SE UPP FÖR DETTA!!!!!! webmaster kika på detta!!!!

nathe01

Medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Har de senaste gångerna jag varit inne på sporthoj alltid fått en liten ruta som ploppar upp och ber en knappa in användarnamn och lösen. I denna står att man loggar in på något dom kallar för BMWxplor.com
Googlar man lite på det kommer man till en mycket suspekt sida där dom ber en registrera massa info och bla ens chassi nummer, reg nummer etc.....

TILL WEBMASTER: Detta sker endast (för mig) här på sporthoj.com sen jag stängde av mina addblockers (för er skull).

Ta gärna en skärmdump på problemet.

Jag är inte säker på att detta faktiskt är från SH, utan kan vara så att era datorer har en ful programvara installerad som aktiveras baserat på vissa sökord / funktioner på hemsidor.

Dyker upp för mig med, dock bara när jag surfar på min iPhone..

Testade att klicka på flera länkar men hittade det bara på den här, hittills iallafall...

Mac, Safari, ingen Adblocker eller andra tillägg whatsoever...

Kommer direkt när tråden kommer upp.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-03-01 kl. 09.27.59.jpg
    Skärmavbild 2013-03-01 kl. 09.27.59.jpg
    131.7 KB · Visningar: 92
Detta är inget virus eller malmware.

Siten BMWxplor.com är en sida för BMW-åkare. Den ligger dock nere helt och bakom ett login.
Så alla bilder som eventuellt länkats dit, gör att andra sajter då får en inloggningsruta.

Hittar ni trådar med bilder som länkar dit, lägga upp dom här så raderar jag länkningarna manuellt så ni inte får upp någon loginruta.

Back