Sexfest

OT: Hunden var en gammal svartklubb innan sjukan. Var 10 år sedan för min del (tiden går fort...). På "min" tid hade vi dock en kårordförande som blixtsnabbt förnekade all kännedom om dekadensen, det kunde ju fläcka ner hennes karriärplan som enkelt gick ut på att "bli chef".

Sanningen är att det alltid ska komma någon ful jävel och förstöra vid sånahär tillfällen :nicka

Jag tycker att tjejerna var snåla med dricks på deras fest, när jag tömde tangan räckte det knappt till taxin hem.

Om det nu är så jävla kränkande att bli uppmärksammad för sitt yttre, varför är det då så många som strävar efter det?

Om det nu är så hemskt att visa upp sig, varför är det då så många som gör det? Varför har inte fotografer svårt att få tag på modeller? Varför finns det så många sk modebloggar på internet? Varför finns det så många Pixbox-sidor och liknande där folk inte direkt är blyga? Varför klär sig inte kvinnor i säckar istället för tighta kläder och urringning?

Svaret är givetvis att det inte alls är hemskt och kränkande att få visa upp sig. Jag tror faktiskt alla (både män och kvinnor) tycker om att få känna sig attraktiva. Det är bara det att kvinnor är avundsjuka på varandra och blir förbannade när uppmärksamheten riktas mot nån annan.

Det motargument jag fått höra till det du just sa är: samhället har format tjejer att bli så utseendefixerade. Vet inte om du fått höra det men jag skulle gärna vilja höra vad dit motargument är till det motargumentet.

Jag själv tycker också det är en väldigt onödig smutskastning bara för att några tjejer klätt av sig lite när de faktiskt alltid har ett val. Annat hade det väll vart om någon slitit av dem kläderna och ingen brytt sig.

Sen hur utsatta tjejer är.. vete fan.. svårt att säga då många saker är relativt.. Det jag vet är att tjejer ofta är förvirrade och det bästa man kan göra är att vara där och stötta dem när de kommer lite vilse i tankarna:)

Det motargument jag fått höra till det du just sa är: samhället har format tjejer att bli så utseendefixerade. Vet inte om du fått höra det men jag skulle gärna vilja höra vad dit motargument är till det motargumentet.

Att förklara varför det är så är ju inget motargument, det är ju snarare en bekräftelse på att det jag sa var sant. Att samhället formar människor är ju inget nytt så det låter rimligt att det stämmer.

Tycker för övrigt inte att det är nånting fel med att vara mån om sitt utseende. Det är kvällstidningsfeminismen som jag inte gillar. Jag anser att den skapar ett tråkigt samhällsklimat.

Jag har varit "servitör" på en sådan tjejfest. Det var en aha-upplevelse som förändrade min syn på kvinnor för alltid... :confused: :näsblod :yoparty

Tjejmiddag

Jag har varit "servitör" på en sådan tjejfest. Det var en aha-upplevelse som förändrade min syn på kvinnor för alltid... :confused: :näsblod :yoparty

Samma här. "Hämningslöst beteende" var den kvällens understatement. Tror dock att FI-medlemmarna höll sig långt borta och skrev prosa om hur "det förtryckta könet" utnyttjas av männen.

Jag tycker att tjejerna var snåla med dricks på deras fest, när jag tömde tangan räckte det knappt till taxin hem.

Det är dags att du kommer över det och går vidare. Töm och glöm, du vet! :rofl

Sen hur utsatta tjejer är.. vete fan.. svårt att säga då många saker är relativt.. Det jag vet är att tjejer ofta är förvirrade och det bästa man kan göra är att vara där och stötta dem när de kommer lite vilse i tankarna:)

Dom vill att vi ska tro det bara. Rätt lika katter som sätter sig precis så att man inte kan nå dom utan att flytta på sig.

Utsatta och förvirrade? Lömska och sluga skulle jag välja att kalla det, men jag gillar dom ändå :D

Att förklara varför det är så är ju inget motargument, det är ju snarare en bekräftelse på att det jag sa var sant. Att samhället formar människor är ju inget nytt så det låter rimligt att det stämmer.

Tycker för övrigt inte att det är nånting fel med att vara mån om sitt utseende. Det är kvällstidningsfeminismen som jag inte gillar. Jag anser att den skapar ett tråkigt samhällsklimat.

Ok jag förstår hur du tänker. Och nä det är inget nytt men vissa tycker ändå det är fel med att samhället ska forma tjejer på sådant sätt. Men vad jag menade var att det är lite som grupptryck, så om en tjej inte blivit så pressad hade hon inte betett sig så, och är på så sätt mycket mer utsatta än män för att vi skulle vara det.

Själv tror jag inte att tjejer är "speciellt" utsatta. Osäkra och förvirrade finns det både tjejer och killar som är.. är väll inte speciellt könsneutralt att argumentera om att "tjejer är osäkrare och mer utsatta!" och syfta på i allmänhet? Försvagar väll bara tjejers position i samhället?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg