Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rainman skrev:Sitter på jobbet nu, och jag fick precis in en kund i telefonen som var asförbannad. Körde den vanliga övertrevligt lena varianten och det tog inte mer än 10 sekunder så var han så snäll så! Alltid lite kul!![]()
Mavve skrev:Bra ju, men berätta gärna mer om hur du fick in honom i telefonen - det vill jag gärna veta....
Kan ju varit därför han var förbannad![]()
rainman skrev:Vilja,våld och vaselin är ju dom tre hörnstenarna när det gäller att få in stora saker i mindre öppningar vet du väl![]()
![]()
Mavve skrev:Jag får ändå aldrig knulla![]()
LOLrainman skrev:STOOOOORA saker i små öppningar pratade vi om!
Inte småååå saker!![]()
![]()
Mavve skrev:Du e trög.
Så här är det:
Säger man: Hej, jag heter Flemming!
... så säger den andre ALLTID: Va? Va sa du?
Det är skitidiotiskt och helt jävla pantat och arg blir man. Så jag ska döpa om mig.
Och vad som gäller MIN avatar hade du fattat om du hade varit aktiv SHmember...
håkanolsson skrev:Grejen är att många som jobbar i /service/ -brancher är sådana riktiga super-puckon(det är därför de jobbar där) Kassörskor/kassapersonal etc är värst. De verkar liksom inte haja att om man "gnäller" på att man precis blivit lurad på priset(av eran arbetsgivare) på någon/några varor och p g a fel märkta varor - SÅ ÄR DET INGET PERSONLIGT MOT ER. Men ni arbetar liksom där. Kunden har ingen annan stans att vända sig än till PERSONALEN. Man kan ju inte som kund, liksom ge sig på andra kunder med sitt problem. Fattaru, fattaru? Va? Va?
![]()
Annicka skrev:men vänta lite här nu
När vi har rätt och kunden fel då, vart ska vi vända oss då??
/Annicka
håkanolsson skrev:Till kunden såklart![]()
Annicka skrev:Du kanske missade minaoch
.
Med andra ord jag va ironisk
Om kunden har fel så självklart säger man det till dom. Och som alltid, endel kunder klarar av att höra att dom har fel andra vill inte lyssna.
/Annicka
håkanolsson skrev:De kanske vill lysna men personalen har inget vettigt att säga. Ofta hör man "..Ja men det är väl inte mitt fel.." eller "..Jag ansvarar inte för det.."Hur kan man vräka ur sig något så jävla dumt? "Ni" borde belöna kunder för att de hjälper er att rätta till problem i organisationen. Men så är det sällan. Istället betraktar "ni" kunderna som *problem*. Lös de riktiga problemen istället. T ex att "ni" bryter mot lagen genom att lura kunderna på pengar genom prismärkning/system. Då säger "ni" gärna "..Det är inte jag som prismärker.." Det finns ingen hejd på hur korkat det är. Lär er TA ansvar (så kommer ni inte jobba länge med detta. "Ni" kommer få bättre o mer välbetalda jobb)
/h
InitiativförmågaBikerbitch skrev:"..Strular det till sig så får man ju försöka fixa upp det oavsett om någon annan har klantat sig..."
Oj, oj oj. Det är ju precis det här jag menar. "Eran" attityd och att "ni" inte kan haja att ni ÄR företaget. D v s ansvarar för företagets handlingar. Det är inte "till o med" att be om ursäkt. Det är väl en skyldighet?Bikerbitch skrev:"..Ibland ber jag till o med om ursäkt för företagets räkning när det skitit sig..."
håkanolsson skrev:OK, hoppas du tog *huvudbanket* på rätt sätt. Absolut inget mot dig. Men jag ville bara svara på frågan och det passade så bra med lite huvudbankande. Frågan tog jag dessutom på allvar eftrsom den är rätt typisk för yrkesgruppen. Så jag svarade på den. Dessutom kan det behövas en motpol för att balansera tråden lite. (som klankar ned på kunder)
De kanske vill lysna men personalen har inget vettigt att säga. Ofta hör man "..Ja men det är väl inte mitt fel.." eller "..Jag ansvarar inte för det.."Hur kan man vräka ur sig något så jävla dumt? "Ni" borde belöna kunder för att de hjälper er att rätta till problem i organisationen. Men så är det sällan. Istället betraktar "ni" kunderna som *problem*. Lös de riktiga problemen istället. T ex att "ni" bryter mot lagen genom att lura kunderna på pengar genom prismärkning/system. Då säger "ni" gärna "..Det är inte jag som prismärker.." Det finns ingen hejd på hur korkat det är. Lär er TA ansvar (så kommer ni inte jobba länge med detta. "Ni" kommer få bättre o mer välbetalda jobb)
Peace (stavas det så?)
/h
håkanolsson skrev:Antingen driver du med mig eller så är detta helt fantastiskt.
InitiativförmågaKänner du dig som en hjälte? Det här är väl rätt självklara grejer eller? Skulle man i andra yrken hoppa över det, åkar man ut för gott. Du skojar?
![]()
Oj, oj oj. Det är ju precis det här jag menar. "Eran" attityd och att "ni" inte kan haja att ni ÄR företaget. D v s ansvarar för företagets handlingar. Det är inte "till o med" att be om ursäkt. Det är väl en skyldighet?
Med reservation för att du kanske driver med mig, men så här resonerar faktiskt många "kassörskor" etc. Vete fan vad det beror på. Kan de vara att omvärlden tycker synd om dem och vill inte kräva något? Eller är de helt enkelt super-puckon som jag tidigare skrev? Få är värda 92 i timmen i alla fall. Sänk lönen!
/h
doohan skrev:Å självklart var han expert på å köra lastbil å skulle ha in den bakom huset i ett garage. Slutade med att jag skällde ut hans inkompetens.
Det går inte att få in en 4 axlad 4 meter hög bil in i ett parkeringsgarage som tillockmed är trångt för personbilar. men det skulle visst gå enligt han. han slutade å klaga när jag påpekade att höjden i garaget var 2,30.
Hur orkar dem hålla på.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti