Seriöst, hur svårt ska det vara??

Tillverka en, Loctite eller nått. Hojen blir ju inte fixad när du sitter vid datorn.

Ut och skruva med dig.

Har en känsla av att det är svenska mc-butikskåren som är arga för att potentiella kunder vänder sig till andra pga bristande service ;-) för min del så är jag skitnöjd över att ha upptäckt, efter tjat från en massa folk att handla från utlandet, att det går att få tag på precis allt och fort går det.

Funderar precis på om jag ska gå ut och stoppa i limitern jag beställde i tisdags från england och fick i går morse med de gamla packningarna, eller vänta och beställa en hel packningssats från usa och få till veckan. Lyxproblem känns det som nu mer.

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Den är väldigt fingängad, special. Farsan har jobbat med svarvning förr i tiden och han är 99% säker på att en järnhandel inte kommer att ha något dylikt hemma. Men jag har kontakt med en skrot som har en motor i Karlstad som lådan är kass på, hoppas och tror att muttern sitter på den!!! =)

Har du kollat på en järnhandel eller är muttern vänstergängad?

Låsningen går väl fixa till för lugn körning med en plåtbit som du borrar
lite mindre än axeln och pressar på och sen viker upp flärp?

/Per

Tillverka blir svårt, väntar på svar från skroten, ska ringa igen om 20 min. Dom hade en motor liggandes med en trasig växellåda.

Hoppas på träff! =) Annars får man vänta, inget mer med det.
Och jag håller med ett tidigare inlägg, jag är arg på den som mekar och inte vet vad dom håller på med!! Lämna in skiten om du inte kan!!

I detta fall tror jag att man bara struntat/glömt i och sätta fast drevet, för det finns inte en chans i helvete att den bara gängar upp sig.

Tillverka en, Loctite eller nått. Hojen blir ju inte fixad när du sitter vid datorn.

Ut och skruva med dig.

Last edited:
Nja, vi har tillsammans grävt den åt dom ihop med politiker som inte vill att folk ska driva företag i Sverige.
Nu är det bara att handlaren ska hoppa ner i den kvar.

handlaren hoppar inte ner i den.. gropen år så stor att du inte undkommer den..
moms + skatt på redan skattade pengar.. SÅ driver man ett vinstdrivande företag även kallat staten.. synd att man förvaltar dom pengarna lika väl som spermierna i min pung.. (t.ex löner till politiker. men det är en helt annan diskusion)

trenden visar att fler och fler köper online och oftast utomlands.. inget nytt.. det har ökat stadigt för var år som går.. då försvinner "närheten" till handlarna och chansen att dom har grejjen du söker liggande på hyllan blir obefintlig..

Ebay är värt miljardbelopp av en anledning..

Last edited:
Om man behöver nåt, vad som helst, som gått sönder, saknas el dyl.
Så vill man ju oftast ha prylen direkt. Oavsett anledning.

Förr (innan internet) fick man som regel vänta om inte handlarn hade på lager.
Och vad jag vill minnas hade de inte speciellt mkt bättre lagerhållning då än nu.

Om man ville ha ett bättre pris fick man sätta sig med telefonen och försöka få tag på delen från utlandet. (Med svindyr telräkning som följd) Sen fick man vänta iallafall för frakten tog som regel tid också.

Sen kom internet och sedemera ebay och nu är vi där vi är med billiga asiatiska delar (och relativt snabba leveranser). Jag handlar också på ebay så jag menar inte att det är av ondo.
Men att beskylla staten för att det är för dyrt för handlarna att hålla lager är befängt enl min mening.

Däremot tycker jag att handlarn borde kunna ta hem originaldelar på lika kort tid som det tar att få piratdelar från asien....

Hehe, kanske inte så relevant här men jag behöver en 22mm m6 bult för att få ihop kopplingen, åkte för enkelhetens skull in på xl bygg som är det närmaste en järnhandel man verkar kunna komma idag, fanns det nån? Nä, men beställa hem gick bra. Hem och leta.

Sent from Iphone 4 via Tapatalk.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...