Semilive,från,Gelleråsen

Då var man äntligen hemma igen efter en liten nätt hemresa. Ont i axeln och en rätt sliten hoj men fortfarande riktigt nöjd med helgen. Synd på gulflaggen i ejes sista två varven bara...

Ett grymt stort tack till alla i norrlandstälten för hjälp med att lappa ihop bågen, hade aldrig kunnat köra utan eran hjälp!

...Även om jag höll på att tappa hela instrumenteringen och toppkåpan de sista 4 varven och styrdämparen lossnade efter 3 varv.... :brinnerup

Edit: Inga bilder verkar ha kommit upp, såg en fotograf i kurvan där jag mulade. Hade varit kul att se om man fastnade på bild då man slog lite volter ut i sanden.

Last edited:
Grattis till andraplatsen, synd att man missade det racet, verkar va varit ett spännande race!

Jag mår bra, sämre med nacken, foten och hojen. Spinalutskottet på kota nummer 6 är av, foten gör jävligt ont och är svullen, hojen är typ lika sliten som jag!

Varför körde perra så sakta på racet? trodde han kunde åka 09or i sömnen nu!
Krya på dig mannen, kraschen såg läskig ut :tummenupp

Hade 10,7 som PB före helgen så jag är rätt nöjd ändå med 4 st 9:or på kval 1 och 10,7 på andra kvalet (precis när jag fått upp farten igen efter min krasch i lördags kom målflaggen ut....).
Fick till en hyfsad start och låg och fajtades med Campar nästan hela racet. 10:a i mål men blev nedflyttad till 19:e för att jag körde mitt snabbaste varv under gulflagg. Vart gulflaggen är verkar inte spela någon roll. Jag kan fan inte köra saktare genom Ejes än vad jag redan gör, då välter jag.
Skitregel!

Hörde att Kennys omkörning inte var så vacker och jag hoppas Paldin är okej.

Tack för min Topp 10 plats Perra! =))

Det var ett roligt race för mig både på lördagen och söndagen.

Nu är det bara ställa undan hojen till nästa år....=)

//Niklas

Krya på dig mannen, kraschen såg läskig ut :tummenupp

Hade 10,7 som PB före helgen så jag är rätt nöjd ändå med 4 st 9:or på kval 1 och 10,7 på andra kvalet (precis när jag fått upp farten igen efter min krasch i lördags kom målflaggen ut....).
Fick till en hyfsad start och låg och fajtades med Campar nästan hela racet. 10:a i mål men blev nedflyttad till 19:e för att jag körde mitt snabbaste varv under gulflagg. Vart gulflaggen är verkar inte spela någon roll. Jag kan fan inte köra saktare genom Ejes än vad jag redan gör, då välter jag.
Skitregel!

Jag såg inte Kennys omkörning, men det var flera som satt och muttrade på läktaren tydligen. Speakern hade tom tyckt att det var lite tufft.
Men jag såg den/dom inte som sagt.

Grattis Tommy! grymt kört, synd att det inte blev en hel säsong för dig iår.

Verkar ha varit en spännande racehelg! Synd att man inte var där, min axel är riktigt kass sen vurpan på knutstorp.

Krya på dig Otto

Jag såg inte Kennys omkörning, men det var flera som satt och muttrade på läktaren tydligen. Speakern hade tom tyckt att det var lite tufft.
Men jag såg den/dom inte som sagt.

Han tröck sig om på innern in i depå kurvan.
Så den som blev omkörd var tvungen o räta upp sig rätt duktigt.
Tyckte det räckte med att han körde av paldin.
Dumt o göra 2 till liknande omkörningar på samma ställe om man redan tryckt av en men det är som sagt min åsikt.
Speakern tyckte det ja, Sade att han hittat sitt ställe att köra om.
Men visst det var ju race.

Vem var det som tog ett TOK ytterspår genom hela depå kurvan?
Jag satt med hjärtat i halsgropen var en 1-2dm kvar till att åka på gruset genom hela kurvan=)

Jasså var det så det gick till. Jag såg bara paldin när han tagit sig ända ut till gokartbanan. Vilket bara det i sig är en bedrift att hålla sig på hjulen så länge. Sen kom han ju även i mål. Han måste väl kört på mönstrat eftersom han lyckades korsa öken igen :)

Var det bara jag som tyckte kenny körde lite dumt efter att puttat av en man utav banan o gör 2 likadana omkörningar på samma ställe efter det.
Iof så satt man ju i taskig vinkel för att se det hela.
Bara en stilla fundering.
Snyggt kört utav dig jens!

