Seksuell läggning

Vad är du?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Bra slutledningsförmåga.
Är inte detta rätt ställe att medvetet missförstå vad folk skriver? Jag har ju trots allt lärt av dig.
Men vad är det som rent logiskt är fel i att om någon skriver att han tror att 20 % av befolningen INTE är gay att resternade då skulle vara det?? Trots allt gör ju negationen att det är två totalt uteslutande grupper som måste nå upp till 100%.
P.S Du behöver inte svara! Å JA, jag missförstod fullt medvetet.

Clara skrev:
det är inte RFSL som ljuger, det är John:

"Den befolkningsbaserade undersökningen Sex i Sverige (1996) mätte några variabler om praktik och preferens men inte identitet alls. Sex i Sverige visade att kvinnor fantiserar cirka fyra gånger så ofta som män om samkönat sex (17,2 % bland kvinnorna och 4,4 % av männen hade någon gång eller ofta fantasier om någon av sitt eget kön). När det gäller sexuella handlingar uppgav 2,4 % av alla att de haft någon form av sexuell kontakt med personer av samma kön. Skillnaden mellan män och kvinnor var obetydlig. Män lever ut sina fantasier om män betydligt oftare än vad kvinnor lever ut sina fantasier om kvinnor.

I andra länder finns forskningsresultat som sammantaget menar att antalet homosexuella och bisexuella är någonstans mellan 5 och 10 procent av befolkningen. Så länge som det finns fördomar mot homo- och bisexuella så kommer det inte gå att genomföra en statistiskt säkerställd undersökning på en befolkningsrepresentativ grupp då människor inte kommer vilja svara på frågan lika ärligt som på andra frågor."

Också hört det där med 10%

Hm.. Lesbiskorgie?! Mja.. En kompromiss:
2/3 lesbiskorgie :banana

honkiie skrev:
Dåligt formulerat av mig men jag tror de flesta förstod.
Som sagt: Medvetet missförstånd! Jag är en dålig människa ibland! :pannkyss

Dessutom har du ju rätt i sak: Det är inte 20%

Jag tror alla fantiserar om någon av samma kön nån gång iaf.... :rodnar
sen om man blir homo eller bi av det kan väl diskuteras...
Man blir ju en erfarenhet rikare om man lever ut sin fantasi iaf :banana

Zita skrev:
Jag tror alla fantiserar om någon av samma kön nån gång iaf.... :rodnar
sen om man blir homo eller bi av det kan väl diskuteras...
Man blir ju en erfarenhet rikare om man lever ut sin fantasi iaf :banana
Jag tror mest tjejer gör det. Sen vet jag inte om det är män som förtrycker sin bögare sida men jag tror faktiskt det är vanligare bland kvinnor att fantisera om samma kön.

honkiie skrev:
Jag tror mest tjejer gör det. Sen vet jag inte om det är män som förtrycker sin bögare sida men jag tror faktiskt det är vanligare bland kvinnor att fantisera om samma kön.

som sagt:"Sex i Sverige visade att kvinnor fantiserar cirka fyra gånger så ofta som män om samkönat sex (17,2 % bland kvinnorna och 4,4 % av männen hade någon gång eller ofta fantasier om någon av sitt eget kön). När det gäller sexuella handlingar uppgav 2,4 % av alla att de haft någon form av sexuell kontakt med personer av samma kön. Skillnaden mellan män och kvinnor var obetydlig. Män lever ut sina fantasier om män betydligt oftare än vad kvinnor lever ut sina fantasier om kvinnor." osv. se mitt förra inlägg eller rfsl's hemsida för vidare info.

Nu återstår bara att skapa en poll på ett ghayforum och fråga hur många som kör sporthoj! (Custom kanske är vanligare, vad vet jag?)

Kurt skrev:
Nu återstår bara att skapa en poll på ett ghayforum och fråga hur många som kör sporthoj! (Custom kanske är vanligare, vad vet jag?)

Jag tror att populationen av homosexuella män i Sverige tycker att sporthojar är fränare än glidare. Eller, jag är väldigt säker på det.
Jag har såklart lite svårt att bevisa det men tro mig, så ÄR det.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman