Ser ut att bli ett mörkt år...igen

Seriöst, jag kommer snart stänga ner sidan om ni inte kör som folk snart. Sluta krascha o dö!

Swedie skrev:
Seriöst, jag kommer snart stänga ner sidan om ni inte kör som folk snart. Sluta krascha o dö!
Då skulle vi vara ute på vägarna ännu oftare,
istället för att sitta här när det är halvbra väder :)

Jo, ett mörkt år kanske det blir :(
Läste på svt-text för någon dag sen om ett par i 25års-åldern som omkommit i en bilkrock. Så tråkigt när sånna här saker händer.

Grymt tråkig läsning.
Stänga sidan hjälper väl inte .
Jag har blivit skrämd av dolda faror som vilt, grus ,utfarter bilar som inte blinkar etc blivit nästan paranoid kör lugnare nu när man läser sånt här.
Alla har snart nån man känner som är drabbad .

Jag har bestämt mig för att köra flera banevents i år och köra mer i grupp och lugnare på gatan.

Mc föraren var på väg ifrån sitt jobb på saab när bilföraren såg att mcn började wobbla,så bilföraren körde in på väggrenen och stannade varpå mc föraren körde rakt in i bilen,
Detta läste jag nånstans imorse,Tråkigt detta..... :(

Last edited:
Swedie skrev:

ÄR glad att jag har en naken hoj som gör det rätt obekvämt att köra allt för fort... Allt över 150 kräver hårda nypor om man ska hålla sig kvar...

Swedie skrev:
Gör inte det, när jag läser här om alla olyckor/tilbud/nära-situationer, (ofta förarens egen berättelse) så fungerar dom väldigt bra i preventivt syfte. innan jag började läsa den här sidan så hörde man inte om några som dött på MC. innan Aktuellt eller rapport på hösten summerade alla döda.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park