Senap eller Ketchup?

Långa farbron skrev:
Ketchup och Solid snake är djävulens påfund :mattias

Nja, nu är du hård!

Ketchup helt klart iaf!
Kan jämföras med att kyssa nån som röker - smakar sååå feeel!
Ketchup a´la barnvariant (dvs bara ättika och socker samt röd FÄRG) är verkligen discusting, och endast de som inte tycker om maten de äter snorar på detta i tjocka lager.

Men... precis som Dante Alghieri sa: Det finns grader i helvetet!
Ska man rangordna skiten från i.a.f inte direkt dödlig till huggormars avföda så KAN en lista se ut som följer: (komplettera gärna)

1.nivån - Krossade tomater. (ok de är inte ketchup - men i ärlighetens namn, hade inte ALLA maträtter vunnit på denna ingrediens istället?)

2.nivån - Tomatpure´i glasburk

3.nivån - Tomatpure´i tub

4.nivån - Heinz 57" (innehåller trots allt TOMATER, vilket man ju vill TRO är det bärande temat i ketchup...)

5.nivån - min kunskap slutar vid Heinz 57" då den är "sista utposten" i smaknedbrytningsträsket, och är den enda ketchup jag tagit i min mun som inte HELT döljer vad för typ av råvaror som döljer sig i själva rätten... :hihi
Så här kan man då räkna upp Felix, Slotts, Mills osv i all oändlighet.
Vet nån om vilken den VIDRIGASTE ketchupen är?
Detta måste nästan testas!! Kriterium: Minst mängd tomat, mest mängd socker och ättika!

Gillar inte ketchup nå vidare i sig, vill dock ha det på korv, tillsammans med stark senap. Är annars mycket noga med att bara äta glad korv. Allt annat vore ju oetiskt... :gnissla

Vet nån om vilken den VIDRIGASTE ketchupen är?
Detta måste nästan testas!! Kriterium: Minst mängd tomat, mest mängd socker och ättika!

Det måste vara BlåVits (finns den fortfarande?), den var ruggig. Som en blandning mellan Slotts och smör ungefär.

Ska man käka ketchup är det bara Heinz som gäller. Och Johnnys senap.

I Sydafrika käkade jag senap med ketchupsmak, det var......konstigt. :3freak

UrbanTiger skrev:
Här är en bra bild på en Glad korv, en Lessen korv, och en stående korv.

Välj Glad korv :tummenupp

Det ska vara ett litet papper att hålla korv & bröd i men de blev för jobbigt att måla i Paint.

Alltså stående korv.. :kocko

Handlar du den på samhall eller :arsele

Sånna har vi inte i småland i alla fall

det viktigaste för smaken är ju vilken sida brödet är på när man äter, den plattare och den rundare sidan då alltså.

Back