För att svara på din fundering... Min avsikt var självklart inte att paldin skulle gå av. Jag visste inte ens om att han gick av. (hörde det först efter racet) Jag är väldigt lessen att han gjorde det och är mkt glad att han inte klotade utan kom in i racet igen. Kenny

För att svara på din fundering... Min avsikt var självklart inte att paldin skulle gå av. Jag visste inte ens om att han gick av. (hörde det först efter racet) Jag är väldigt lessen att han gjorde det och är mkt glad att han inte klotade utan kom in i racet igen. Kenny

Du körde bra.
Om än lite tufft=)
Sjävlklart var det ju inte din mening att knuffa av någon.
Paldin räddade det snyggt och körde lite cross ett tag.
Var mycket underhållande race att följa med hårda strider både i tät o längre ned i ledet.
Grattis till 1a plattsen:tummenupp

Bra att du skrev här!
Självklart var det inte meningen att du skulle trycka av honom.
Du kör tufft!

:)

blev nedflyttad till 19:e för att jag körde mitt snabbaste varv under gulflagg. Vart gulflaggen är verkar inte spela någon roll. Jag kan fan inte köra saktare genom Ejes än vad jag redan gör, då välter jag.
Skitregel!
Bättre med en regel som gäller oavsett än en som ger utrymme för tolkningar.
Tycker regeln är bra men det är klart man blir sur när man drabbas.
Tycker jag.

Du körde ju fort och bra i helgen så skit i den detaljen för du tänker ju ändå inte klassa upp dig. ;)

Du körde bra.
Om än lite tufft=)
Sjävlklart var det ju inte din mening att knuffa av någon.
Paldin räddade det snyggt och körde lite cross ett tag.
Var mycket underhållande race att följa med hårda strider både i tät o längre ned i ledet.
Grattis till 1a plattsen:tummenupp

Tack ska du ha!!
paldin var inte helt nöjd och inte så pratbar igår, jag har lärt känna honom under det gångna året och gillar han och hans farssa skarpt. jens som jag körde om 2ggr på samma ställe tyckte att ena omkörningen var ok medans den andra var lite tight.....

Bra att du skrev här!
Självklart var det inte meningen att du skulle trycka av honom.
Du kör tufft!

:)

Hehe... du och jag har ju också haft våra fighter....:)

Last edited:
Tack ska du ha!!
paldin var inte helt nöjd och inte så pratbar igår, jag har lärt känna honom under det gångna året och gillar han och hans farssa skarpt. jens som jag körde om 2ggr på samma ställe tyckte att ena omkörningen var ok medans den andra var lite tight.....

Hehe... du och jag har ju också haft våra fighter....:)

:D:tummenupp

Bättre med en regel som gäller oavsett än en som ger utrymme för tolkningar.
Tycker regeln är bra men det är klart man blir sur när man drabbas.
Tycker jag.

Du körde ju fort och bra i helgen så skit i den detaljen för du tänker ju ändå inte klassa upp dig. ;)
Inte mycket att hetsa upp sig över men regeln ger inte utrymme för några nyanser. Har man legat i en klunga hela racet för att sedan ta sig om är det klart att det går fortare, även om det är gulflagg på något ställe. Var ju samma sak på ett SST600 race förra året där folk blev bestraffade trots att de kröp genom Ejes och vädret spelade en avgörande faktor.

För mig personligen var lyckan gjord när jag såg 1.09,2. Funderade nästan på att dra mig tillbaka :D

@Kenny: Jag såg inte det som hände men fick det berättat för mig och som vanligt när någon berättar kan de vara lite färgat av vad de själva tycker. Du är ju en trevlig kille så jag hoppas det var en felbedömning från din sida när Paldin var tvungen att köra av :tummenupp

Hur blir det nästa år, kommer du att köra något?

Mer snack om lilla och stora ambulansklassen och inte kungaklassen 250?:gnissla

Jävligt bra kört av stensmo! Med start ur depån på söndagen och vann racet ändå:)

Stensmos körning i race 2 är imponerande, och samtidigt pinsam för övriga 250-förare.

Ni har inte på något sätt spelat in det ni snackade om. Jag och Otto vill sitta och dricka öl tillsammans och lyssna igenom R1000 på Lördagen för att läka hans fot :D

/ Jens

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...