Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jP skrev:2290408Sitter och bläddrar i verkstadshandboken här nu utan att finna något som helst serviceschema till min CBR 929.
Vad ska göras kring 4000 mil utöver olje+filterbyte och möjligtvis smörjning av komponenter?
jP skrev:2290448Ok, men utgå från att ingen som helst service någonsin är gjord på hojen. Då borde det vara mer än så även om det ligger vid 2400, 3 el. 4000 mil. Bränslefilter? kamkedjespännare? stift? o.s.v. Saknar dessvärre servicebok/schema till hyndan.
Finns till och med folk som bara kör, det börjar låta o skramla var och här, de skiter o byter olja och kör ändå 800 mil med det
Det skulle jag aldrig göra, men sköter man det elimäntära och motorn går bra så brukar det inte vara problem, ger sig något så kommer man garanterat märka/höra det så då får man fixa det då, så resonerar jag det har gått bra hittils för mig.tändstift var bytt på vårkanten av tidigare ägare, tydligen rätt dyra rackare, 500 kr st
sporTlovEr skrev:2290418Har själv en cbr 929 00:a, ingen verkstadshandbok dock. Tror inte det skall behövas så mycket mer? Man kollar ju annars av andra saker under resans gång, som däck, drivpaket, bromsar som är viktigt och kollar så det inte är glapp, lagermissljud el att den läcker någon vätska någonstans. Ventiljustering är väl vid ännu tidigare miltal, om nu så är növdvändigt, ofta är spelet i ventilerna knappt mätbart.
Var lätt att byta olja och filter när man fick bort oljepluggen..(runddragen) 12 mm hylsinfattning, lätt åtkomlig utan plocka bort massa plastkåpor.
Rigge skrev:2291003Det är väl klart att ventilspelet är mätbart varför skulle det inte vara det?
Vadå det är ju en Honda...?
jP skrev:2291229Han menar förmodligen att det felaktiga spelet är knappt märk/mät-bart. På min XR650 var det ventilkoll var 100:e mil, på 2500 mil behövde jag justera en enda gång, Honda![]()
Rigge skrev:2291232En av mina ventiler stog fel vid 3500.
jP skrev:2291229Han menar förmodligen att det felaktiga spelet är knappt märk/mät-bart. På min XR650 var det ventilkoll var 100:e mil, på 2500 mil behövde jag justera en enda gång, Honda![]()
på Ahlqvist.|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |