SF bilder på CBR900 sökes!

Hojen du tänkte bygga om är iofs en äldre modell än min, men jag bifogar lite bilder på min iaf :)

Recept:

Fireblade 954 -02
Dukekåpa
Renthal Fatbarstyre
Stålomspunna bromsslangar
Micron Oval titan slip-on
Svarta Kraschpuckar
Miniblinkers
Harris CBR Fireblade handtag
Original styrkrona (borrad givetvis)
Original instrumentering
Hemmagjord skylthållare o miniregskylt
Hemmagjorda fästen till kåpa samt instrumentering

Kan varmt rekomendera streetfighter, roligare hoj får man leta efter :D Har kört både sporthoj med kåpa (ZX-6R -98, GSX-R 750 -99 och R1 -01) och motard tidigare. En streetfighter kombinerar det bästa från sporthojen med det bästa från motarden :tummenupp

Villd du ha lite mer info om kostnader osv så kan du kolla in den här tråden som jag hade när jag byggde min fighter.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=24718&page=1&pp=20&highlight=954+streetfighter

Bifogat

• Mindre.JPG
    Mindre.JPG
    85.4 KB · Visningar: 138
  • LITEN Stoppie från sidan - nära.JPG
    LITEN Stoppie från sidan - nära.JPG
    50.2 KB · Visningar: 145
  • Hojen bakifrån.JPG
    Hojen bakifrån.JPG
    56.2 KB · Visningar: 115
Lägger upp en bild på instrumenteringen och en trevlig bakhjulsbild också :)

Bifogat

• Instrumentpanel inkopplad - liten.JPG
    Instrumentpanel inkopplad - liten.JPG
    43.5 KB · Visningar: 166
  • Mindre wheelie bild.JPG
    Mindre wheelie bild.JPG
    40.8 KB · Visningar: 102
MackeNo1 skrev:
Hojen du tänkte bygga om är iofs en äldre modell än min, men jag bifogar lite bilder på min iaf :)

Recept:

Fireblade 954 -02
Dukekåpa
Renthal Fatbarstyre
Stålomspunna bromsslangar
Micron Oval titan slip-on
Svarta Kraschpuckar
Miniblinkers
Harris CBR Fireblade handtag
Original styrkrona (borrad givetvis)
Original instrumentering
Hemmagjord skylthållare o miniregskylt
Hemmagjorda fästen till kåpa samt instrumentering

Kan varmt rekomendera streetfighter, roligare hoj får man leta efter :D Har kört både sporthoj med kåpa (ZX-6R -98, GSX-R 750 -99 och R1 -01) och motard tidigare. En streetfighter kombinerar det bästa från sporthojen med det bästa från motarden :tummenupp

Villd du ha lite mer info om kostnader osv så kan du kolla in den här tråden som jag hade när jag byggde min fighter.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=24718&page=1&pp=20&highlight=954+streetfighter

Jävligt snygg hoj måste jag säga.... Jag har fastnat för den silvriga som finns i tråden....

Behöver man byta bromslangarna fram?
Var hittar man lösa fästen till styret?

Peanutboy skrev:
Jävligt snygg hoj måste jag säga.... Jag har fastnat för den silvriga som finns i tråden....

Det är väl en R1-bakdel på den silvriga va?

Hej du, bakdelen är från en R1 02-03, jävla billigt på ebay usa, der kan du köpa, saddel,baklyset och alt hvad du har bruk för! fremlampan koster heller inte så mycke, du kan får en link eller navnet om du vill! :tummenupp

Mvh
Leo

Peanutboy skrev:
Den silvriga vill jag ha........

Kan någon lista vad som är gjort på denna hojen?
Kuts, sving, forpinnar m.m.
Är den någon här som äger den?

Vill ha begäret är väldigt stort på en exakt likadan som den!

Peanutboy skrev:
Den silvriga vill jag ha........

