Servicekostnad Ducati ?

Som jag skrev tidigare..
Om det sitter en Testastretta 11° L-Twin motor på den du vill köpa är det följande som gäller :

Remmar bytas var 5:e år eller 2400mil intervall,vid 2400mil (4800mil osv) gör man då även en ventiljustering. Allt därimellan är en "vanlig" service.

Att det var 5 års intervall på just den motorn missade jag helt, därav frågan:) Tidigare har det väl alltid vart 2 år om jag minns rätt?
 
Last edited:
Jag får höra varje gång att remmar bytes vartannat år. Har själv en sf 848. Går hos IBC, litar på dem. =)
 
På min modell (Monster1200 -15) är ventiljustering var 3000:e mil :)
årsservice går på 2450:-, alltså samma pris som jag gav för 100 mila. Desmocenter Upplands Väsby :tummenupp
 
Last edited:
Är ganska säker på att det står 2 år i min instruktionsbok (1098).

" The 848 Streetfighter is, in fact, a completely fresh design. Not only is the engine a new variation of the 848’s, but the frame, steering geometry, swingarm and ergonomics are specific to this model.

The Streetfighter 848 is the third machine in Ducati’s lineup to feature an engine with short, 11-degree valve overlap, joining the torquey liter-plus Multistrada and Diavel.

Du har INTE den motorn på din 1098.
 
Last edited:
På min modell (Monster1200 -15) är ventiljustering var 3000:e mil :)
årsservice går på 2450:-, alltså samma pris som jag gav för 100 mila. Desmocenter Upplands Väsby :tummenupp

Kan det visst göra..men det betyder inte att Ducati inte kan ändra på sina specifikationer efter det att din bok är tryckt och du köpt din hoj.
 
" The 848 Streetfighter is, in fact, a completely fresh design. Not only is the engine a new variation of the 848’s, but the frame, steering geometry, swingarm and ergonomics are specific to this model.

The Streetfighter 848 is the third machine in Ducati’s lineup to feature an engine with short, 11-degree valve overlap, joining the torquey liter-plus Multistrada and Diavel.

Du har INTE den motorn på din 1098.

"Tidigare har det väl alltid vart 2 år om jag minns rätt?"

Detta svarade jag på.
 
Nä dom kanske inte ville ha dom drygt 100K pengarna som jag hade kontant med mej inte vet jag.. Blev dock erbjuden att testa den i lätt snöglop i februari om jag inte mins rätt.. Avböjde dock testkörningen av förklarliga skäl..

Vad jag tror går inte Bike så jättebra många av dom gamla erfarna killarna på reservdelar o verkstad har slutat o börjat på andra firmor..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top