Ser ut att bli ett mörkt år...igen

Seriöst, jag kommer snart stänga ner sidan om ni inte kör som folk snart. Sluta krascha o dö!

Swedie skrev:
Seriöst, jag kommer snart stänga ner sidan om ni inte kör som folk snart. Sluta krascha o dö!
Då skulle vi vara ute på vägarna ännu oftare,
istället för att sitta här när det är halvbra väder :)

Jo, ett mörkt år kanske det blir :(
Läste på svt-text för någon dag sen om ett par i 25års-åldern som omkommit i en bilkrock. Så tråkigt när sånna här saker händer.

Grymt tråkig läsning.
Stänga sidan hjälper väl inte .
Jag har blivit skrämd av dolda faror som vilt, grus ,utfarter bilar som inte blinkar etc blivit nästan paranoid kör lugnare nu när man läser sånt här.
Alla har snart nån man känner som är drabbad .

Jag har bestämt mig för att köra flera banevents i år och köra mer i grupp och lugnare på gatan.

Mc föraren var på väg ifrån sitt jobb på saab när bilföraren såg att mcn började wobbla,så bilföraren körde in på väggrenen och stannade varpå mc föraren körde rakt in i bilen,
Detta läste jag nånstans imorse,Tråkigt detta..... :(

Last edited:
Swedie skrev:

ÄR glad att jag har en naken hoj som gör det rätt obekvämt att köra allt för fort... Allt över 150 kräver hårda nypor om man ska hålla sig kvar...

Swedie skrev:
Gör inte det, när jag läser här om alla olyckor/tilbud/nära-situationer, (ofta förarens egen berättelse) så fungerar dom väldigt bra i preventivt syfte. innan jag började läsa den här sidan så hörde man inte om några som dött på MC. innan Aktuellt eller rapport på hösten summerade alla döda.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg