Service på en ktm 525 exc

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Ort
The westcoast
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Tjena SM Lovers :yoparty
Har just nu en R1:a, men funderar starkt på att byta till en Ktm sm p g a
försäkringkostnaderna på sporthojar :mad: Min fråga är.Ska ha en hoj, mest för att leka med inne i stan men även lite utflykter på krokiga vägar :tummenupp KTM:s 525 exc hur är service intervallerna på en sådan, kanske inte är värt att saffa en sådan om man får meka halva sommaren, va vet jag, vad tycker ni :confused: Funderar även på en ktm 625:a, kanske är bättre?Den måste ju ha jävligt låg försäkringspremie "25Kw", men den ska ju tydligen gå att ta bort så man får betydligt fler hästar :D

Vad rekomenderar ni som kan nått om sm, man är ju rätt grön själv än så länge!!

Tackar för öpplysningar :yoparty

Hellraider
 
Hellraider skrev:
Tjena SM Lovers :yoparty
Har just nu en R1:a, men funderar starkt på att byta till en Ktm sm p g a
försäkringkostnaderna på sporthojar :mad: Min fråga är.Ska ha en hoj, mest för att leka med inne i stan men även lite utflykter på krokiga vägar :tummenupp KTM:s 525 exc hur är service intervallerna på en sådan, kanske inte är värt att saffa en sådan om man får meka halva sommaren, va vet jag, vad tycker ni :confused: Funderar även på en ktm 625:a, kanske är bättre?Den måste ju ha jävligt låg försäkringspremie "25Kw", men den ska ju tydligen gå att ta bort så man får betydligt fler hästar :D

Vad rekomenderar ni som kan nått om sm, man är ju rätt grön själv än så länge!!

Tackar för öpplysningar :yoparty

Hellraider

Snoka efter en 625´a. Finns egentligen inga kända vanliga fel på den och det är bra med tryck i den. Väger mer än en 525´a men är en mycket vettigare hoj om man som du ska hålla sig övervägande på vägnätet...
Serva, vilket du gör själv på 1 timme, gör du var 200-300 mil typ.
Skitbra hoj att leka och åka slang med i all evighet...


En 525´a är bättre än en 625´a på en sak:
Bana... Och då snackar vi inte RR banor utan motard/gokartbanor vilket de flesta av oss här menar med riktig bana. Och inte ens där är den bättre än en 625´a som man har lagt ner lite jobb och pengar på så länge det inte är ordentligt knixigt.
Servicarna får du göra ca 3 ggr så ofta.

Missförstå mig inte nu bara. 525´an är en djävligt bra hoj, men till vad du verkar ha i tanken att använda en ev motard till så är den inte en lika bra hoj som en 625´a.

En 525´a ska till nån som är ointresserad av nummerplåt och är beredd att vässa den för att få en kompetent racer. Eller galningarna som skiter i obekvämligheten som det innerbär att åka racer på gata och bara vill ha kul i innerstan och på de riktigt knixiga småvägarna mellan servicarna.

Daniel...
 
Nej det närmaste jag varit en motard är en TT600R, men det är väll knappast
samma grej :D Slö och tung, va jag vill ha är en billigare hoj att försäkra, och
en motard verkar vara ett både vettigt och roligt alternativ :tummenupp

Tack för svaret Daniel :yoparty
 
Alla motardhojar känns som en moppe jämfört med en R1´a.
 
Leffe skrev:
Alla motardhojar känns som en moppe jämfört med en R1´a.


Japp, det tar ett tag att vänja av kroppen från en 1L sporthoj... :)

Men sedan är det bara massa skoj skoj som väntar. :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top