Service 660 vs 640/625

  • Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Service KTM 660 vs 640/625

Hur skiljer sig KTM 660 i service mot 640? Är den mer endurolik med 5h intervall på olja mm?
Kan man köra längre sträckor med den eller är 640 bättre till det?

///M
 
Last edited:
Har du aldrig haft enstånka innan skulle jag nog råda till att satsa på en 640.
 
På 660 och 625 så är nog service rätt lika.
Enligt servicebok byta olja och kontrollera ventiler vid 250 mil.
Jag bytte olja en gång där i mellan också på min 625:a.

640 har 500 mil har jag för mig.

Det är samma service du gör på alla hojjar, fast med olika intervall. Det är samma motor i alla (LC4).
 
Hade en Husaberg 400 en kort period och sådana serviceintervall vill man inte ha på en landsvägshoj :skrämd 5h går fort på landsvägen :crash

///M
 
Va fasen, kör man lika hårt med 640 och 660 så skulle jag behandla dem lika. bara för att 640 har dubbla filter mm behöver
man inte vänta till man har kört 500 mil med den innan oljebyte mm.
 
Det är ju dubbla filter på 625/660 också,lite mindre oljevolym bara.
 
Ett tips e ju att byta lite för ofta, då ser man ju ifall pluggen är full med massa jox som ska sitta kvar i motorn :p

Jag byter efter jag plågat den på bana, (jaja, jag åker inte så fort men jag sover gott om natten :p :p )

Det går inte att byta FÖR ofta......... jo kanske ifall du ser att ojan fortfarande är ren när den kommer ut.......... då kanske du ska åka lite längre än till Macken å tanka innan du byter :hej :hej
 
jag tror oxå det är en sån du ska ha... du kan inte hantera alla pållar i en 660... det blir ett för stort steg från ditt stora röda lok
 
Jag valde en 640sm, för att jag aldrig hade kört stånka innan, och då kan det vara skönt att ha en el-start att ta till.

Byter olja och filter efter c:a 200mil...det går fort och är billigt, så varför inte...
 
Jag tycker 660n verkar trevlig, dock så vill man ju ha längre intervall än på Husa 650 som är en racer...
 
Nope men vissa kör den ju på landsväg.......hur man nu orkar det. Ställa ventiler är ju inte dirket drömjobbet....

//M
 
Mingves skrev:
Nope men vissa kör den ju på landsväg.......hur man nu orkar det. Ställa ventiler är ju inte dirket drömjobbet....

//M

Nä det slipper man mer än gärna. Dessutom ska det ju ta död på maskinen att ligga och nöta i jämna varv.
 
Men hallå!!!
Hur fan kan ni rekomendera 640n istället för 660n??? :skrämd
Samma service på båda men mkt mer drag i en 660.
Köp en 660 o lyssna inte på annat.
Dom håller lika bra på gatan båda två!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top