Ser ut som ett maktskifte!

Dee_cati skrev:
2468115

Att kalla a-kassa för inkomst är ju en del av problemet. Om den sänks så kommer många såna som utnyttjar a-kassan att försvinna då de inser att de måste jobba. En kompis till mig röstade också blått, även han använder a-kassan.

Tror de flesta som går på a-kassa faktiskt vill jobba och söker jobb, problemet är att det inte finns några. En sänkning av a-kassan genererar defenetivt inte fler jobb. Den genererar bara en öppning för slopad förmögenhetsskatt... hur många tjänar på det? :rolleyes:

Vad som faktiskt kommer fixa fler jobb är sänkta arbetsgivaravgifter, där är dom inne på rätt spår! :tummenupp

Jag röstade blankt kan jag tillägga, gillar varken moderaterna eller bidragstomtarna.

Chris Ash skrev:
2468201 Det är helt sant, men deras utgångsläge är ju samma som det vänsterblocket lämnade efter sig på dagen för maktskiftet. Jag är inte helt övertygad om att högerns incitament är tillräckliga. Det finns exempel på länder där det både är lättare och svårare att tex starta företag än i Sverige där det startas fler företag än här.

Nej jag är inte heller säker på att det här räcker, men jag tror att i förlängningen är det rätt riktning. Det är mycket spännande huruvida de klarar det på fyra år framför allt, tror det spricker tyvärr.
Vad menar du med att utgångsläget är samma och hur påverkar det antal nyanställningar?

Markus skrev:
2467943 Jag tycker i och för sig man ska visa viss ödmjukhet gente den nästan exakt halva delen av befolkningen som inte vill ha borgerligt styre, något jag alltid stört mig på att Göran misslyckats med.
Jojo, men så är det ju alltid.

Det är ju sällan ena sidan får 100% av rösterna.

Finns inge anledning att vara efterklok å gnälla, för nu har majoriteten beslutat i demokratisk ordning att Persson skulle bort.

Och Persson har ingen annan än sig själv att skylla, hade han lyssnat på väljarna sista åren och gjort något åt saken så hade han suttit kvar.
Förhoppningsvis lär sig sossarna sin läxa och bättrar sig till nästa val istället, för detta val är över.

War-psycho skrev:
2468396

Finns inge anledning att vara efterklok å gnälla, för nu har majoriteten beslutat i demokratisk ordning att Persson skulle bort.

Visst är det så men en stor del av befolkningen är nu besviken, tycker man ska ha viss respekt för det. Tror ingen vinner på att bete sig som en buffel, det kan man till och med förlora på - se på Fettot t.ex.

Markus skrev:
2468058 De sa på radio i morse att sänkningarna kommer redan vid årsskiftet i bästa fall så för din del kan du se fram emot 65% på nyårsdagen. :banana

65%? :va
Nog för att man brukar kalla det som kommer den 25e för bidrag, men man måste ju iaf 5dagar i veckan masa sig iväg till en annan adress än den man är skriven på. :4skrika

gaylord skrev:
2467709 oj! du måste tjäna MYCKET pengar, förstår att du röstade blått, bara ta men inte ge, men som jag ser det så är invandrarna en stor utgiftspost, hur skall "ditt" parti få in dom i arbetslivet? det går högutbildade, yrkesutbildade invandrare fd flyktingar som faktiskt lärt sig prata och förstå det svenska språket som svenska företag vägrar att anställa, skall reinfeldt hota dom eller hur skall det gå till? berätta för mig, hur många svenska arbetare i våra fabriker vill att företaget anställer t ex albaner? kan prata av egen erfarenhet, jobbar med en alban två syrianer en grek, tre juggar, en ungrare har säkert glömt nån men jag kan säga att hade svenskarna jobbat lika hårt som dom så....... ja du fattar, man måste ju få en chans vare sig man e svensk eller invandrare, hade de svenska företagen gett invandrarna chansen till ett jobb så vete fan om inte svenskarna skulle bli överrepresenterade i arbetslöshetsstatistiken, men så länge svenska företag är smygrasister så lär det bli svårt att få in om i arbetslivet

Att vara arbetslös akademiker eller tillhöra akademikerproletariatet är inget som är begränsat till invandrare.

Kolla in vad det kostar oss skattebetalare

D Y R T !!!

Detta får mig bara att vilja jobba SVART ännu mer.

Det känns verkligen som om vår tidigare regering lever långt ifrån den väljarkrets som en gång i tiden visade förtroende för S.

Politikerna tänker mest på sitt eget bästa och jag tänker mest på mitt
eget bästa.

Last edited:
Jag satsar på att bli rik och då går det inte att rösta rött (nu röstade jag iofs inte blått heller) och det kommer alltid finnas folk som har det svårt men jag har insett att man kommer ingenstans om man inte har en del egoism i sig. Jag har en stor del och borde komma längre isåfall

Rik blir man genom att mygla och skattefiffla. Det kvittar vilken regering som styr landet. Sen skadar det inte att ha en bra affärsidé åxå:)

Lycka till!

Är jag den enda som tänkt på detta...?

Bifogat

• Ros_transp.gif
    Ros_transp.gif
    1.6 KB · Visningar: 160
  • Ros_transp2.GIF
    Ros_transp2.GIF
    2.1 KB · Visningar: 160
  • chimp_profile.jpg
    chimp_profile.jpg
    31.3 KB · Visningar: 161
Markus skrev:
2468220
Vad menar du med att utgångsläget är samma och hur påverkar det antal nyanställningar?

Är inte säker på att jag förstår frågan men jag menar bara det att till en början blir det ju bara en omflyttning av kostnader och intäkter, misslyckas den politiken sitter de ganska risigt i det.

Suomalainen skrev:
2468209

Vad som faktiskt kommer fixa fler jobb är sänkta arbetsgivaravgifter, där är dom inne på rätt spår! :tummenupp

Varför är du så säker på det?

Last edited:
Chris Ash skrev:
2468833 Är inte säker på att jag förstår frågan men jag menar bara det att till en början blir det ju bara en omflyttning av kostnader och intäkter, misslyckas den politiken sitter de ganska risigt i det.

Ja, då är det 2022 nästa gång.
Edit: som borgarna får en ny chans alltså.

Markus skrev:
2468472 Visst är det så men en stor del av befolkningen är nu besviken, tycker man ska ha viss respekt för det. Tror ingen vinner på att bete sig som en buffel, det kan man till och med förlora på - se på Fettot t.ex.
Är man en buffel för man tycker det är onödigt att gnälla över valet i efterhand?
Man blir ju lite trött på snacket "Ååååhhhh va skit allt blir nu", det vet ingen nu.

Valet är över, inget valfusk har avgjort valet, eller märkliga samarbeten för att få makten, ett tydligt & rättvist val.
Allt man kan göra nu är att acceptera läget å låta framtiden utvisa vad som blir bra.

Det är väl knappast buffligt? Det är realistiskt.
Gnäll om 4 år sen istället, när man VET hur det gick, först då kan man göra nåt åt saken också.

Ödmjuk inför "dåliga förlorare", å efterkloka gnällspikar? Nej tack.
Nu e de framåt som gäller, bakåt är historia.

PS. Jag är inte Moderat, men gillar att det blev förändring så man kommer framåt nån gång.
Nu blir det nånting nytt, på gott eller ont... vilket det blir får framtiden avgöra.
Finns ingen anledning att måla fan på väggen redan nu.

Last edited:
gaylord skrev:
2467620 sosstuggsossetugg.....sen får sossarna när dom vinner valet 2010 börja de första 4 åren med att städa upp allt...sossetuggsossetugg

Du har missförstått något här. Det är nu städjobbet börjar.

Araikaj skrev:
2469155 Du menar pigtjänsterna i hemmen hos öfverklassen (läs Reinfeldt) eller...?
Hur fan orkar ni? Det finns hur många personer som helst som skulle vilja starta företag i städbranschen, om vi exempelvis gör sådana tjänster avdragsgilla. Riktiga jobb, vitt. I och för sig förstår jag att LO-anslutna gnäller om pigjobb, eftersom man själva jobbar svart så fort man hinner. Gärna med A-kassa samtidigt.

Varför ska ni indoktrinerade kommunister se ned på folk som vill jobba? Ska den som tjänar mycket pengar inte få betala för några tjänster alls, i rättvisans namn? Jag lämnar in min bil på tvätt ofta, är det en pigtjänst? Är städerskorna på jobbet pigor? Servitriser? Bartenders? Vart går gränsen?

Benzin på (V)änsterelden!

Me like it.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00.html

fyran.jpg

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna