Tänkte åka och titta på en Husa 501 FE idag..
Nån som kan berätta nåt jag borde titta noga på, eller som man bara borde veta innan köp.
Budstart på 20 000:- för en -00 i bruksskick. han verkar inte ha järnkoll på grejerna själv utan har "servat när den blir lite svår att starta".. Men det behöver ju inte betyda att det är en idiotaffär för det.
Hur bör man sköta serviceintervaller?
Är det den typen motor som skär om man kör 3 mil motorväg?
Typ..
Nån som kan berätta nåt jag borde titta noga på, eller som man bara borde veta innan köp.
Budstart på 20 000:- för en -00 i bruksskick. han verkar inte ha järnkoll på grejerna själv utan har "servat när den blir lite svår att starta".. Men det behöver ju inte betyda att det är en idiotaffär för det.
Hur bör man sköta serviceintervaller?
Är det den typen motor som skär om man kör 3 mil motorväg?
Typ..
Låter den bra så köp helt enkelt. sevise? Tja vid vanligt busåka som jag gör så bytte jag olja efter 150mil och ställde ventiler /kollade var 300 mil utan problem. Du kan ju kolla hur mycket det är kvar innan byte av kamkedja genom att räkna hur många snäppen som är kvar på sträckaren. jag skulle också skruvat av ventilkåpan och besiktat eller bytt rullvippor så man vet att det går att köra minst 600+ mil vid nya . det går att köra mer än 1000 busmil med dessa rullar. kostnad 500kr!!