SH-Tokholm Hjulfestsamling på Tivoli Juldagen 25 dec 2004..!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
betsy skrev:
Har iofs inte en aning hur det ser ut där en lördagkväll.... hamnade där efter jobbet en gång och blev yr för en hundring :3freak

Om du vill springa å leka mamma åt hela högen så är det jätte bra :tungan

Snittåldern är väl tyyyp 20-22 så det är bara lammkött där :hihi
 

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
1. benkar
2.Ludde-man
3. Webspy - gör det bara
4. D-one
5. Vågen - äntligen fest! ps. ska se om tequila-pengarna har krupit fram då
6. TwinSucker - fest är alltid fest!
7. johanjulgran - Man missade ju förra gången, då måste man ju komma nu
8. Bonnie - om mamma säger ok
9. Akra-Linkan - Vill ha smisk & :tuttar
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
betsy skrev:
Då tar jag inte med plånboken nästa gång;)
Joooo!När jag har varit snäll o duktig så brukar tanterna alltid ta fram plånboken o ge mig en konstig halkig ballong som jag får leka med.Så ta med dig den du :rofl
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
ktmjacke skrev:
Joooo!När jag har varit snäll o duktig så brukar tanterna alltid ta fram plånboken o ge mig en konstig halkig ballong som jag får leka med.Så ta med dig den du :rofl


Såna dära konstiga ballonger ska ju du ha med dig själv :fatta! :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kevorkian skrev:
Såna dära konstiga ballonger ska ju du ha med dig själv :fatta! :)
Verkar inte det lite kaxigt lixom?Mycket bättre att se lite snopen ut när hon langar över den o lixom,,,,,,,jahaaaa,skulle vi hålla på med sånt?det hade jag inte räknat med. :) va treeeeeevligt.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
hmmm Engelen & Kolingen brukar vara pkej på de så man kanske skulle kolla upp det...mmmm Benkar de är du som komme på detta varför då inte ringa och kolla själv :) :hihi eller ? Hojta så kanske jag kan göra det till veckan......men då ska du sluta knäppa kort på mej när jag har så knepiga miner för mej :lol
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kakan skrev:
hmmm Engelen & Kolingen brukar vara pkej på de så man kanske skulle kolla upp det...mmmm Benkar de är du som komme på detta varför då inte ringa och kolla själv :) :hihi eller ?

Själv så tycker jag Tivoli är finfint, Södermalm är alltid bra, och orkar i alla fall inte byta ställe för Hjuldagssamlingen, är ju bara ett par veckor kvar :) Svarade mest för att det var någon/några som inte tyckte Tivoli dög/eller tröttnat.

Kan nog vara svårt att hitta ett ställe med lika mycket soffplatser som Tivoli, (trevligare än att bara barhänga eller sitta vid vanliga bord!) rätt justa dörrvakter vad det gäller ålder, och VIP-kort med ölrabatt har ju SH-puben också fått, tar nog ett tag att få detsamma på något annat ställe. Tycker vi fortsätter på Tivoli.... :tungan

/B
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Jag fixar fredagsölen på jobbet och då brukar jag säga så här: Om någon vill föreslå ett annat ställe så får vederbörande först kolla upp att det funkar rent praktiskt med plats, ok käk, bra öl, inte tokdyrt mm...Först därefter kan vi överväga att byta.

Det är verkligen skitjobbigt att höra alla ogenomtänkta förslag när man lägger ner tid och möda på att arrangera saker.

Vi hade en period när jag fick nya förslag varje vecka och när jag kollade upp det föll det hela tiden. Men efter nya hårda regler har jag bara fått in enstaka förslag som varit rätt ok. :tomten

Nu talar jag om om min fredagsöl såklar, eventuella likheter med andra situationer är en ren slump :tummenupp

Tummen upp för alla som arrangerar saker!! :banana
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
benkar skrev:
Själv så tycker jag Tivoli är finfint, Södermalm är alltid bra, och orkar i alla fall inte byta ställe för Hjuldagssamlingen, är ju bara ett par veckor kvar :) Svarade mest för att det var någon/några som inte tyckte Tivoli dög/eller tröttnat.

Kan nog vara svårt att hitta ett ställe med lika mycket soffplatser som Tivoli, (trevligare än att bara barhänga eller sitta vid vanliga bord!) rätt justa dörrvakter vad det gäller ålder, och VIP-kort med ölrabatt har ju SH-puben också fått, tar nog ett tag att få detsamma på något annat ställe. Tycker vi fortsätter på Tivoli.... :tungan

/B

Vi har absolut inte tröttnat på Tivoli, tyckte mest det va kul med en restaurang som heter Slingerbulten :)

Nu när vi har VIP på Tivoli så ska vi ju "självklart" vara där oxå! Tycker det passar våra önskemål perfekt. Man måste ju inte gå dit man hänger med sina polare i vanliga fall på en SH-pub, eller?

/Milla (som inte orkar logga in själv..:)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp bra de men visst kan man kolla andra men som du själv säger lite i sista minuten nu...hade det vare längre tid ås hade man sägekrt kunan mutta till sig bra saker från dom med...och dom har ju lilla spix eller vad rumet med egen bar längstin nere i enegelen heter....där kan vi säkert få vara själv om vi är snälla :)

benkar skrev:
Själv så tycker jag Tivoli är finfint, Södermalm är alltid bra, och orkar i alla fall inte byta ställe för Hjuldagssamlingen, är ju bara ett par veckor kvar :) Svarade mest för att det var någon/några som inte tyckte Tivoli dög/eller tröttnat.