Kan någon lista vad som är gjort på denna hojen?
Kuts, sving, forpinnar m.m.
-R1 bakdel med tillhörande cuts.
-Undertray till R1 bakdelen
-Twin ufo-lampa
-framskärmen är tillkapad och förminskad
-Lustgastub på tanken :skrämd
-Svartlackad ram
-Crosstyre
-Modifierad bakram. Orginal på den årsmodellen har 2 fästpunkter per sida.

Peanutboy skrev:

Det blir lite kort men det går oftast, det räckte på min men det såg sådär ut så jag satte stålomspunnet på min och det ångrar jag inte. Fan vilka bromsar, som en helt ny hoj vid stoppisar. Sen satte jag stålomspunnet även bak men det var bara för utseénde skull. Blev även tajt med kopplingsvajer men det funkar.
Har du funderat nått på nerdrevning då, själv har jag två kugg större bak och en kugg mindre fram. Toppar ur vid 240 och med öppet filter, större munstycken och höjda nålar så vill upp på bakhjulet så fort du startar den.
Det räcker med 10-15 km/h och ingen koppling bara gas så sticker den till väders.

Last edited by a moderator:
Vill du skicka mig en länk till en bra sida?

leo skrev:
Hej du, bakdelen är från en R1 02-03, jävla billigt på ebay usa, der kan du köpa, saddel,baklyset och alt hvad du har bruk för! fremlampan koster heller inte så mycke, du kan får en link eller navnet om du vill! :tummenupp

Mvh
Leo

Anderson skrev:
Det blir lite kort men det går oftast, det räckte på min men det såg sådär ut så jag satte stålomspunnet på min och det ångrar jag inte. Fan vilka bromsar, som en helt ny hoj vid stoppisar. Sen satte jag stålomspunnet även bak men det var bara för utseénde skull. Blev även tajt med kopplingsvajer men det funkar.
Har du funderat nått på nerdrevning då, själv har jag två kugg större bak och en kugg mindre fram. Toppar ur vid 240 och med öppet filter, större munstycken och höjda nålar så vill upp på bakhjulet så fort du startar den.
Det räcker med 10-15 km/h och ingen koppling bara gas så sticker den till väders.

Intressant, precis den drevningen jag tänkte köra med i sommar. Tycker du att det funkar bra även vid längre körning? Jag brukar väll ligga runt 160km/h när man kör långt och då vill man ju helst inte att hojen ska varva sönder.

Jag kör runt med 1 kugg ned fram och 2 upp bak.
Ger en piggare och roligare hoj.
Varvar inte speciellt mycket mer än orginal. Typ 500-1200 varv mer vid 110 km/h.
Men den har blivit mycket roligare upp till 220 km/h.
Mer wheeliebenägen också..

Last edited:
Wiseguy skrev:
Varvar inte speciellt mycket mer än orginal. Typ 500-1200 varv mer vid 110 km/h.

Är också lite sugen på omdrevning.. Behövdes det en längre eller kortare kedja efter den omdrevningen du gjort. Har rätt ny kedja och drev på min hoj,kanske gått 50mil . Tänkte bara byta dreven. Min kedja är nitad och jag vill helst inte dela den igen.. :gnissla

Wiseguy skrev:

Låter kalas det där :D Om nu bara den här f-b snön kunde ta o försvinna nån gång!! :4skrika

Classe skrev:
Är också lite sugen på omdrevning.. Behövdes det en längre eller kortare kedja efter den omdrevningen du gjort. Har rätt ny kedja och drev på min hoj,kanske gått 50mil . Tänkte bara byta dreven. Min kedja är nitad och jag vill helst inte dela den igen.. :gnissla

Drevar du ner ett fram och upp två bak så tror jag att dom tar ut varandra ganska bra. 1 ner fram är väll ungefär som att gå upp 2-3 kugg i bak, så det borde funka med den kedjan du har.

Nån som vet hur det ligger till? :va

*/ ?>
Back