Se upp vem ni säljer till, en varning till alla.

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Det ända men kan skriva på kvittot som kan rädda en helt och hållet är väll nått i stil med "inga krav kan ställas på säljaren efter köpet gått igenom" så skrev han som jag köpte husan, villket gjorde mig lite nervös. och visst jag har haft en del fel med den som jag inte har gjort sj och som han inte upplyste om. men i vilket fall så skulle inte jag ringa och gnälla. bara att ta det när men köper begangnat.

jag hade problem med en krånglande köpare när jag sålde Åsnan. Du kan få se den tråden om du vill.

Här är tråden
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Nä krånglande köpare e inget man vill veta av, inte när dom kräver en på pengar.

Köparen har ju haft den en vist tid så han själv kan åstakommit många fel, en annan sak om han skule direkt efter köpet lämnat in den på värkstad o hittat massa fel.

Men som sakt hojen e inte sprillans ny, saker går sönder med åren.

Bentalningen ska du skita i, bätre o upplysa enu engång att du påpekade dom felen du viste om, allt de andra viste inte ens du om (dålda fel) skälv lämnar jag bara RG garranti på allt jag säljer ( Runthörnet garanti )

Så fort den e såld till någon annan o dom har kört den så kan de komma fel på hojen, dom felen kan ju inte säljaren åkomma.

Man lycka till.

Stämm köpare om han fortsätter med hot.
 

körarrn

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
blekinge
Hoj
ingen just nu
du ska fan inte betala ngt och han fick den ju t.o.m till ett billigare pris än vad han skulle ha. nästa gång han ringer låt han prata in på en telefonsvare ifall han stämmer eller ngt sånt
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
håller med övriga i denna tråd, betala inte!

men vad skrev ni för kontrakt?

detta är det kontrakt smc rekommenderar för köpare/säljare:
http://www.motorcyklisterna.org/upload/SMC centralt/Dokument/Infoblad/Köpekontrakt privatköp.pdf

och här är info material: http://www.motorcyklisterna.org/upl...Infoblad/Infoblad A4 köpa mc privat tryck.pdf
Detta är ett juridiskt bindande kontrakt som talar om att det är köparens ansvar att hitta fel samtidigt som det är säljarens ansvar att tala om de fel man vet om (precis som vid ett husköp)

och det där med stämning, det är bara bullsh*t ! stå på er, ingen domstol i sverige kommer dansa på köparens pipa i denna historia.

"Som köpare kan du inte åberopa fel som du kände till vid
köpet. Har du undersökt varan, eller struntat i detta trots
säljarens uppmaning, kan du inte åberopa fel som borde
upptäckts vid undersökningen."

motorcyklisterna.org är en bra källa för info för övrigt
 
Last edited:

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Säg som det är och säg att om saken forsätter ringa anmäler du honom och lägg på. Ett samtal till så är det bara att anmäla.
En begagnad sak är begagnad, end off story.

Idiot djävel!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Blev uutsatt för liknande, min mor va dum nog att ta tillbaka hojen (ned plockad och skuren vilket den inte va. Dom hävdade att den va så när den såldes.

Enligt min granne som är polis borde dom anmälts för egenmäktigt förfarande när dom plocka ner den, olaga hot när dom hota mig med både det ena och andra om jag inte gick med på att ta tillbaka den, kontraktsbrott när dom lämna tillbaka den.

Så betala för fan inget.
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
ett tipps till er när ni säljer fordon skriv att den säljs i befintligt skick, och få deras underskrift så kan dom fan dra en bäver baklänges i gruset ifall dom vill ha tillbaka pengar eller dylikt.
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
ett tipps till er när ni säljer fordon skriv att den säljs i befintligt skick, och få deras underskrift så kan dom fan dra en bäver baklänges i gruset ifall dom vill ha tillbaka pengar eller dylikt.

befintligt skick är inte juridiskt bindande längre som en friskrivning!
det finns vissa andra omskrivningar man kan göra om man vill friskriva sig, (står tidigare i denna tråd)
 

kingho

Motard is the shit!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
N0ll13
Hoj
Nya på väg
ja håller med er allihop, jag tycker inte de ska få ett öre vilket även alla mina polare instämmer med, men det är farsan som vill få det överstökat, summan dem begär är runt 3k kronor så det är ingen enorm summa men det är fortfarande för jävligt.

Jag skulle prata me din far om det, han ska inte ha ett skit
 

_RaLLaN_

Guest
trådens namn? "Se upp vem ni säljer till, en varning till alla." Hur ser ni vilka man ska sälja till och inte? eller e de jag som ser dåligt?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top