Antingen eller man prutar inte på 2ställen förutsatt att den är i det skick man blivit informerad om. Skulle nån pruta på plats ialf hade jag låst hojen och vänt mig om. Men adnra sidan finns det många fula säljare som inte är ärliga i tele/mail och hoppas att någon idiot ska köpa den.2814664Problemet med telefonprutare är att de fått smak på just prutandet. I de fall jag gått med på ett lägre pris över telefon (och varit mkt tydlig med att vi genom detta har en överenskommelse) har spekulanten undantagslöst fortsatt pruta på plats för att snika åt sig några tusenlappar till. Såna gör jag inte affärer med, jag skiter i om de åkt från Spanien.
Du måste ju förstå med dagens teknik, att du får massa bilder, du blir informerad om alla skavanker och brister, års modell mil osv.2815058Prutar gör man efter att ha klämt på och kört hojen, samt påpekat det man upptäckt (om nå nu är värt att påpeka).
Hatar sånna som ringer och säger 'Jahapp, hur mycket vill du ha Egentligen?' eller 'heyy Kåmpiss, var är din sista priset?' Som sagt. Pruta när du sett varan.
Sådana som säger 'jag kommer på lördag' utan att be om adress är det bara att avfärda direkt.
Har själv vart med om både det ena och det andra när man skall sälja saker, och numera så avbryter jag samtalet om prutandet påbörjas innan man ens träffats...
Likadant åt andra hållet så åker jag inte och sparkar däck eller provkör om jag inte har pengar. Antingen så har man pengar, eller så är de påväg in och man skall kunna visa det innan man börjar leka testpilot.
Sen ligger det på köparen vad är han villig att köpa den för, sen får säljaren acceptera eller icke. Provkör och så gör man endast för att kolla att säljaren är ärlig. Skillnad är det dock om objektet finns i samma stad då tittar man sen diskuterar man.
Last edited: