Sexbrottslingar hängs ut.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
De som oftast gör dessa brott är sjuka på något vis. Det rättfärdigar inte deras handlande, men att hänga ut dom kommer knappast att vara till gagn för deras tillfrisknande.

Problemet är att folk inte vill ha kriminalvård utan endast kriminalinlåsning.



Jag tycker vi kan göra en jämförelse med rökning här. Tänk er en kille som är uppvuxen med föräldrar som röker. Den killen kommer nog börja röka själv. Jämför begäret efter cigaretter med en pedofils begär. Killen vet redan från början att det inte är bra att röka men hamnar där ändå. Nånting får honom att vilja sluta - i rökarens fall kanske en läkare som varnar och i pedofilens fall en dom och en tur på anstalt där han blir omhändertagen och behandlad. Han slutar röka men varje gång han går förbi nån som röker känner han begäret, varje gång bestämmer han sig för att vara stark. Han röker aldrig igen.

Exempel två: Killen har slutat röka och känner begäret osv. men i det här fallet är det nån som påpekar att "en gång rökare, alltid rökare" och hackar lite på killen för att "ja, han kommer ju trilla dit igen". Tänk er pedofilen som kommit ut och fått bukt med sina problem men sen helt plötsligt vet alla om vad han har gjort och pekar ut honom.
Då känns ALLT som han kämpat för lönlöst - kanske inte direkt men efter hand - och han trillar dit igen.

Känns det inte som att skita sig lite i handen att hänga ut pedofiler så? :va
 

Kia

Guest
Det är märkligt att föräldrar alltid anser sig ha mer privilegier att "känna mer". Om min fru skulle bli våldtagen inbillar jag mig att jag skulle må lika taskigt som om mitt barn (om jag hade ngt) blev utsatt för ett sexuellt övergrepp. Eller känner man inte för sin fru/sambo som för sitt barn? Blir inte en vuxen söndertrasad på samma sätt? F.ö. är jag förvånad att du inte hakat på "hugg av armar & ben och tortera dem" - skaran som tycks hittat den här tråden. Du brukar ha en smula mer radikala åsikter annars.

QUOTE]

Oj ännu en till som brukar hålla koll på mina åsikter ser jag.... :Bugar Blir som vanligt hemskt smickrad... :rodnar

Nu kommer jag få skit för att det här är såååå :felämne Men men.... Visst man kan ju inte jämföra kärlek och utse vem man älskar mest osv.. Man älskar ju sina barn på ett sätt och sin partner på ett annat sätt.... Men det är väl ändå meningen att man ska sätta sina barn först i alla lägen egentligen?
Träffar man en ny partner te x som man såklart älskar jättemycket och har barn som inte kan acceptera den nya partnern. Då överger man väl inte sina barn? Så visst det är jättehemskt med våldtäkter, misshandel osv men en vuxen människa har ialla fall nån liten chans att kunna försvara sig. Antingen med nävar eller med insidan av huvudet... därför tycker jag att ett brott mot barn är mycket grövre.

Det är ingen ide att jag hakar på den skaran. Jag är ju tjej. Det blir alltid sån jäkla disskussion när jag skriver nåt sånt. Om däremot en kille skriver samma sak blir det inte lika stor reaktion så ..... jag låter bli. :yoparty
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Oj ännu en till som brukar hålla koll på mina åsikter ser jag.... :Bugar Blir som vanligt hemskt smickrad... :rodnar

Det tycker jag inte alls du ska bli. Skillnaden mellan dig & mig är att jag brukar komma ihåg de jag diskuterat med tidigare, speciellt de vars åsikter skiljer sig från mina.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De som oftast gör dessa brott är sjuka på något vis. Det rättfärdigar inte deras handlande, men att hänga ut dom kommer knappast att vara till gagn för deras tillfrisknande.

Fast visst skulle väl nämnda metoder kunna förhindra fortsatt brottslighet? Det är ju inte sällan man läser om återfallsförbrytare inom denna kategori.

Som någon skrev. Ska vi hänga ut alla som begår brott? Hustrumisshandlare, rattfyllon...

För det första ska det väl vara ett grovt brott som är begånget (vilket rattfylleri inte är) och för det andra ska det väl föreligga risk för allmänheten (vilket en hustrumisshandlare inte utgör, men kanske ett notoriskt återfallsrattfyllo).

Bara för att man inte kan täcka in allt betyder det inte att man inte ska täcka in något.

Tycker förresten att det är intressant att det här förslaget kommer från höger men förkastas av vänstern, vanligtvis är det ju vänstern som vill inskränka människors rättigheter, men det kanske beror på att det är kriminella det handlar om eller att vänster- och miljöpartister statistiskt sett mycket oftare förgriper sig på barn än t.ex. borgerliga. Varannan miljöpartist skulle ju få göra skäl för namnet när man såg deras regplåt: Miljöpartiet De Gröna. :gnissla
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
2862009 Jag tycker det är fel. Inte för att de får ett helvete pga sina brott, utan för att bestraffningen sker utanför rättssystemet. I praktiken överlämnar man åt allmänheten att fullfölja en av rättsystemet ofullständig bestraffning.

Detta maskerar man genom att kalla det för samhällsskyddande. Jag tror det räcker med att tvinga sexförbrytarna att bära elektronisk fotboja även efter avtjänat fängelsestraff, samt att i samband med detta förbjuda dem från vissa zoner.

Iofs vet jag inte hur de straffade drabbas av övriga medborgares avsky efter ett sådant synliggörande.
Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med!
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Jo, visst fan är det bra, men det har samtidigt en baksida, tänk de som blir felaktigt dömda. Tydligen så händer det rätt ofta att folk blir oskyldigt dömda, anmäld och uthängda oskyldigt.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Finns väl bara ett ord för det här; Fyfan.

Problemet är att folk inte vill ha kriminalvård utan endast kriminalinlåsning.

Ja, det är nog sant. Och det största problemet av dom alla, är att folk är så jävla dumma i huvudet.
 
Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Detta är kanske ett straff som kanske inte passar för alla sexuella brott...
Men tagen på bar gärning med snorren nånstans i ett barn = TOKSTRAFFAD! För de är fan inte försvarbart, nånsin.

En fjortonårig pojkes föräldrar anmäler hans femtonåriga flickvän för övergrepp mot barn, för att hon inte faller dem på läppen.

Vad du kan vara 100% säker på får du ta med en filosof.


Man kan inte lugga en flintskallig. Det är det enda i hela världen som man kan vara 100 på

Jourhavande filosof
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM


Man kan inte lugga en flintskallig. Det är det enda i hela världen som man kan vara 100 på

Jourhavande filosof

Man kan inte ha kanoter istället för skor, hur stora fötter man än har. Men, man kan ha ett tält av skinn istället för skinnställ när man kör 125:a om man är ett fetto.

Nattens fråga är, var köper man skinntält?
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Man kan inte ha kanoter istället för skor, hur stora fötter man än har. Men, man kan ha ett tält av skinn istället för skinnställ när man kör 125:a om man är ett fetto.

Nattens fråga är, var köper man skinntält?


Kanoterna är jag inte riktigt säker på, men tältet köper jag rätt av.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Man kan inte ha kanoter istället för skor, hur stora fötter man än har. Men, man kan ha ett tält av skinn istället för skinnställ när man kör 125:a om man är ett fetto.

Nattens fråga är, var köper man skinntält?

Funkar inte ett skinntält lika bra på en 600 om man är ett fetto? :va
 

Kia

Guest
Det tycker jag inte alls du ska bli. Skillnaden mellan dig & mig är att jag brukar komma ihåg de jag diskuterat med tidigare, speciellt de vars åsikter skiljer sig från mina.

Klart att jag blir smickrad när jag och mina åsikter gör så stort intryck på människor att de faktiskt kommer ihåg dem.
På min sporthojströja står det... "ensam klok i en värld full av idioter..." så att komma ihåg alla åsikter som skiljer sig från mina är helt enkelt omöjligt. (dessutom har jag fruktansvärt dåligt minne)
Jag kommer ihåg människor som levererar sina åsikter med hjärtat på rätta stället och glimten i ögat. Människor som kan diskutera på ett lättsamt sätt utan att bli fula och elaka. Sånt gör intryck hos mig och då kan jag också komma ihåg vad personen i fråga tycker och har sagt. Händer mao tyvärr nästan aldrig här på sporthoj...
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Med fluff..

Hade jag skrivit ett sånt här inlägg hade jag blivit påhoppad från alla möjliga håll av alla. De fula kommentarerna skulle avlösa varandra. :D Undrar varför du verkar vara fredad.... Har du mutat "de allsmäktiga" härinne??? :D

Eller det är säkert för att du är kille... :va
]Det är ingen ide att jag hakar på den skaran. Jag är ju tjej. Det blir alltid sån jäkla disskussion när jag skriver nåt sånt. Om däremot en kille skriver samma sak blir det inte lika stor reaktion så ..... jag låter bli. :yoparty


Det är väldigt enkelt faktiskt :tummenupp

Du är rädd för att bli bortgjord eller att få din personlighet och status på sporthoj attackerad. Det blir, i vissa fall, smärtsamt uppenbart vilket då triggar en reaktion hos andra att attackera (ditt fall) medan de som inte räds dessa följder inte heller skapar en reaktion och blir således inte attackerade (robin).

Mvh
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Så visst det är jättehemskt med våldtäkter, misshandel osv men en vuxen människa har ialla fall nån liten chans att kunna försvara sig. Antingen med nävar eller med insidan av huvudet... därför tycker jag att ett brott mot barn är mycket grövre.

Jag kommer nog att gräma mig resten av livet för att jag offentligt medger att jag till 100% håller med dig... :gnissla

En vuxen har dessutom större möjlighet att föra sin talan och kontakta tex. psykiatrisk stödkontakt, kurrator, osv.

Ett barn är till fullo beroende av en vuxen, och det måste för ett barn vara det ultimata sveket att bli utsatt för något sådant av en vuxen, kanske tom. en vuxen barnet är beroende av och helt och hållet hyste tillit till.
 

Kia

Guest
Jag kommer nog att gräma mig resten av livet för att jag offentligt medger att jag till 100% håller med dig... :gnissla

En vuxen har dessutom större möjlighet att föra sin talan och kontakta tex. psykiatrisk stödkontakt, kurrator, osv.

Ett barn är till fullo beroende av en vuxen, och det måste för ett barn vara det ultimata sveket att bli utsatt för något sådant av en vuxen, kanske tom. en vuxen barnet är beroende av och helt och hållet hyste tillit till.


:pannkyss :yoparty
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Det är märkligt att föräldrar alltid anser sig ha mer privilegier att "känna mer". Om min fru skulle bli våldtagen inbillar jag mig att jag skulle må lika taskigt som om mitt barn (om jag hade ngt) blev utsatt för ett sexuellt övergrepp. Eller känner man inte för sin fru/sambo som för sitt barn? Blir inte en vuxen söndertrasad på samma sätt? F.ö. är jag förvånad att du inte hakat på "hugg av armar & ben och tortera dem" - skaran som tycks hittat den här tråden. Du brukar ha en smula mer radikala åsikter annars.



Och dagens hillabilly-inlägg kommer från *trumvirvel*: husabergrobin. Grattis, du vinner svenskundervisning. Anmäl dig på Komvux.

ha ha jo jag kan stava men skrev slö istället slå bla för jag är från värmland och vi pratar så här,visst kanske lite ofint för dig men jag tycker det är för mycket daltande. kan de mörda våldta tycker jag de kan ta konsekvenserna av sitt handlande med. Jag undrar vad du säger när du har nån anhörig som råkat ut för våldtäckt,om du tycker likadant då? nej här i sverige ska det vårdas och vårdas och vips nu är de friska efter någon månad så kan de gå ut och göra samma sak en gång till. men som sagt det är min åsikt like it or not...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top