Jag har köpt en kawasaki z1000sx -13 via sidoimport
Nu är det snart dags för 100 mil servicen och jag tänkte höra
om någon har erfarenhet eller tankar till hur jag ska göra.
Det enda som kollas enligt serviceschemat är i stort sett
en vanlig "säkerhetskontroll" plus ny olja och oljefilter.
alt 1
Jag kollade med en auktoriserad kawasakiverkstad och de skulle ha
2100kr för jobbet med material. Enda anledningen till att göra
det där är för att få kvitto från en aukt kawaverkstad dock utan
något annan garanti än 2år från fabrik. Kan vara bra vid eventuell
försäljning i framtiden kan jag tänka.
alt 2
Byta själv vilket blir avsevärt billigare och relativt smärtfritt vilket jag gjort på min gamla
hoj tidigare utan problem, dock blir det inget kvitto på det.
alt 3
Göra det på en EJ auktoriserad kawasakiverkstad för en billigare peng.
och få kvitto också för dokumentation för eventuell försäljning i framtiden.
Just 100 mil servicen känns inte så viktig jämfört med 1200 mil.
tankar?
Nu är det snart dags för 100 mil servicen och jag tänkte höra
om någon har erfarenhet eller tankar till hur jag ska göra.
Det enda som kollas enligt serviceschemat är i stort sett
en vanlig "säkerhetskontroll" plus ny olja och oljefilter.
alt 1
Jag kollade med en auktoriserad kawasakiverkstad och de skulle ha
2100kr för jobbet med material. Enda anledningen till att göra
det där är för att få kvitto från en aukt kawaverkstad dock utan
något annan garanti än 2år från fabrik. Kan vara bra vid eventuell
försäljning i framtiden kan jag tänka.
alt 2
Byta själv vilket blir avsevärt billigare och relativt smärtfritt vilket jag gjort på min gamla
hoj tidigare utan problem, dock blir det inget kvitto på det.
alt 3
Göra det på en EJ auktoriserad kawasakiverkstad för en billigare peng.
och få kvitto också för dokumentation för eventuell försäljning i framtiden.
Just 100 mil servicen känns inte så viktig jämfört med 1200 mil.
tankar?