Tjena, nu äre så att jag behöver lite hjälp med min KTM sxf250, årsmodell 06.
Har haft den 1 år, körde väl ca 3-4 månader med den förra säsongen. Till en början fungerade den fint, startade osv. Men i slutet av säsongen, så började hojen bli svårtstartad när den var varm, men om den hade stått ~1 dag i garaget så var det inga problem att få igång den...
Anyway, tänkte att det kanske var tändstiftet eller något sånt som var dåligt, så lämnade in hojen, där byttes kolv, tändstift, olja, oljefilter m.m.
Problemet har dock kommit nu när den är kall oxå. Den startar ibland när man kickar, får dock kicka ,~20ggr då, men springa igång den funkar fint. Kört ca. 8-10h på den sedan kolven och det byttes, och kan säga att den går riktigt bra, så soppa får den troligtvis ?
Men hojen är fortfarande segstartad, var ligger felet troligtvis ?
Killen som jag lämnade in hojen till sa att topplocket var i ganska dåligt skick, kan det ha något med det att göra ?
Felet kanske ligger hos insugsventilerna / avgasventilerna eller topplocket?
Har självklart testat med choke / utan choke osv...
Vad tror ni, är det ventilerna + toppen eller kan det vara något helt annat?
OBS att hojen är 4t, och har gått ca. 115h.
Tacksam för svar
/ Anton
Har haft den 1 år, körde väl ca 3-4 månader med den förra säsongen. Till en början fungerade den fint, startade osv. Men i slutet av säsongen, så började hojen bli svårtstartad när den var varm, men om den hade stått ~1 dag i garaget så var det inga problem att få igång den...
Anyway, tänkte att det kanske var tändstiftet eller något sånt som var dåligt, så lämnade in hojen, där byttes kolv, tändstift, olja, oljefilter m.m.
Problemet har dock kommit nu när den är kall oxå. Den startar ibland när man kickar, får dock kicka ,~20ggr då, men springa igång den funkar fint. Kört ca. 8-10h på den sedan kolven och det byttes, och kan säga att den går riktigt bra, så soppa får den troligtvis ?
Men hojen är fortfarande segstartad, var ligger felet troligtvis ?
Killen som jag lämnade in hojen till sa att topplocket var i ganska dåligt skick, kan det ha något med det att göra ?
Felet kanske ligger hos insugsventilerna / avgasventilerna eller topplocket?
Har självklart testat med choke / utan choke osv...
Vad tror ni, är det ventilerna + toppen eller kan det vara något helt annat?
OBS att hojen är 4t, och har gått ca. 115h.
Tacksam för svar

/ Anton