SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2010: 3,8% +- 0,9%SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2010: 5,6%SD, riksdagsval 2010: 5,7%Felmarginal, Sentio: 1,75%Felmarginal, Sifo: 21-96%
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2014: 10,4 %SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2014: 12,7 %SD, riksdagsval 2014: 12,86%Felmarginal, Sentio: 1,25%Felmarginal, Sifo: 24%
Seriöst, hur kan någon ta Sifo på allvar?

Med samma felmarginal på Sifos majsiffror för SD (14,7%) skulle den riktiga siffran ligga på 18,3%.

*Idag presenterade även norska Sentio sin senaste opinionsmätning.SD går fram 2,7 procent ifrån den senaste mätningen och når ett resultat på 22,1 procent. Det högsta resultatet någonsin i en opinionsmätning och bara 1,7 procent ifrån Moderaterna (23,8) och 1,8 ifrån*:banana

sentio-jun-15.png

Glad midsommar på er!:tummenupp

Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?

Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Röstar man på M vill man ha en andra klassens medborgare, klart intressant om man nyttjar arbetskraft...

Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Last edited:
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Inte ett smack.
Ge ett enda skäl att rösta på V eller MP.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar