Bestyckning med helsystemet:
42 i låg
190 i huvud
Angående vilken nål & position på den så bara ring/maila till Kevamotor så får du svar direkt![]()
Jag har för mig att du skrev i ett PM förut att du körde med brickan på näst nedersta hacket, numera gör jag också det. Hade den i mittenläget innan och då var det en hel del avgassmällar. Hellre att den går lite fetare än för snålt.
Dax för mig att ställa ventilerna, hur gör man?
Har gjort det på bil, men där är det liiiite mer plats
Vore toppen om ngn kunde beskriva med tips och trix, vad ni skruvar bort för att komma åt, hur hittar ni dödläget osv.
IKEA-insexnyckeln är bra för att ta bort de små kåporna som sitter över justeringen, en vanlig vill gärna skada kylaren lite. Jag kör också med mejsel för att hitta TDC, känner man på vipporna går det inte att misslyckas.
Att byta bestyckning tar inte lång tid, du behöver inte koppla loss TPS'en, bara lossa på bakre insugsbälgen och ta bort den, sen vrida på förgasaren.
Hur många timmar har du kört innan du servat?
Last edited: