Settlers? - Minnesluckor

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Tjena, har just nu en liten nostalgitripp med hjälp av det gamla goda Settlers (3)! Dock var det många år sen senast och jag gör mitt bästa för att komma ihåg hur man ska gå till väga, dock skulle jag behöva hjälp med hur f*n man får fram fler soldater! Har gott om det mesta men vetej ur vilken byggnad man fixxar snubbarna! Skriv här eller PMa om ni kan hjälpa mig!
Mvh Benke

Tjena, har just nu en liten nostalgitripp med hjälp av det gamla goda Settlers (3)! Dock var det många år sen senast och jag gör mitt bästa för att komma ihåg hur man ska gå till väga, dock skulle jag behöva hjälp med hur f*n man får fram fler soldater! Har gott om det mesta men vetej ur vilken byggnad man fixxar snubbarna! Skriv här eller PMa om ni kan hjälpa mig!
Mvh Benke
Jag har för mig att det bara är till att bygga vakttorn och sen se till att de får guld i en stadig ström. Tack för påminnelsen, ska se om jag fixa mig min egna nostalgitripp. :)

Alright, får försöka med det. Dock säger det (spelet) ifrån emellanåt när ett nytt vakttorn byggts att det ej finns tillräckligt med soldater.

Settlers 3?

Ettan var SJUKT bra. Tvåan var helt OK men trean var riktigt kasst och saknade känslan som de tidigare hade... :(

Soldaterna "produceras" i huvudbyggnaden eller i storehouse när det finns svärd, sköldar och öl. :)

Se till så att alla tre resurser koncentreras till samma byggnad så kommer de rätt så fort. Soldaterna går sedan självmant till den militära byggnad som behöver dem, du kan ställa in hur långt från huvudbyggnaden du vill ha dem.

Ett tips är att strypa guldtillförseln till de byggnader som är närmast basen när det hettar till, bättre att få guldet till fronten.

Alright, får försöka med det. Dock säger det (spelet) ifrån emellanåt när ett nytt vakttorn byggts att det ej finns tillräckligt med soldater.
För att träna soldater måste du som sagt ha mycket guld. Är nästan helt säker på att det var i Settlers det var så.

Edit: Det är nog 2:an jag pratar om när jag tänker efter.

För att träna soldater i Settlers 3 behver du lite saker.

1. Du måste ha fria settlers, det får du genom att bygga en settlersbyggnad. Det finns tre olika beroende på storlek och finns i menyn längst till vänster.

2. Du måste ha vapen. Det får du genom att smälta järn och ta järnklumparna till en vapensmed. Om du vet hur du får fram järn, kol och hur du smälter det så är det bra. Vanpensmedjan finns i vapenkolummen, i mitten av de byggnadstyperna.

3. Du måste ha en barrack. Den finns också i mittersa kolummen.

När dessa saker finns så kommer smedjan producera vapen fritt om den är nställd på det, och det är den om du inte pillat på något, och efterhand som han producerar vapnena så kommer de fria settlerna som inte har något jobb att ta vapnen och gå till barracken och bli soldater. Detta sköts också automatiskt om du inte pillat på något.

Tips: Vill du ha strakare gubbar utanför gränserna så måste du smälta ner guld. Guldet gör enbart så att de blir starkare utanför dina gränser.

Sedan kan du bygga några vingårdar om du är romare eller likande för de andra factionerna och ett Small temple där de offrar sina spritdrycker. På så sätt kan du uppgradera dina soldater så de smiskar mer stjärt. Efter att de hällt några flaskor i templet så får du gå till en av de andra menyerna ovanför byggnaderna och kolla runt där. Det ska finnas som tre olika knappar som ska lysa när det är klart. Det är tre olika vapentyper på knapparna.

Sen kan du när du är i strid trycka en jävla massa gånger på vänster musknapp så kommer dina soldater att slå en gång varje gång du klickar och på så sätt bli ännu bättre.

Vi fortsätter med problemlösningen i Settlers 4 då.
Bygger upp ett samhälle, järn och kolgruvor, iron melting och vapensmed.

Barracks har uppdraget antalet rekryter till en hel del.
Finns ledigt folk.

Vapensmeden har fullt med både järn och kol, men det aset vägrar jobba!
Har dragit upp antalet vapen han skall göra också, men han maskar bara.
Den där stapeln, som syns i alla husens meny,som helst bör vara grön förmodar jag, är nere på rött.

Tappat arbetsmoralen?

Tidernas bästa spel det dära. Har 3:an gold edition och 4:an ! :)

Bara köra allt från grunden. Skaffa olika råvaror som ska skickas till olika gruvarbetare. Malmen du får smälts till olika tackor. Låt smeden arbeta med ståltackan så han gör ett vapen av det. När du byggt en barrack så är förs vapnen dit och dina lediga arbetare går och utbildar sig där inne till soldat! :)

Gryyymt lir!

Jisses. det var åratal sedan jag lirade det senast. Minns att jag ägnade timmar åt det spelet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg