så kommer man till ett bildbibliotek

När man gör ett inlägg och vill göra en ändring som tillex. fetstil kommer en ruta upp om att lämna sidan, (ska försöka bifoga bild, funkar inte alltid)

För mej funkar det inte att infoga bilder i inlägg från "Simple view" jag måste gå till "Gå till avancerad"

Jag har påbörjat mååååånga inlägg som jag valt att inte lägga in eftersom att jag inte kan få inlägget som jag vill, får ofta upp denna ruta (enl. bild) och då lägger jag ner inlägget och gör något annat istället.. (jag har 4 datorer och samma fel på alla)

Bifogat

• Ruta.JPG
    Ruta.JPG
    46.2 KB · Visningar: 240
Det går väldigt segt, sidorna laddar delar av ramverket snabbt men innehållet kommer först efter en lång stund...

Hudik, det där är inget fel. Ska vara så och går inte stänga av.

Niklasnorr, alltid varit så eller händer det nu efter uppdateringen inatt?

Gnäller inte på något vis när jag inser arbetet med att hålla igång webbsidan men visst har sporthoj.com blivit aningen segare.

Kanske därför det såg ut så här tidigare under den kvällen ... :smasha

Last edited:
Det har tyvärr blivit rätt segt iaf för mig. Du har rätt mycket 404-fel på första sidan och långa laddtider på bilder från galleriet. Antar att du använder Firebug och YSlow etc, där finns lite o titta på.

Edit, fick database error vid första försöket på detta inlägg.

Last edited:
Niklasnorr, alltid varit så eller händer det nu efter uppdateringen inatt?

Det är efter uppdateringen som det blivit så. Sidorna laddar hyggligt snabbt, men utan bilder. Sen kommer bilderna, länkarna en och en i långsam takt.

Lade precis upp en bild i Jörgens HD byggtråd, skärmdump på 48k och tog 20-30 sekunder. Sen när sidan uppdaterades så fanns det ingen bild eller ruta eller nånting för att efter ungefär 15 sekunder plötsligt visa bilden.

Nu tar sidan ÄNNU längre tid att ladda....... :va

15 sekunders laddtid per sida är kanske inte helt optimalt. Och det även på sidor utan bilder.

Tittar på det ikväll efter ungarna sover... :)

Går förhoppningsvis klura ut vad som tar tid med bilder.

Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back