Kan nog vara svårt att hitta ett ställe med lika mycket soffplatser som Tivoli, (trevligare än att bara barhänga eller sitta vid vanliga bord!) rätt justa dörrvakter vad det gäller ålder, och VIP-kort med ölrabatt har ju SH-puben också fått, tar nog ett tag att få detsamma på något annat ställe. Tycker vi fortsätter på Tivoli.... :tungan

/B
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
benkar skrev:
Själv så tycker jag Tivoli är finfint

Bra initiativ till juldagspub! Håller med om Tivoli!

Tröttnar jag på Tivoli ska jag kolla upp något själv och PM:a ett förslag :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Yoshi_gixxeRR skrev:
Vi har absolut inte tröttnat på Tivoli, tyckte mest det va kul med en restaurang som heter Slingerbulten :)

Nu när vi har VIP på Tivoli så ska vi ju "självklart" vara där oxå! Tycker det passar våra önskemål perfekt. Man måste ju inte gå dit man hänger med sina polare i vanliga fall på en SH-pub, eller?

/Milla (som inte orkar logga in själv..:)

Ja, givetvis kul med rest. "Slingerbulten", men Tivoli passar ju minst lika bra, med tanke på vilket Tivoli/Cirkus det kan vara på hojrundor ibland... :D

Går aldrig på Tivoli annars, blir istället en lokal vid Gullmarsplan.. eller favoriten Beefeaeter på Götgatsbacken, eller Kellys mm ställen på Söder, så Tivoli blir lagom mellanspel några gånger per vinter numera :) :fyllisar

Eventuella tankar/förslag på byte av SH-pub-ställe får behandlas i annan tråd, bla för att dom pubarna drar inte jag i, men på Hjuldagen 2004 blir det i alla fall Tivoli :banana

/B
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vad det gäller mig så är det inte så att jag har nåt emot tivoli,tvärtom,idealiskt ställe för våra syften med tanke på deras tollerans med åldrar m.m. Men precis som i mitt privata lokalbesökande så gillar man ju att kolla in andra ställen ibland oxå.Men när man tänker efter så skulle det säkert bli mycket problem att lösa om vi dök upp mellan 50-100 st o ville ha samma service som vi faktiskt får på tivoli.Till sommaren har jag dock ett par små planer på utefester som jag kommer jobba på att se om dom är genomförbara.Har en massa år inom krogbranchen själv,så det vore ju synd att inte utnyttja dom kontakter man har.Bl.a så vill jag ha "minst" en grillfest av hyfsad kaliber(band,tävlingar m.m)kanske 2 dagars eller nåt sånt.När det blir aktuellt så kommer jag naturligtvis kolla upp om det finns andra som har ideer o hjälp att ge. mvh//jacke
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
ktmjacke skrev:
Vad det gäller mig så är det inte så att jag har nåt emot tivoli,tvärtom,idealiskt ställe för våra syften med tanke på deras tollerans med åldrar m.m. Men precis som i mitt privata lokalbesökande så gillar man ju att kolla in andra ställen ibland oxå.Men när man tänker efter så skulle det säkert bli mycket problem att lösa om vi dök upp mellan 50-100 st o ville ha samma service som vi faktiskt får på tivoli.Till sommaren har jag dock ett par små planer på utefester som jag kommer jobba på att se om dom är genomförbara.Har en massa år inom krogbranchen själv,så det vore ju synd att inte utnyttja dom kontakter man har.Bl.a så vill jag ha "minst" en grillfest av hyfsad kaliber(band,tävlingar m.m)kanske 2 dagars eller nåt sånt.När det blir aktuellt så kommer jag naturligtvis kolla upp om det finns andra som har ideer o hjälp att ge. mvh//jacke

:tummenupp mmmm låter helt okej hör av dej om du vill ha hjälp, kan ett å annat och har en del kort i ärmen :lol
// Kakan
 

knutte_66

Jakob
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thunderbird
Tivoli

Jag dyker nog upp! Har aldrig träffat nån av er live förut så det kan bli skoj!

Jakob :tomten
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
knutte_66 skrev:
Jag dyker nog upp! Har aldrig träffat nån av er live förut så det kan bli skoj!

Jakob :tomten

Det gör du rätt i, jag åkte dit på julmiddagspub+mat grejjen, mkt trevligt :banana kan ju inte påstå att jag ångrar mig direkt! :hihi
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
1. benkar
2.Ludde-man
3. Webspy - gör det bara
4. D-one
5. Vågen - äntligen fest! ps. ska se om tequila-pengarna har krupit fram då
6. TwinSucker - fest är alltid fest!
7. johanjulgran - Man missade ju förra gången, då måste man ju komma nu
8. Bonnie - om mamma säger ok
9. Akra-Linkan - Vill ha smisk & :tuttar
10. knutte_66

:fyllisar :fyllisar
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
hoho det blir verkligen fest! Julafton får bli värmar-afton :fyllisar
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
vågen skrev:
hoho det blir verkligen fest! Julafton får bli värmar-afton :fyllisar

Kan nog bli en bra Hjuldags-SH-kväll! Ska nog kunna överleva julen även i år.... :) lite släkt på julafton, och så Tivoli på hjuldagen på Tivoli :tomten Var trevligt förra året, inte supermycket med SH-folk, men blir nog bra! :tummenupp

/B
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top