SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.
d1ce skrev:
2369104 Hur skulle det kännas för dig med en bejb som har bredare axlar än dig och snyggare bringa? ;)

-@

Jag får väl ta på mig crossvästen...
Då sitter till och med du i lä!!

Cervantes skrev:
2369097 Du va riktigt söt i den :D
Ja som hushomo här på SH får tom jag tillstå att det är svårt att hålla fingrarna i styr inför en så frigjord buff! :hihi :yoparty
/J

Trinity skrev:
2367698 Så är det :nicka Har ridit i 12 år så häst kan jag. Mycket lättskrämde saker då de ej är rovdjur utan förr i tiden mat åt andra=starka flyktinstinkter.

Hålla ganska fullt är ju relativt...Kommer jag i 170 blås och ser en gående så halverar jag min hastighet. Så funkar jag. Många tycker att det är obehagligt med höga ljud och ännu mer obehagligt i kombinationen att det går väldigt fort.

Skulle vilja tillägga den liila erfarenhet av hästar som även jag har.
Oavsett hur vi kämpar för att undvika att sätta djuret i panik så kan det vara så att hästen har sett & hört 25 000 hojar passera i flera år.

Sen är hästar rätt pundiga.. SÅ när den 25 001:a hojen kommer så blir det så jävlar panikslagen att den spränger stängsel..
Behöver inte vara en hoj.. Kan lika gärna vara en sten som legat på samma ställe i 400 år..

Så att släppa gasen, hålla in kopplingen är något som häst ägarna uppskattar..
Men är et bara 10% av 90 pers som gör det .. så har det föga inverka..

£m£li£ skrev:
2368928 Dags att muntra upp den här tråden med lite bilder tror jag :va :)
(kapten har visst lyckats fastna på en hel del trots allt :hihi)

Härligt brewden, alltid kul med bilder :tummenupp

Jörgen Karlsson skrev:
2369124 Ja som hushomo här på SH får tom jag tillstå att det är svårt att hålla fingrarna i styr inför en så frigjord buff! :hihi :yoparty
/J

:rofl :tummenupp

Tjoffe skrev:
2368389
Jag kan ha hävt ur mig nått som kan ha uppfattats som stötande när folk har gjort sig illa. Ber isf hemskt mycket om ursäkt för detta!
Pok Tjoffe

Har svårt att se att någon skulle uppfattat det så :)

Last edited:
Snail_shell skrev:
2369184 Skulle vilja tillägga den liila erfarenhet av hästar som även jag har.
Oavsett hur vi kämpar för att undvika att sätta djuret i panik så kan det vara så att hästen har sett & hört 25 000 hojar passera i flera år.

Sen är hästar rätt pundiga.. SÅ när den 25 001:a hojen kommer så blir det så jävlar panikslagen att den spränger stängsel..
Behöver inte vara en hoj.. Kan lika gärna vara en sten som legat på samma ställe i 400 år..

Så att släppa gasen, hålla in kopplingen är något som häst ägarna uppskattar..
Men är et bara 10% av 90 pers som gör det .. så har det föga inverka..
Jag är uppfostrad med samma sak kan jag tillstå. Dvs att med motorfordon ska man runda hästar som om de vore ett korthus. Möter man dem på en smal skogsväg är det läge att kupera motorn och vänta tills de travat förbi. Nordsvensk-, ardenner och polishäster verkar dock vara lite mer stabila i psyket. De två förstnämda kollar ju knappt upp genom luggen.
(Så skönt uttryck jag hörde om polisens kravallteknik förresten: "Häst mot folkgrupp" :hihi )

scud skrev:
2368950 Tackar och bockar.. trevligt med bilder! :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2369206 Härligt brewden, alltid kul med bilder :tummenupp

Ja, man får försöka bidra med något iaf :hihi

d1ce skrev:
2368960 Herregud, vad f*n har karln på huvudet? :va :galen

Verkligen kul att du fotar :arsele ;)

-@

Har fortfarande inte förstått vilken som är den "rätta" sidan att fota..:confused: Tycker buffen är lika fin från alla håll :D

Jörgen Karlsson skrev:
2369228 Jag är uppfostrad med samma sak kan jag tillstå. Dvs att med motorfordon ska man runda hästar som om de vore ett korthus. Möter man dem på en smal skogsväg är det läge att kupera motorn och vänta tills de travat förbi. Nordsvensk-, ardenner och polishäster verkar dock vara lite mer stabila i psyket. De två förstnämda kollar ju knappt upp genom luggen.
(Så skönt uttryck jag hörde om polisens kravallteknik förresten: "Häst mot folkgrupp" :hihi )

*suck* spamgubbe! Du har f.ö PM

£m£li£ (jaaaa jag hittade pund tecknet tjohoooo :banana)
JÄTTEFINA BILDER verkligen kul med folk som förevigar de trevliga turerna så vi har något att titta på i vinter. Keep up the good work :tummenupp

Nu skall jag gå o ta ett glas vin till för jag börjar nyktra till :va
:Schalongshkanonnursey

PS jag har en kNALLROSA buff med silverstrimmor på som ni kan få låna :P

Jag VET att det finns mycket fler bilder där ute.. Hade jag fått plats med kameran i skinnstället hade den följt med.. Men ni som har bilder, lägg upp!! :yoparty

Då ska vi se:
Bromshandtag - OK
Bakram - OK
Kåpstag - nä
lyktor - inte än
sidokåpor - njet

sakta men säkert, kanske inte kan vara med på nästa onsdagstur men jag ska kämpa för onsdagen efter det(eller kanske snarare onsdagen efter den...o en bonus är ju att jag blev rätt nöjd med min nya profilbild...)

Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2369272 Tack snälla!! Jag ska genast titta vad farbror har skrivit! Vilken fredagkväll! Jag har fått PM!!

:) Om farbror följer med in i garaget ska farbror få en pilsner...:arsele

Nämenvafaan??? I ljuset av dom många avåkningarna är jag riktigt glad att jag drog till Orsa ist...Blir uppriktig ledsen när jag läser tråden, även om det nu inte blev några riktigt allvarliga skador (tror jag, skummade dom sista sidorna).

Med överhängande risk för att bli tjatigt: SLÄPP FÖR FAN PRESTIGEN! Onsdagskörningarna är till för att ha kul och träffa hojfolk, INTE till att pressa sig till och över gränsen för sin förmåga!</moralkaka>

Å bara för att ni stressputtar som TROR ni blir mera man för att ni gasar hårdare ska veta er plats bifogar jag en bild på nåt RIKTIGT manligt, närmare bestämt 900 kilo Kamtjatkabjörn vid namn Peter den Store. Spelar ingen roll hur snabb du är...SÅ stöddig blir du ALDRIG!:arsele

Bifogat

• PICT1941.jpg
    PICT1941.jpg
    102.1 KB · Visningar: 57
£m£li£ skrev:
2369232 Har fortfarande inte förstått vilken som är den "rätta" sidan att fota..:confused: Tycker buffen är lika fin från alla håll :D

Du tycker bara att jag är lika sexig från alla vinklar ;) :fakta

-@

kiwimaddog skrev:
2369301 Då ska vi se:
Bromshandtag - OK
Bakram - OK
Kåpstag - nä
lyktor - inte än
sidokåpor - njet

sakta men säkert, kanske inte kan vara med på nästa onsdagstur men jag ska kämpa för onsdagen efter det(eller kanske snarare onsdagen efter den...o en bonus är ju att jag blev rätt nöjd med min nya profilbild...)

På med streetfightershit nu killen, det är straffet alla får för att klota ;)

-@

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back