semesterbild

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
såg en feting monster i Italien förra veckan som jag ville dela med mig av.
 

Bifogat

  • monster.JPG
    monster.JPG
    79.2 KB · Visningar: 843
ni vet hur det är med semmester bilderna.. de är ju aldrig lika bra som det va då man tog de! :yoparty
 
crashtestdummy skrev:
såg en feting monster i Italien förra veckan som jag ville dela med mig av.

Alltid kul att se italiensk fickparkering, kolla hur lätt det blir för bilen i mitten att köra ut sen :tummenupp
 
jag tyckte det var fett med bromsarna, kopplingen eller vad fan det rödeloxerade är, avgasblåsen, enkelsvingen, fotpinnarna i titan. men sånt kanske inte alla gillar.
 
Jorå, den var helt ok. Jag gillar personligen inte titan, det ser så grått och trist ut. Sen är det väl så jäkla hårt så att om man vurpar så pajar ramen istället för fotpinnen. Eller?

Jag blir däremot riktigt impad av fickparkeringen i bakgrunden, hur fan gör de där italienarna??? :va
 
Lurch skrev:
Jorå, den var helt ok. Jag gillar personligen inte titan, det ser så grått och trist ut. Sen är det väl så jäkla hårt så att om man vurpar så pajar ramen istället för fotpinnen. Eller?

Jag blir däremot riktigt impad av fickparkeringen i bakgrunden, hur fan gör de där italienarna??? :va
tittar man närmare på bilarna så förstår man hur man gör,
jag stannade ibland och tittade hur dom gjorde också.
1. klättar över den dubbelparkerade bilen utanför, in i sin egen.
2. tutar tills den dubbelparkerade bilens ägare kommer,
3. grälar med honom i 1 min. (verkar obligatoriskt, men ingen verkar bli riktigt arg)
4. kör fram och puttar den främre bilen frammåt,
5. backar och puttar den bakre bilen bakåt, (ingen parkerar med växel i?)
6. får hjälp att köra ut av någon på trottoaren som klappar på taket samma sekund som man kör in i en bil. :D
 
crashtestdummy skrev:
tittar man närmare på bilarna så förstår man hur man gör,
jag stannade ibland och tittade hur dom gjorde också.
1. klättar över den dubbelparkerade bilen utanför, in i sin egen.
2. tutar tills den dubbelparkerade bilens ägare kommer,
3. grälar med honom i 1 min. (verkar obligatoriskt, men ingen verkar bli riktigt arg)
4. kör fram och puttar den främre bilen frammåt,
5. backar och puttar den bakre bilen bakåt, (ingen parkerar med växel i?)
6. får hjälp att köra ut av någon på trottoaren som klappar på taket samma sekund som man kör in i en bil. :D
Det vore kul att se samma situation i Sverige... :rolleyes:
 
anol70 skrev:
Det vore kul att se samma situation i Sverige... :rolleyes:


skulle mörda :mad:

skulle de va samma sak i sverige hade jag ägt en hög fet pickup med stålbågar runtom :yoparty
 
crashtestdummy skrev:
tittar man närmare på bilarna så förstår man hur man gör,
jag stannade ibland och tittade hur dom gjorde också.
1. klättar över den dubbelparkerade bilen utanför, in i sin egen.
2. tutar tills den dubbelparkerade bilens ägare kommer,
3. grälar med honom i 1 min. (verkar obligatoriskt, men ingen verkar bli riktigt arg)
4. kör fram och puttar den främre bilen frammåt,
5. backar och puttar den bakre bilen bakåt, (ingen parkerar med växel i?)
6. får hjälp att köra ut av någon på trottoaren som klappar på taket samma sekund som man kör in i en bil. :D

Lite kul detaljer på hojen, även om jag inte heller riktigt förstår mig på Ducatis.

Lite OT:
Jag har nyligen varit och kört lite bil i Paris, och det var intressant. Parisarna var väl inte riktigt så hetsiga som jag hade räknat med, men lite nervigt var det ibland, speciellt med en stor Volvo bland alla små Renault, Pegout, Piaggio-skotrar mm. Varningsblinkers verkar vara magiska där nere. Har man bara på dom kan man stå precis var som helst verkar det som.

Många många hojar har jag sett, och de flesta är av skoter- eller café-racer typ, alltså inte speciellt många kåpförsedda som far omkring på kullerstenen .
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top