Sexfest

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Galen sexfest

(Wehoo, fick till en riktigt aftonblaskan-rubrik hehe)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kritik-mot-sexistisk-studentfest_4464569.svd

Kritik mot sexistisk studentfest
Publicerad: 23 mars 2010, 08.58. Senast ändrad: 23 mars 2010, 09.02
På de manliga handelsstudenternas fest i Umeå poserade unga tjejer i underkläder och deltagarna fick slicka chokladsås från deras kroppar.

Nu haglar kritiken från både studentkåren och universitetsledningen, rapporterar TV 4 Nyheterna Umeå.

- Det här vittnar om en unken kvinnosyn, säger universitetsdirektör Lars Lustig.

Nils Larsson, Umeå studentkårs ordförande, beskriver tillställningen som "starkt sexistisk". Kåren har inlett en utredning där rutinerna för studentfester ska ses över.

Under hösten arrangerade studentföreningen vid Handelshögskolan en liknande fest för kvinnliga studenter där män poserade halvnakna.

UMEÅ TT

Någon som minns eller läste någon arg artikeln om festen som var i höstas? :va

Och viktigaste frågan av allt; Någon som har bilder från senaste festen? :yoparty :hihi

Last edited:
"vittnar om en unken kvinnosyn" Tycker faktiskt det vittnar om en sund kvinnosyn. Vore ju av hygieniska skäl unket om man slickade kolasås från deras tröjor :(

Vore det inte mer förnuftigt o kritisera tjejerna som ställde upp på det hela om man nu ska peka finger.

Påminner lite om när jag pluggade i Kalmar, på den pub som sjöbefäl och sjuksyrrorna hade ihop anordnades det en "herrkväll" med strippor. Detta fick ju naturligtvis lokalblaskan Barometern reda på och ringde till kåren för att kontrollera om denna fruktansvärda skymf verkligen hade inträffat.

Jo sa ordföranden, men vilken av kvällarna menar du? Den för herrarna eller den för damerna? Hur menar du nu frågade journalisten, jo svarade kårordförande, på fredagen var det ju underhållning för damerna och på lördagen för herrarna, för lite jämnlikt måste det ju vara. Det blev ingen artikel vad jag vet.

Påminner lite om när jag pluggade i Kalmar, på den pub som sjöbefäl och sjuksyrrorna hade ihop anordnades det en "herrkväll" med strippor. Detta fick ju naturligtvis lokalblaskan Barometern reda på och ringde till kåren för att kontrollera om denna fruktansvärda skymf verkligen hade inträffat.

Jo sa ordföranden, men vilken av kvällarna menar du? Den för herrarna eller den för damerna? Hur menar du nu frågade journalisten, jo svarade kårordförande, på fredagen var det ju underhållning för damerna och på lördagen för herrarna, för lite jämnlikt måste det ju vara. Det blev ingen artikel vad jag vet.

Bra sagt.
När det är "bara tjejerkväll" med manliga strippor är det ok.
Om sen en tjej skulle visa underkläder (utan ens strip) så är det rent förjävligt. Jag är för jämnställdhet, men på lika villkor.

Ja, eller tänk om ingen hade slickat av det alls, hur hygieniskt hade det varit!? INTE fräscht.
Det hade nästan varit kränkande om ingen hade velat röra dessa kvinnor...

Hur man än vänder sig så är röva bak.

Dubbelmoralen är äcklig.. Jag tror Universitetsledningen och Lårledningen, OJ förlåt.. KÅRledningen mest är irriterad över att de inte var bjudna.

du hittar säkert det du söker på piratbukten el liknande siter..

allt skräp har en förmåga att hitta dit förr el senare..

Så här går det när man låter idiotiska sektrörelser som "Feministiskt initiativ", vänsterpartiet, KD, miljöpartiet med flera vara med och synas. Då får man se sån här unken kvinnosyn där det anses vara fel att objektifiera kvinnokroppen :mad:
Vafan, varför skulle de annars ha tuttar!?

Jämstäldhet

Thermal: Var det på hunden eller? Själv hade jag samma problem på vanliga kåren (gammal bar- och sexmästare), med förstasidan i Barometern som följd (jävla pajastidning för övrigt).

media älskar detta, vilket enbart visar hur jävla fel det är i vårt land. Om Chippendales uppträder är det en kul tjejgrej men det omvända är förtryck och sexism. Eftersom sex är en förutsättning för artens överlevnad välkomnar jag mer sexism. Givetvis skall den vara jämställd åt båda hållen.

Grundproblemet är som vanligt, feminister är inte vackra och sexet blir därefter. Detta är bara ännu ett utfall av jantelagen.

Thermal: Var det på hunden eller? Själv hade jag samma problem på vanliga kåren (gammal bar- och sexmästare), med förstasidan i Barometern som följd (jävla pajastidning för övrigt).

media älskar detta, vilket enbart visar hur jävla fel det är i vårt land. Om Chippendales uppträder är det en kul tjejgrej men det omvända är förtryck och sexism. Eftersom sex är en förutsättning för artens överlevnad välkomnar jag mer sexism. Givetvis skall den vara jämställd åt båda hållen.

Grundproblemet är som vanligt, feminister är inte vackra och sexet blir därefter. Detta är bara ännu ett utfall av jantelagen.

Återigen :tummenupp

Fast...
Jag är nog lite bitch i vårt förhållande, hon är grym på alla avseenden... :/
På bra å ont. Men mest bra.

Last edited:

Hunden? Inte en aning om vad det är, det är iofs över 7 år sen jag slutade/flyttade så det kan ju vara nåt nytt. Nej, det här utspelade sig på Sjösjukan. Ang Barometern kan jag bara hålla med.

Fan det är precis sånt här man vill läsa nu när man sökt dit! :D :yoparty :tungan

Det är bara att inse att feminismen inte behövs längre. Det har blivit en löjlig ideologi som mest verkar vara baserad på bitterhet och avundsjuka, framförallt avundsjuka.

Dom som upprörs av sånt här är bittra skräcködlor som inte får den typ av uppmärksamhet som dom flesta kvinnor tycker väldigt mycket om att få.

Verkar ju vara ganska vanligt att kvinnor blir sura så fort män tittar på en tjej som inte är dom själva. "Män är såna svin!". Sen gör dom allt dom kan för att bli lika snygga som tjejen det tittades på så att nån ska titta likadant på dom också.

Jag blir så jävla trött på allt skitsnack om objektifiering och kränkande kvinnosyn hit och dit. Om det nu är så jävla kränkande att bli uppmärksammad för sitt yttre, varför är det då så många som strävar efter det?

Om det nu är så hemskt att visa upp sig, varför är det då så många som gör det? Varför har inte fotografer svårt att få tag på modeller? Varför finns det så många sk modebloggar på internet? Varför finns det så många Pixbox-sidor och liknande där folk inte direkt är blyga? Varför klär sig inte kvinnor i säckar istället för tighta kläder och urringning?

Svaret är givetvis att det inte alls är hemskt och kränkande att få visa upp sig. Jag tror faktiskt alla (både män och kvinnor) tycker om att få känna sig attraktiva. Det är bara det att kvinnor är avundsjuka på varandra och blir förbannade när uppmärksamheten riktas mot nån annan.

Givetvis retar då en sån här tillställning (som för övrigt garanterat bara var en kul grej) upp vissa eftersom det ju garanterat fanns män som tittade på kvinnor där, och så får det ju inte vara.

Fasen, jag som trodde att det var någon slags SH-tillställning på G! :(

Kanske man skulle ta & bli student igen iaf... :/

Så här går det när man låter idiotiska sektrörelser som "Feministiskt initiativ", vänsterpartiet, KD, miljöpartiet med flera vara med och synas. Då får man se sån här unken kvinnosyn där det anses vara fel att objektifiera kvinnokroppen :mad:
Vafan, varför skulle de annars ha tuttar!?

A S G - du äger. :D :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...