Service Audi A4 1,8t -06

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Har planer på att köpa en begagnad A4. Vid vilka miltal skall den servas? Är det någon stor service runt 7000-10000 mil som är kostsam?

Är väll samma motor som i -97an va? isf är det kamrem vid 12 mer vet jag inte, min stå hos fb så jag kan inte kolla åt dig tyvär.

Kamrem vid 18k på 163hästarn aningen större service vid 9k med tändstiftsbyte och luftfilterbyte för första gången men är lite osäker då det beror på exakt vilken motor det är i den....

Kamrem vid 18k på 163hästarn aningen större service vid 9k med tändstiftsbyte och luftfilterbyte för första gången men är lite osäker då det beror på exakt vilken motor det är i den....

Så man ska inte byta luftfilter eller tändstift förrens man kört 9tusen mil?

Kör du efter den principen kan du kasta Audin i restavfallet vid 5tusen mil.

Vadå kör efter den principen? Jag jobbar som teknikermekaniker på vag och jag berättade om serviceintervallen på audi vid dom lite större servicarna Olja byts ju vid dom vanliga servicarna eller tror du jag satt och hittade på nått med min egen åsikt??????

Hur ser inte ett luftfilter ut efter 2000mil? Mina brukar då vara full i damm, mygg, pollen och annat skräp. Att köra 9000mil är ju vansinne, vad nu än Vag och audi säger, Vet att skoda också kör på 9000mil på många modeller.

Det finns andra intervaller vid "ökenkörning alt dammigavägar osv" Vid normalkörning tycker jag inte att det är så farligt skitiga filter som jag byter vid 6 eller 9tusen mil... Givetvis finns det undantag...

Är väll samma motor som i -97an va? isf är det kamrem vid 12 mer vet jag inte, min stå hos fb så jag kan inte kolla åt dig tyvär.

Så de har kört exakct samma spis i 10 (!) år??

Kamrem dessutom. Det är så jävla Ford.

Hur ser inte ett luftfilter ut efter 2000mil? Mina brukar då vara full i damm, mygg, pollen och annat skräp.

:skrämd

:rolleyes:

Last edited: